Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
07. detsember 2003 23:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Uus Subaru Legacy jõudis Eesti turule

KOMMERTSTEKST Rallispordiga on Subaru olnud tihedalt seotud läbi aegade. Alates 1989. aastast on Subaru spordidivision STI (Subaru Technica International) koostöös Inglismaal asuva Subaru tehasetiimi autosid ettevalmistava firma Prodrive’iga välja töötanud alguses Legacy RS, seejärel Impreza WRX mudeleid.

Subaru 1000 (Jaapani kohalik mudel, mis valmis 1966) ja hilisemad mudelid osalesid Jaapani kohalikel rallidel mõningase eduga, kuid rahvusvahelistel võistlustel osalemine oli väga limiteeritud. Subaru osalemine rahvusvahelises autorallis muutus 1989 Legacy tulekuga. Subaru otsustas osaleda maailmameistrivõistlustel, et Legacyt maailmale tutvustada.

Tänaseks päevaks on Subarul valminud Legacy neljas põlvkond. Uue generatsiooni Lecacy eesmärgiks on välja tulla paljude uute ideede ja lahendustega, samas aga kinni hoida oma pikaajalistest traditsioonidest ja põhimõtetest.

Olenemata rahvusest või kultuurist tunneb juht ära uue generatsiooni Legacy’is ja Outback’is tõelise "sõitja auto", mis ei paku rõõmu ainult kiirel, vaid ka normaalsel sõidul. Uueks eesmärgiks on täiustada varustusastmeid ja tagada juhi rahulolu uute lahendustega, näiteks liiklusummikutes oodates.

Uut Euroopa spetsifikatsiooni Subaru Legacy’t ja Outback’i tutvustati avalikkusele esmakordselt 60-ndal Frankfurdi rahvusvahelisel automessil. Tegemist on juba neljanda generatsiooni Legacy’ga, mis kinnistas Subarule maailmas enimostetava nelikveoliste autode tootja tiitli. Esimene Legacy mudel tuli välja 1989. aastal.

Uus Legacy võtab kaasa oma eelkäija vägagi edukaks kujunenud mudeli "päranduse", mis seadis inseneridele ette vägagi kõrged kriteeriumid juba eelmise põlvkonna Legacy konstrueerimisel. Konstruktorite ülesanne uue Legacy arendamisel oli turvalisuse suurendamine, auto mugavus, ergonoomilisus ja keskkonnasõbralikkus.

Uus Legacy on ka suureks sammuks Subaru uue imago poole, mis tulevikus kõiki Subaru mudeleid peab läbima. Subaru on loomas oma brändile uut imagot, nn premium brand'i, kus konkurentideks on Euroopa autotööstuse prestiizikamad margid nagu Audi, BMW ja Mercedes-Benz.

Legacy uuenenud iluvõre viitab Subaru ajaloole - algselt oli Subaru ju lennukitootja. Tiibu meenutavast iluvõre disainist peaks saama märk, mis on tulevikus kõikide Subaru mudelite sümboliks.

Tulenevalt auto sisemistest uuendustest, kui ka täiesti uuest välisest disainilahendusest võib eeldada, et uus Legacy pakub huvi palju laiemale sihtgrupile kui eelmine mudel. Uue Legacy ja Outback’ga on Subaru liikumas turusegmenti, kus ostjad vaatavad Euroopa prestiižikamate automudelite poole.

Uue Legacy disaineriks on eelmisel aastal Alfa Romeost Subarusse tööle tulnud kreeklane Andreas Zapatinas. Tema eelmiseks suureks őnnestumiseks oli Alfa 147 disainimine. Varem on Zapatinas disaininud autosid ka Fiat’le ja BMW’le.

Tähtsaimal positsioonil on uue Legacy puhul turvalisus - kergemate materjalide kasutamisel on vőidetud kilosid, mida on rakendatud uue jäiga kere loomiseks. Uus jäik kere suurendab oluliselt autos viibivate reisijate turvalisust. Uutel Legacy ja Outbacki mudelitel on täiesti uus vedrustus ning oluliselt uuendatud mootor. Vőrreldes eelkäijaga on kasutuses 80% ulatuses uusi komponente, mille tulemusena on suurenenud mootori vőimsus, vähenenud kütusekulu ja saasteemissioonid. Muudatused on tuntavad auto dünaamikas ning on täheldatavad ka üldises auto käitumises. Kindlasti ei ole aga ära unustatud juba traditsiooniks kujunenud tehnoloogiaid - Subaru on truuks jäänud boksermootori ja sümmeetrilise neljarattaveo printsiibile.

Nelikvedu ja Subaru-boxer

Subaru ainulaadne sümmeetriline jõujaotus koostöös "Boxer" mootoriga tagavad teeoludest ja ilmast sõltumata hea ja turvalise teelpüsivuse. Endiselt jätkab Subaru boxer-mootori täiustamist ja ideaalse jõujaotuse väljatöötamist. Selle kombinatsiooni kõige uuem lahendus on kasutusele võetud Legacy 2004 mudelil.

2004 Legacy tähtsamad tunnusjooned

1. Aerodünaamiline, sportlik ja stiilne välimus on saavutatud suurendades Legacy kere mõõte ja disaini.

2. Optimaalne suurus - parandamaks auto stabiilsust teel ja manööverdamisvõimet

3. Jõuallika asukohta on nihutatud eest 22 mm ja tagant 10 mm allapoole. Mootorikatte ja mootori vahele jääb nüüd rohkem ruumi, tänu sellele on parandatud jalakäijate turvalisust, eriti peavigastuste vähendamist autoga kokkupõrkel.

Samuti on paranenud ka juhitavust tänu raskuskeskme madalamale viimisele. Mootori asendi nurga muutmine 7,25 kraadilt 5,8-le kraadile vähendas mootori ja kardaani vahelist nurka ning seega vähenes vibratsioon ja müra mehhanismide töös.

4. Kaalu vähendamine - vaatamata kere jäikuse suurendamisele uue Legacy konstrueerimisel on tänu uute materjalide kasutamisele suudetud oluliselt vähendada auto kaalu ja seeläbi suurendatud auto turvalisust.

Kergem on parem

Kaalu vähendamine on tähtis faktor turvalisuse, üldise sõidumugavuse ning keskonnasõbralikkuse suurendamise suunas. Samas ei võtnud Subaru aga eesmärgiks ehitada alumiiniumist kergkere, vaid eelistas ratsionaalsust kere ehitamisel.

Kõiki komponente analüüsiti eraldi, näiteks toorikkere jäikust ja tugevust. Analüüsi tulemusel tugevdati kere ringtalasid ja keevisliiteid, kasutati erinevaid materjale ning tänu sellele saavutati jäigem kere.

- Kere läbipaindumisjäikus on suurenenenud 14%
- Kere jäikus väändele on suurenenud 5%
- Esiosa jäikus horisontaalsuunalisele paidnumisele suurenes 10%
- Esivedrustuse kinnitusjäikus suurenes 30%
- Tagavedrustuse kinnitusjäikus suurenes 2-3 korda

Lisaks eelmisel mudelil kasutatud alumiiniumist mootorikattele on Subaru suurendanud alumiiniumdetailide kasutamist kere ehituses nagu tagumine luuk, kaitseraua talad ja roolilati tugitala. Kasutatud on ka kõrgkvaliteedilist terast (klassifikatsioon: 590 Mpa) rohkem kui kunagi varem, mida teised autotootjad pole siiani teinud.

Disaini kontseptsioon

Uue Legacy disaini kontseptsiooniks on stabiilne ja dünaamiline juhitavus, baseerudes Subaru sümmeetrilisele AWD (nelikvedu) tehnoloogiale. Esiosa disain loob julge, täpse kumera joone mootorikattest kaitserauani. Stiilsed ja omanäolised esituled on kvaliteetsed ning rõhutavad auto voolujoonelisust.

Tänu kogu kere voolujoonelisusele on suurenenud auto aerodünaamika (õhutakistuse koefitsent (Cd) on vastavalt 0,28 sedaanil; 0,3 universaalil ja 0,34 Outback’l). Auto sportlikkust rõhutavad kaks summutitoru, mis sobivad hästi ka auto sümmeetrilise nelikveo pinnalaotuse lahendusega (* topelt summuti ei ole saadaval 2.0 liitristel mudelitel).

Salongi disaini kontseptsioon - "sõitja auto"

Eesmärgiks oli kombineerida kõrgkvaliteetne salong koos maksimaalse
turvalisuse ja mugavusega. Salong on suurenenud võrreldes eelkäijaga.

Armatuuri näidikud on juhile hästi loetavad ja juhtnupud ergonoomiliselt paigutatud. Kogu auto sisedisain õhkab sportlikkust ja mugavust. Materjalide valikul on lähtutud kasutatavate materjalide kvaliteedist.
3.0 ja 2.5 SN varustusega Legacy’l on põhivarustuses DVD navigatsioonisüsteem 7” monitoriga ja sõidukompuuter, mis on ühendatud auto LAN võrku, näidates kõikvõimalikke mootori töö parameetreid, hoolduse intervalli aegu jm.

Mootorid

Mootorite ehituse eesmärgiks oli võimsuse tõstmine samaaegselt keskkonna säästlikkuse suurendamisega. Mootorivalikus on 2.0 -liitrine SOHC; 2.5-liitrine SOHC ja 3.0 liitrine DOHC jõuallikas. Mootori võimsust on suudetud tõsta tänu uutele lahendustele nagu elektrooniline gaasiasendi süsteem (ETCS), sisselaske süsteemi uus disain (2.5 mudelid) ja ühepikkuste väljalaske kanalite kasutusele võtmisega.

3.0 liitrine 6-silindriline DOHC mootor

Vabalt hingav 3.0 liitrine mootor on konstrueeritud endisest võimsamaks. Elektroonilise gaasiasendi kontrolli, Active Valve Control klapi kontrollsüsteemi ja muutuva klapitõste kontrollsüsteemi kasutuselevõtt on kaasa toonud suurema võimsuse, väiksema kütusekulu ja väiksema saasteastme, olles vastavuses Saksamaa D4 kriteeriumiga.

4-silindriline mootor

Ühepikkused väljalaskekollektori kanalid korjavad heitgaase järjekorras: 1. ja 2. silinder ning seejärel 3 ja 4. silinder. Tänu sellele on välistatud heitgaaside omavaheline interferents ja väljalaskekollektori läbilaskevõime on oluliselt suurenenud. Tulemuseks parem väändemoment madalatel ja keskmistel pööretel ning seejuures endiselt vaikne, kuid uue tooniga boxer-mootori meeldiv hääl.

Käigukast

Otsejuhitav 5-käiguline automaatkäigukast (3-liitrised mudelid)

Täiesti uus 5-käiguline automaatkast on projekteeritud saavutamaks väiksemat kütusekulu ja parandamaks mootori sooritusvõime ärakasutamist transmissioonis. Peaaegu kõik käigukasti komponendid on projekteeritud uuesti ja käigukast suudab vastu võtta juba kuni 350 Nm väändemomenti. Uus lahendus tagab ka sujuvama käiguvahetuse tunde. Tänu Prodrive’s väljatöötatud (Suurbritannias asuv Prodrive firma ehitab Subarule kõik WRC Impreza ralliautod) uuele lühikeste ülekannetega 5-käigulisele automaatkäigukastile ja jõulisele H6 mootorile saavad juhid nautida tõeliselt sportlikku sõitu.

Otsejuhitav 4-käiguline automaatkäigukast (2.5 ja 2.0)

Otsejuhitav 4-käiguline käigukast on nüüd kasutusel vabalthingavatel 4-silindrilistel mootoritel. See on projekteeritud endisest täpsemalt, on gaasitundlikum ning ökonoomsem.

5-käiguline manuaalkäigukast

Muudetud on komponente käigukasti sees, et parandada käiguvahetuse tunnetust, täpsust ja vähendada müra.

Kõik käigukastid on võrreldes eelkäijatega kergemad. Kui 5-käiguline käigukast oleks ehitatud otse 4-käigulisest käigukastist, oleks see kaalunud üle 130 kg. Projekteerides aga täiesti uue käigukasti, jäi selle kaaluks vaid 121 kg. Uue 4-käigulise automaatkäigukasti kaalu on õnnestunud vähendada 3 kg võrreldes eelkäijaga.

Esivedrustus

Rööbet on suurendatud eest 35 mm, kuid pöörderaadius 5,4 m on sama kõigil mudelitel. Suurenenud on rehvi läbimõõt, Caster nurk on viidud endiselt 3 kraadilt 6-le kraadile ning tänu sellele on auto oluliselt juhitavam. Esivedrustuse kinnitus on 30% jäigem, mis muudab roolitunnetust veelgi täpsemaks.

Tagavedrustus

Ka tagavedrustuse rööbe on suurenenud Legacy mudelitel 30 mm ja Outbackil 20 mm. Tänu uuele tagavedrustuse geomeetriale ja uuele abiraamile tagasillas on paranenud jäikus ning seega auto teelpüsivus ja juhitavus.

Juhitavus

Märgatavalt on parandatud roolilati kinnitust, tänu millele on roolitunnetus muutunud täpsemaks. Hammaslatile on lisatud eriline klapp, mis vähendab teepinnast roolile kanduvaid lööke, annab sujuvama tunde ja kergendab rooli tagasijooksu. 3.0 liitristel mudelitel on roolilati diameetrit suurendatud 24 mm-lt 26 mm-le.

Pidurid

Legacy pidurisüsteem on uuendatud nii ekspluatatsiooniomaduste kui ka kvaliteedi poolest. Autode võimsuste tõusuga on suurendatud ka pidurite töö efektiivsust. Pidurdusjõudu mudelite lõikes on suurendatud 30-50%. Osadel Legacy mudelitel on kasutusel isegi 17” pidurid. 3-liitristel mudelitel on suurendatud piduriketta paksust kuni 30 mm. Pidurisüsteemi peasilinder on väiksema diameetri ja pikema käiguga, mis tagab suurema pidurdusjõu. ABS pidurisüsteem on varustatud elektroonilise pidurdusjõu jagajaga.

Uued muudatused turvatalades

Uue Legacy turvatalad on konstrueeritud nii, et kokkupõrke korral oleks turvatsooni deformeerumine minimaalne. Selleks on konstruktsioonides kasutatud erineva tugevusklassiga terast ja alumiiniumi.Tugevdatud on armatuurialused turvatalad, selleks et jala vigastused oleksid minimaalsed. Tugevdatud on tagaukse alaääred, vähendamaks kaassõitjate jalavigastusi. Muudetud on kütusesüsteemi ehitust, et avarii korral oleks kütuse lekkimine süsteemist võimalikult väike.

SRS - turvapadjad

Kõikidel mudelitel on põhivarustuses kahesüsteemsed esimesed turvapadjad. Turvapatjade avanemine sõltub löögi tugevusest.
Külje turvakardinad ja külje turvapadjad on saadaval 2.5 ja 3.0 liitristel mudelitel. Erinevalt esimestest turvapatjadest säilitavad need oma täidetud olekut avariisituatsioonis mitmeid sekundeid ja varjavad külgmisel kokkupõrkel kogu küljeakna ja ukseosa ning lisaks sõitja kaitsele takistavad ka inimese võimalikku väljalendamist küljeakna või -ukse kaudu.

Pedaalid ja jalatugi

Pedaalid on projekteeritud nii, et need eest kokkupõrkel ei vigastaks jalgu. See hõlmab kõiki pedaale ja automaatkäigukastiga autodes ka vasaku jala tuge.

Jalakäijate turvalisus

Võrreldes eelneva Legacy mudeliga on mootorikatte ja mootori vaheline ruum suurenenud, mis tagab esikokkupõrkel suurema deformatsioonipiirkonna, leevendades sellega lööki jalakäijale. Purunevad klaasipuhastajad vähendavad jalakäijate vigastusi veelgi.

Uus lähenemine

Järgides keskonnasõbralikkust kasutab Subaru uue Legacy valmistamisel võimalikult ratsionaalselt erinevaid kergelt töödeldavaid materjale. Plastikust osad nagu kaitserauad, sisemised detailid jne on keskonnasõbralikud. Klaaspinnad on projekteeritud nii, et nende mõõtmed, kaal ja paksus oleksid optimaalsed.

Turvapadjad on kergelt hooldatavad, kliimaseadme freooni maht on minimaalne, pliivaba materjali on kasutatud kütusepaagi ehitusel ja rataste tasakaaludel ning kõike seda ainult keskkonna säästmise eesmärgil.

PVC-d asendavaid materjale on kasutatud uste polsterdusmaterjalides, tihendites, armatuurlaua ehituses, kütusepaagi pealismaterjalis jpm.
Kergesti töödeldav polüpropüleen ja muude kergelt töödeldavate materjalide kasutus sisustusmaterjalidena on oluliselt kasvanud.

Vaata lisaks: www.subaru.ee



Sedaan


Pehmejoonelise disainiga Legacy sedaan mudel on stiilne. Kõrgendatud tagaosa parandab auto aerodünaamikat ning madal esiosa ning kitsad esituled rõhutavad sportlikku joont.

3.0 liitrise mudeli esiosa disainis on rõhutatud veelgi selle mudeli sportlikku iseloomu. Disainis kasutatavad kroomdetailid tõstavad esile auto kvaliteeti ja hinnaklassi.

Pakiruumi luugi hinged on kaetud ja võtavad vähem ruumi. Avamismehhanism on uuenenud ja pakiruumi võib avada distantspuldiga. Pakiruumi katte all on 11 liitrit mahutav lisaruum. Pakiruumi materjal on kergesti puhastatav.



Outback


Originaalne mõttelaad jääb unikaalseks mitmeotstarbelise auto puhul: loodud on luksuslik karismaatiline universaalkerega auto, millel lisaks oma emotsioone esiletoovale disainile on ka SUV läbimisvõime. Selle Crossover kontseptsiooni tõi Subaru pioneerina turule juba 1998. aastal ja edasiarengu uuemad lahendused leiame Outbacki mudelist. Subaru Crossover kontseptsioonis on ühendatud kombinatsioon fantastilisest teelpüsivusest, suunakindlusest ja seejuures 200 mm kliirensist.

Suurte lisatuledega kaitseraud annab autole välimuse, mis rõhutab auto laia kasutusala. Pakiruumi maht ja ehitus on võrreldav universaalmudeliga.



Universaal


Klaas-klaasivastu disain säilitab Subaru universaalkerega mudelite identiteedi. Voolav külje- ja katusejoon rõhutavad parandatud funktsionaalsust ja aerodünaamikat.

Pagasiruumi maht on sama, mis eelkäijal, mahutades piisavalt pagasit.
Pagasi katteks kasutatakse endiselt rulood, mis katab täielikult
pagasiruumi. Pagasiruumi katte all on panipaigad väiksematele asjadele.

Kummalgi pool pagasiruumi seintel on pagasi kinnitamiseks kinnituskonksud.
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
28.04.2024 16:04
Est Rx 1. Etapp Raassilla (0)
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia