Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Järgmine hooaeg Mitsubishile õpiaasta
|
Loe lisaks |
|
|
Kui Mitsubishi palus FIA-lt luba 2003 hooaeg vahele jätta, anti neile see ilma trahve määramata, sest meeskond lubas naasta 2004 aastal. Pooleteise kuu pärast toimuval Monte Carlo rallil on Mitsubishi taas rajal.
Veebruaris 2003 algas töö Mitsubishi Lancer WRC 04 kallal. Neli kuud enne 2004 aasta esimest etappi hakkas prototüüp kuju võtma Mitsubishi Motor Spordi tehases Inglismaal, ning tänaseks on auto testijärgus.
"Mu esimene töö oli õppida tundma olemasolevat autot ja leida kuidas jõudlust parandada. Teadsime, et peame jääma Lanceri piiridesse, see oli ainuvõimalus," lausus Mitsubishi tehnikadirektor Mario Fornaris.
"See auto on üsna erinev meie eelmisest WRC autost. Oleme valmistanud 6000 uut detaili. Oleme võtnud eelisena WRC auto ehitamise vabadust, kuid mu filosoofia on teha väga lihtsad asjad ja saada autost hea arusaam, enne kui tutvustada rohkem edasijõudnud süsteeme."
"Käisid kõlakad, et tahame kasutada Mitsubishi Coliti, kuid me ei läinud seda teed, kuna see auto on maailmameistrivõistlustel osalemiseks liiga lühike," märkis Fornaris.
Uus Lancer WRC 04 baseerub Mitsubishi Lancer Evo tänavasõiduautol ning sel kasutatakse täielikult ümberehitatud turbomootorit. Ralliauto aerodünaamika töödeldi välja vormelišassiide tootja Lola tuuletunnelis.
Mitsubishi võtab 2004 hooaega õpiaastana, mille käigus omandavad piloodid kogemusi ning arendatakse autot võistlusvõimelisemaks. Esimesel kolmel kuul tuleb autol konkurentidele vastu astuda nii asfaldil ja jääl Monte Carlos, lumel Rootsis kui ka tolmvatel lahtise teekattega kiiruskatsetel Mehhikos.
Tuleval aastal Mitsubishi meeskonnaga lepingu sõlminud ning esisõitjana roolitaha asuv Gilles Panizzi ei usu, et värskelt valminud Mitsubishi Lancer WRC 04 suudab aasta esimesel MM-rallil Monte Carlos anda tõsiseltvõetava lahingu.
Kunagine Itaalia N-rühma meister, tulevast aastast Mitsubishi meeskonna täieõiguslik sõitja, Gianluigi Galli on palju võistelnud vähemvõimsate Mitsubishide roolis, kuid seni ei ole itaallane meeskonna 2004. aasta WRC autot testinud. "Õppida on palju, ent tehasemeeskonnas sõitmine on minu unistuse täitumine," lausus Galli.
2004. aastal sõidavad Mitsubishi meeskonnas ka Kristian Sohlberg ja Daniel Sola.
Mitsubishi Lancer WRC 04 tehnilised andmed
Pikkus: 4360 mm
Laius: 1770 mm
Teljevahe: 2600 mm
Kaal: 1230 kg
Mootor: 4G63, 4 silindriline, 16 klapiline DOHC turbo
Mootori töömaht: 1996 cc
Maksimaalne kiirus: 220 km/h
Veljed: ENKEI magneesium 8x18 asfalt, 7x15 kruus 5,5x16 lumi
Kütusepaagi mahutavus: 90 liitrit
Istmed: Recaro
Rehvid: Michelin
|
|
|
|