Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
Harri Rovanperä on pettunud
![](pics/clearpixel.gif) |
Loe lisaks |
|
![](pics/clearpixel.gif) |
Kuigi Peugeot oli oma 2004. aasta sõitjaterivi valinud, leidis meeskond mooduse, kuidas Harri Rovanperä teenetest loobuda. Nüüd vaatab soomlane äsjasele hooajale tagasi pettununa.
"Me otsustasime teda tiimi mitte jätta," tunnistas Peugeot boss Corrado Provera ajakirjale Autosport. "Rovanperä ei ole edenenud nii, nagu oleksime tahtnud. Pärast Soome õnnetust on tal keskendumisega raskusi."
Harri Rovanperä on ilmselgelt Peugeot' otsuses pettunud: "Ma ei saa sellest aru. Rääkisime juuli lõpus ja kõik oli korras, kuid nüüd on probleeme. Tundub, et mul ei ole enam midagi. Ei ole ka aega, et endale tulevaks aastaks tööd leida."
Kui vaadelda Harri Rovanperä kiirust hooaja teisel poolel, siis tuleks arvesse võtta ka seda, et Peugeot lasi tal osaleda vaid kolmel rallil seitsmest. Juulis toimunud Saksamaa ralli ei olnud esialgselt Rovanperä programmi lisatud, kuid Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania rallid oktoobris jäeti välja soomlase hõivatusest Peugeot uue ralliauto 307 testimise ja Sardiinia ralliga.
Harri Rovanperä sõitis Sanremo rallil osalemise asemel Costa-Smeralda rallil, mis oli sisuliselt Itaalia 2004. aasta meistrivõistluste etapi peaproov. Võit seal aga rahuldust ei pakkunud, sest ükski kolmest MM-hooaja viimase poole rallist ei läinud hästi. Osaliselt võib kehvad tulemused küll kirjutada ka tehniliste probleemide arvele.
Augustis peetud Soome etapil oli Rovanperä täis võidujanu. Vastavalt meeskonna ajamõõtjatele, oli ta päeva teisel liidriks tõusnud, kuid seejärel sõitis ta auto parema rattaga üle ohutuna paistnud kivi. Lõpuks pidi mees pühapäeval Ouninpohja katsel teelt väljasõidu tõttu ralli katkestama.
Austraalia rallil langes Rovanperä piduriprobleemide tõttu kohe alguses konkurentsist välja. Ralli lõpus suutis soomlane siiski tempot hoida ning tõi auto seitsmendana finišisse.
Kolmas etapp, millel Rovanperä hooaja teisel poolel osales, oli Walesi ralli. Lahing meistritiitlile ja esikohale käis Petter Solbergi ja Sebastien Loebi vahel ning Tommi Mäkinen ja Colin McRae sihtisid kumbki kolmandat kohta. Rovanperä ei saanud enam vanadele "meistritele" vastu nagu ta hooaja alguses oli teinud.
Suurbritannias toimunud võistluse viimase päeva hommikul oli Harri Rovanperä parima Peugeot sõitjana viiendal positsioonil. Kuid soomlast tabas ebaõnn, ning finišisse ta auto ülekande purunemise tõttu ei jõudnudki. Saanuks Rovanperä jätkata, oleks reaalne olnud neljas koht, sest viimasel katsel pidi temast eespool olnud Colin McRae vahetama purunenud rehvi. Peugeot 206 tõelist Walesi potentsiaali ei saadudki teada, sest ralli katkestas ka Marcus Grönholm.
2003. hooaeg oli Harri Rovanperäle õnnetu, ning lõppes temale autoralli MM-võistluste arvestuses üheteistkümnenda kohaga.
|
|
|
|