Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ford teatab oma otsusest lähipäevil
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-il jätkavad 2004. aastal võistlemist Peugeot, Subaru ja Citroeni meeskonnad, samuti naaseb Mitsubishi. Fordi saatus on tänaseni lahtine ning see on andnud alust lugematule hulgale spekulatsioonidele.
Juba praegu on kindel, et WRC-etappidel ei osale tuleval aastal Hyundai meeskond ning Škoda võistleb vaid valitud rallidel. On tõenäoline, et Ford jätkab MM-karussellis osalemist, kuid millises mahus ning milliste sõitjatega, pole seni teada.
Ford Rallye Sport direktor Jost Capito on varem rõhutanud, et kui Ford osaleb 2004. aastal autoralli MM-sarjas, lähevad nad välja võidu peale. Ainult valitud etappidel osalemise on Capito täielikult välistanud. Capito sõnul puudub Fordil seni tulevaks aastaks ka leping M-Spordiga.
Capito usub, et Focus suudab 2004. aastal ilma edasise kuluka arendustööta meistritiitli võita, mis annab alust loota, et Ford oma programmiga ikkagi uuel aastal võistlustulle asub. Samas võib lugeda positiivseks märgiks ka Malcolm Wilsoni kohalolekut tänasel FIA WRC nõupidamisel. (Fordil on õigus komisjonikohale ja rallitiimi M-Sport direktorina on esindajaks loomulik valik Wilson. Kui Ford lahkub, läheb see koht Subarule.) Seega oli Wilsoni kohalolek tõlgendatav kui märk Fordi tõenäolisest jätkamisest. Siiski on Fordil veel otsus langetamata.
Kõne alla võivad tulla ka võimalikud erinevad vangerdused Fordi meeskonna siseselt, ning ühe valikuna on kõneldud Fordi jätkamisest erameeskonnana, kus 2004. aastal sõidavad soomlased Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala. M-Spordi direktor Malcolm Wilson on varem kinnitanud, et kui Ford otsustab autoralli MM-ilt lahkuda, siis variant Markko Märtini ja Francois Duvali jätkamine erasõitjatena on seevastu ebatõenäoline.
Kui majanduslikesse raskustesse sattunud Ford langetab otsuse MM-sarjast loobuda ja katkestab lepingu Markko Märtiniga, on eestlasel mänedžeri Paul Turneri sõnul võidusõitjakarjääri jätkamiseks mitu valikut. Alternatiivina Markko Märtini jätkamisele Fordis, on kõneldud tema suundumisest Subarusse teiseks piloodiks Petter Solbergi kõrvale või Peugeot meeskonda, kus järgmisel aastal võistleb ka Marcus Grönholm.
Võib olla ka üsna kindel, et Markko Märtin tööta ei jää. "Kuigi Ford oleks parim meeskond, kelle ridades maailmameistritiitlit püüda, leiab Märtin koha konkurentsivõimelises meeskonnas. Võin Eesti rallihuvilistele öelda, et muretsemiseks pole põhjust - Markko osaleb MM-sarjas ka järgmisel aastal," sõnas Paul Turner.
Turner lisas, et läbirääkimisi teiste tiimidega saab alustada alles pärast Fordi kinnitust autoralli MM-ilt tagasitõmbumise kohta. Kui internetiportaal rallifoorum.ee väitis usaldusväärsetele allikatele tuginedes, et Richard Burnsi asendab Subarus Markko Märtin, siis Turner on kinnitanud, et Subaru ei ole valikuvõimaluste seas eelistatud: "Subaru vajab pärast teadet Burnsi haigusest ja loobumist aega olukorra analüüsimiseks."
Sõitjate kohad meeskondades pole seni kindlalt jagatud ning jääb üle oodata ametlikke pressiteateid. Tõenäoliselt selguvad 2004. aasta koosseisud siiski alles lähinädalatel ja jääb üle loota, et hetkel välismaal viibiv Markko Märtin saab tuleval aastal autoralli MM-il osaleda konkurentsivõimelises meeskonnas.
Kokkuvõttes lubab rally.ee endale väikese ennustuse, mis on koostatud toimetuse liikmete arvamustest ja siit-sealt kuuldud vihjete põhjal. Pakume, et M-Sport jätkab erameeskonnana kahe soomlase ja võib-olla Duvaliga. Markko Märtin siirdub Peugeot'i, Subaru teise sõitja koha saab keegi suhteliselt tundmatu mees, igal juhul mitte Colin McRae.
|
|
|
|