Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Laupäeval sõidetakse Lõuna-Eestis rahvarallit |
|
Laupäeval sõidetakse Lõuna-Eestis rahvarallit
|
Loe lisaks |
|
|
Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Tartumaa, Valgamaa ning Põlvamaa teedel rahvarallit "Tartu Sügis 2003". A-Racingu korraldatav võistlus kulgeb Lõuna-Eestile iseloomulikel teedel.
Tehnikamaailma karikavõistluste ja noorte meistrivõistluste viimane etapp ning Moskvich Liiga karikavõistluste kümnes etapp toimub ühe ringilisena ning on jagatud neljaks osaks. Võistlusraja kogupikkus on ligi 287 kilomeetrit, mis sisaldab üle 38 kilomeetri kiiruskatseid. Lisakatseid on rahvarallil kavas 15, neist seitse läbitakse kahel korral.
"Esimesed seitse katset toimuvad enamvähem valges ja ülejäänud pimedas," selgitas võistluse juht Aivar Parts.
Raja profiilist kõneldes märkis Parts, et kogu võistlustrassist vaid 50 meetrit läbitakse asfaldil, ülejäänud kiiruskatsed sõidetakse kruusasel tugeva pinnasega teedel. "Paar katset on vägagi salakavalad, seotud trampliinidega," märkis Parts, kelle kinnitusel on suurem osa rajast mägine.
Kõige tasasem on Keeri katse, mis on kavas esimese ja viienda lisakatsena. Kiirkuskatse algus on metsavahel, kuid lõpp on küllaltki keeruline. "Seal on rohkem kui 90-kraadised kurvid," selgitas Parts.
Kindlasti saab võistlejaile olema keeruline ka Kulbilohu krossirada, kus sõidetakse kahel korral (katsed 2 ja 6). Kulbolohu krossirada läbival kiiruskatsel on publikule organiseeritud toitlustamine ning selgitusi jagab kommentaator.
Kolmas ja neljas katse algavad mäkketõusuga. Aivar Partsi kinnitusel kulgevad rahvaralli Tartu Sügis 2003 legendis märgitud lisakatsed Lõuna-Eestile iseloomulikel teedel.
Tasub märkimist, et ühel katsel on kaksteist trampliini üle kolme mäe. "On kolm kahe-harjalist mäge ning mägede vahel orgudes asuvail lõikudel on samuti "küürud" peal. Tee on seal orienteeruvalt 14-16 meetrit lai," selgitas Parts ja lisas, "Neis kohtades saavad turvalisuse paremaks tagamiseks olema ka lipumehed."
Veel pani Parts võistlejaile südamele, et nad peaksid endale kindlasti aru andma, et autosport on ohtlik spordiala ning üle oma võimete ei maksaks pingutada. "Oht ja risk on alati olemas, aga kui hoog läheb liiga suureks, tasub piduripedaalile vajutada," lausus Parts. Veel lisas Parts, et osalejad peaksid tähelepanu pöörama ööbimisele, kuna sisuliselt on tegemist mitmepäevalise ja pika võistlusega. Rajaga tutvumine algab juba 14. novembril kell 17.
Rahvaralli Tartu Sügis 2003 võistluskeskus asub Sõbra Keskuses aadressil Tartus, Võru 55 F. Samas asub ka võistluste pidulik start ja finiš.
|
|
|
|