Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Solberg pühendas võidu Mäkinenile
|
Loe lisaks |
|
|
Walesi ralli võitis Petter Solberg (Subaru) üle neljakümne sekundilise eduga Sebastien Loebi (Citroen) ees. 28-aastane norralane võitis kaheksateistkümnest kiiruskatsest kolmteist.
Petter Solberg, kellele Walesi ralli võit tõi ka autoralli MM-arvestuses meistritiitli, jäi tulemusega väga rahule. "Mida ma oskan öelda, ma olen sõnatu, tundeid on raske sõnadesse panna. See oli nii hea viis hooaja lõpetamiseks! Meil on olnud raskeid aegu ja nüüd on ülim tunne," hõiskas Solberg.
"Pean tänama paljusid inimesi nende fantastilise panuse eest. See tõestab, et mida rohkem ise annad, seda rohkem saad tagasi ja nüüd olen ma maailmameister. Tahan tänada Tommi Mäkieni tema toetuse eest viimasel kahel aastal. Ta on hea meeskonnakaaslane ja sõber. Ma tahaksin pühendada selle võidu talle," lausus Solberg võistluse lõppedes.
Sebastien Loeb, kes tuli Walesi rallil ja ka maailmameistrivõistluste arvestuses teisele kohale, oli rahul meeskondliku esikoha üle. "Arvestades asjaolusid, siis arvan, et tegime ära hea töö. Saavutasin selle, mida mult oodati ja ei teinud vigu. Eriliselt peaks välja tooma, et Xsarat on edasi arendatud ja tänaksin meeskonna pühendumist. Me astume vastu kiiretele konkurentidele ja see on muljetavaldav, sest see on meie esimene maailmameistivõistluste täishooaeg," rääkis Sebastien Loeb.
Käesoleva hooajaga tipp-piloodi karjäärile punkti panev Tommi Mäkinen oli üliõnnelik kolmanda koha üle. "Olen väga rahul sellise finišiga ja see ei ole karjääri lõpetamiseks mitte halb moodus. Mul oli terve nädalavahetuse imelik tunne, teades, et see võib olla mu viimane võimalus sõita WRC autoga. Nautisin sõitu ja kindlasti hakkan seda taga igatsema," rääkis soomlane.
"Mul on Petter Solbergi üle nii hea meel ta väärib seda võitu. Peaksin paljusid inimesi tänama, mitte ainult praeguse eest, vaid kogu mu karjääri eest ja ma olen tänulik igaühele, kes aitas mu WRC-karjääri nii eriliseks teha. Natuke imelik tunne on, et ma ei pea ennast Monte Carlo jaoks uuesti vormi ajama, kuid ma siiski viibin seal, aga pealtvaatajana," sõnas Mäkinen.
Tommi Mäkineniga tugeva duelli maha pidanud Colin McRae (Citroen) pidi leppima neljanda kohaga. Šotlane ei saanud võidelda finišilipuni, sest viimasel katsel purunes rehv ja ekipaaž otsustas selle vahetada.
"Viimasel päeval võtsin natuke hoogu maha, sest meile oli oluline finišeeruda ja aidata Citroen meistritiitlile, mis on meeskonnale suur saavutus. Ralli oli OK, kuid kui Carlos Sainz katkestas, sai meile selgeks, et peame saama punkte. See tegi Tommist möödumise katsed tõeliselt raskeks," rääkis McRae.
Fordi sõitjaist ainsana ja ralli üldarvestuses viiendana lõpetas Walesi ralli Francois Duval . "Mu eesmärk oli finišisse jõuda. Suutsin seda ja õppisin hooaja kõige karmimat rallit tundma. Auto oli ideaalne," märkis Duval.
Kui Harri Rovanperä viimasel päeval võistluse katkestas, siis parima Peugeot sõitjana lõpetas Freddy Loix. "Tegin viimasel päeval spinni ja kaotasin sellega 20 sekundit. Selle kaotuseta oleksime Francoisile rohkem survet avaldanud. Olen õnnelik, et suutsin autoga kohaneda. Mulle oli see heaks testiks," tunnistas Loix.
Esikaheksas lõpetasid veel Manfred Stohl ja Roman Kresta, kellel oli mõlemal kasutada Peugeot 206 WRC ralliauto.
Walesi ralli lõpuga sai läbi ka juuniorite maailmameistrivõistluste hooaeg. Kahjuks pidi Urmo Aava viimasel päeval auto tehniliste probleemide tõttu võistluse pooleli jätma ja langes ka üldkokkuvõttes ühe koha võrra viiendaks.
Juuniorite arvestuses lõpetas lõpuks vaid kuus ekipaaži. Klassivõidu sai Daniel Carlsson (Suzuki). Talle järgesid Mirco Baldacci (Fiat) ja Ville-Pertti Teuronen (Suzuki). Juuniorite maailmameistriks krooniti Brice Tirabassi (Renault), konkurentide Salvador Canellase (Suzuki) ja Daniel Carlssoni ees.
|
|
|
|