Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Fuster krooniti Hispaania autoralli meistriks
|
Loe lisaks |
|
|
Vasco-Navaro ralli oleks pidanud olema kaheksas etapp kümne etapilises hooajast. Juba teist aastat kuulus see ralli Hispaania meistrivõistluste arvestusse.
2003. aasta Hispaania autoralli kruusa meistrivõistluste saatuse nii N kui A rühmas otsustasid kokkusattumused.
Rallist ei võtnud osa kaks ära märkimist väärt olevat nime: Puras (Clio S1600) ja Fuster (Citroen Saxo). Puras ei olnud stardinimekirjas, sest ta oli sel aastal juba kaheksal rallil osalenud ja ta tahtis osaleda hooaja viimasel rallil Madriidis. Fuster jättis etapi vahele, sest kui Vallejo (Fiat Punto S1600) ei võida rallit, siis saab Fusterist automaatselt 2003. aasta meister.
Pilvine taevas - tüüpiline Basque maakonnale - tervitas laupäeva hommikul osalejaid. Mitsubishide trio (Sordo, Pons ja Concepcion) olid õnnelikud, sest ilmateade ennustas vihma.
Ilm oli terve päeva hullumeelne. Päeva alguses oli kuiv ja sellistes tingimustes olid Vinyes'i ja Ojeda Peugeot 206 S1600 võitmatud, kuid järsk vihmasadu aitas Sordol (Mitsubishi EVO VI) tõusta juhtgruppi.
Suurem osa hommikustest katsetest toimus märjaga ja Sordu suutis hoida liidripositsiooni. Vallejo (Fiat Punto S1600), kes oli teine Hispaania meistritiitli nõudleja, pidi selle ralli võitma, et säilitada teoreetiline võimalus tulla meistriks, oli sellistes tingimustes alles seitsmes.
Kuigi taevas jäi pilviseks, siis pärastlõunastel katsetel rohkem vihma ei tulnud. Siin olid kiireimad kaks Peugeot 206 S1600 sõitjat, eesotsas Ojedaga. Ojeda võttiski lõpuks rallivõidu üheksa sekundilise eduga Vinyes ees. Viimase katse lõpus oli Sordo kolmas, kuid autode tehnilises kontrollis leiti tema Lanceri katalüsaatorilt probleeme ja mees eemaldati rallilt. Pärast seda oli kolmas positsioon Vallejo päralt.
Selliste lõpptulemuste najal krooniti Fuster Hispaania autoralli 2003. aasta, aasta kus ta võttis kolm etapivõitu, meistriks. Alates 1992 aastast oli 30-aastane Alacant'ist pärit piloot esimene, kes võitis tiitli erasõitjana.
Tõeline üllatus tuli paar päeva hiljem, kui selgus, et Madriidi ralli jääb ära ja seega lõpevad meistrivõistlused Costa del Sol ralliga. Seega krooniti N-rühma meisriks Concepcion kuna tema rivaalid (Sordo ja Pons) ei saa teda enam püüda.
Lõpptulemused:
1. Ojeda/Fernández (Peugeot 206 S1600) A 1:10:9
2. Vinyes/Lorza (Peugeot 206 S1600) A +8,0
3. Vallejo/Vallejo (Fiat Punto S1600) A +1:48,0
4. Pons/Julià (Mitsubishi Carisma Evo7) N +1:49,0
5. Concepción/Cruz (Mitsubishi Carisma Evo6) N +1:57,0
6. González/González (Citroen Saxo KitCar) A +3:21,0
7. Entrecanales/Cobo (Fiat Punto S1600) A +3:56,0
8. Fombona/Del Barrio (Citroen Saxo KitCar) A +4:48,0
9. Azcona/Urdiroz (Renault Clio Sport) N +7:47,0
10. Vidal/Lema (Peugeot 206 XS) A +7:58,0
|
|
|
|