Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Lembit Nõlvaku ettepanek 4WD jäärajasarja käivitamiseks |
|
Lembit Nõlvaku ettepanek 4WD jäärajasarja käivitamiseks
Jäärajasõitude hooaeg on varsti algamas. Milliste rehvidega ning kuidas võistelda, selle üle arutleb Lembit Nõlvak, kes selgitab probleemi olemust ning lisab omapoolsed ettepanekud.
Jäärajasõitude võitjad tänavasõidu rehvide ja titepiik klassis teavad, et tulemuse määravad rehvid. Rehvidest tulenevad erinevused on nii suured, et Eve Viilu võib võita Margus Remmakut ja Markko Märtin ei suudaks poerehvidega edestada tehtud rehvidel (12 mm liimitud naast) sõitjaid. Selleks, et see nii ei oleks, ning et tulemus selguks tihedas konkurentsis, kus määravaks saaks auto, sõiduoskus ning riski võtmine, on tarvis võistelda võrdsetel rehvidel.
Ettepanek on käivitada 4 WD jäärajasari, millel kõik 4 WD klassi võistlejad kasutavad võistluspäeval vaid "Roosna-Alliku Pakiauto" poolt alla pandud rattaid.
Eeldus võistlusautole on valmisolek kasutada 15 tolliseid velgi. Veljed võistleja poolt.
Võistlusrehvid mõõtudega 185/65 15 ehk tänavasõidu rehv, millesse on liimitud 14 mm jäänaelad. Kõik rehvid on identsed ja pidamine neil parem kui sissesõitmata titepiigil.
Rehvide kasutamine võistlusel 1000 krooni, teisel võistlejal samal autol 500 krooni.
Sarja võistlused
Kõik võistlused, kus sõidetakse korraldaja ratastel, lähevad karikasarja arvestusse (miinus 1 halvim tulemus). Näiteks Tabivere, Tarbja, Koeru, Kehala Ring, Klooga. Sarja arvestust toimetab Paide ASK.
Tingimus korraldajale on aktsepteerida 4WD karikasarja. Karikasari toimub vaid jääl (mitte mustal maal plusstemperatuuri juures). Neil päevil, mil toimub sarja etapp, ei toimu 4WD võistlusklassi tänavasõidu ega titepiik rehvidele.
Miks toetada võistlemist korraldaja ratastel?
Võrdsed tingimused ja tihe konkurents teevad maineka sarja, mille võit maksab. Lisaks kokkuhoid, kuna võistlejal puudub vajadus soetada piike, titepiike, 12mm+liim ja 13mm+liim rehve. Pole vaja vedada võistlustele rattaid ja muretseda allapaneku pärast. Selged ja võrdsed tingimused toovad juurde võistlejaid litsensiga sõitjate hulgast kui ühekordsete proovijate seast.
Ettepanekutest teatada Lembit Nõlvakule telefonil 050 56 881 või e-mailil lembit@pakiauto.ee.
LISA 1
Korraldaja rehvide kasutamine võistlustel toimub nii:
Kõik kes soovivad võistlustel osaleda, organiseerivad hiljemalt 2 päeva enne võistlust oma veljed Roosna-Allikule (auto käib Tallinnas). Kõigile pannakse peale ühed ja samad rehvid. Korraldaja transpordib rattad võistluspaika.
Rattad loositakse automarkide kaupa:
Subarudel sõitjad loosivad subaru rattaid, EVO-del sõitjad omi, SEATidel sõitjad omi jne. Sellega välistatakse võimalus, et kellelegi on valmis pandud paremad rehvid.
Subarudel sõitjad peavad arvestama sellega, et toodud veljed peavad alla minema ka uuematele WRX mudelitele (plekkvelg ei lähe).
Kui rattad on loositud, vahetab pakiauto meeskond autodel rattad. Võistluse lõppedes korjab sama meeskond rattad kokku ja hoiab neid kuni järgmise võistluseni. Hooaja lõppedes saavad kõik oma veljed tagasi (kes soovib saab ka varem).
Samu rehve on võimalik osta ka treeninguteks.
|
|
|
|