Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
10. november 2025 14:11
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Jaspar Vaher. Foto: Rando Aav

Jaspar Vaher liitub Toyota noorteprogrammiga

18-aastane Jaspar Vaher valiti 2026. aastaks osalema Toyota Gazoo Racing WRC Challenge programmis. Tegemist on Jaapani autotootja arenguprogrammiga, mille eesmärk on kasvatada uusi rallitalente.

Programm loodi 2015. aastal ja on tänaseks tõestanud oma edu: just sealt alustas oma teekonda ka Toyota põhikoosseisu kuuluv ja MM-rallidel poodiumikohtadele jõudnud Takamoto Katsuta.

TÄnavu jooksul toimus Soomes rahvusvaheline valikuvõistlus, kuhu kutsuti viis noort sõitjat üle maailma. Kõik nad olid varem näidanud potentsiaali rallipüramiidi madalamatel astmetel. Toyota instruktorite sõnul avaldas Jaspar Vaher muljet oma kiiruse, analüütilise mõtlemise ja kohanemisvõimega, hoolimata sellest, et tal puudus varasem kogemus nelikveolise ralliautoga.

Testisõitudel GR Yaris Rally2 autoga näitas eestlane järjekindlat arengut ja kiiret õppimisvõimet – omadusi, mida Toyota noorteprogrammis eriti kõrgelt hinnatakse.

Uue hooaja raames istub Jaspar Vaher GR Yaris Rally2 rooli ning saab võimaluse osaleda mitmesugustel rallidel, sealhulgas Euroopa ja WRC2 etappidel, jagades kogemusi ja arenguplatvormi Jaapani noorte sõitjate Shotaro Goto ja Takumi Matsushitaga.

"See on minu jaoks eriline võimalus tõestada end heas autos ja tugevas konkurentsis. GR Yaris Rally2 on väga hea auto ning iga kilomeetriga tunnen end enesekindlamalt. Tulevane hooaeg saab olema õppeaasta, kuid minu ümber on suurepärane meeskond ja juhendajad, kes aitavad sõiduoskusi järgmisele tasemele viia," ütles Vaher Toyota pressiteates.

Lisaks Vaherile teeb programmi teise põlvkonna sõitja Yuki Yamamoto 2026. aastal oma esimese täishooaja MM-sarjas, samas kui Goto ja Matsushita liiguvad Rally3 klassist edasi Rally2 tasemele.
Programmi noorimad liikmed Rio Ogata ja Kanta Yanaguida astuvad omakorda sammukese ülespoole, vahetades kaherattaveolise Rally4 auto nelikveolise Rally3 auto vastu.

Toyota Gazoo Racingu eesmärk on ehitada noorteprogrammist järjepidev arenduskanal, mis ühendab Jaapani, Euroopa ja nüüd ka Eesti rallitalente. Vaheri kaasamine märgib esimest korda, kui programmi võetakse sõitja väljaspoolt Jaapanit – see on tunnustus nii tema kui ka Eesti rallikooli tugevusele.

Toyota meeskond on korduvalt rõhutanud, et programmi eesmärk ei ole üksnes kiirus, vaid ka professionaalsuse, vastupidavuse ja tehnilise mõistmise arendamine – kõik see, mis on vajalik tipptasemel edu saavutamiseks.

Jaspar Vaheri jaoks tähendab 2026. aasta võimalust tõestada end rahvusvahelisel areenil ja kinnitada oma koht maailma tipptasemele pürgivate rallisõitjate seas. Kui areng jätkub samas tempos, võib just tema olla järgmine eestlane, kes hakkab osalema autoralli MM-sarjas.



Toyota toob rajale viis Rally1 autot ja tugeva koosseisu


Pärast rekordilist 2025. aastat, mil Toyota kindlustas viienda järjestikuse tootjate maailmameistritiitli, astub meeskond uude hooaega ambitsioonikalt, tuues 2026. aastal enamikule etappidele välja viis GR Yaris Rally1 autot.

24-aastane Oliver Solberg teeb 2026. aastal sammu ülespoole, liikudes Rally1 klassi. Noor rootslane ja tema kaardilugeja Elliott Edmondson teenisid selle võimaluse suurepärase hooajaga WRC2 sarjas, kus nad võitsid tiitli GR Yaris Rally2 autoga. Solberg jättis tugeva mulje juba tänavu, kui võitis Rally Estonia oma esimesel stardil TGR-WRT koosseisus.

Toyota meeskonnajuhi Jari-Matti Latvala sõnul on Solbergi edutamine loogiline samm: "Oliver on teinud fantastilist tööd Rally2 autoga ja tema debüüt Rally1 klassis Eestis oli lihtsalt suurepärane. On rõõm näha teda nüüd püsivalt meie põhikoosseisus."

2026. aastal jätkab tiimis ka Takamoto Katsuta, TGR WRC Challenge programmi esimene vilistlane. Pärast tugevaid esitusi Rootsi ja Soome rallil, kus ta lõpetas mõlemal korral teisena koos kaardilugeja Aaron Johnstoniga, soovib Katsuta uuel hooajal astuda sammu edasi ja võidelda etapivõitude nimel.

Sami Pajari, kes tõusis Rally1 klassi juba 2025. aastal, jätkab oma teist täishooaega kõrgeimal tasemel. Pärast mitmeid paljulubavaid esitusi, sealhulgas esimest poodiumikohta Rally Japanil, peetakse teda üheks kiiremini arenevaks nooreks sõitjaks MM-sarjas.

Tiimi liidrirolli jääb kandma Elfyn Evans, kes alustab oma seitsmendat järjestikust hooaega Toyota värvides. Evans ja tema kaardilugeja Scott Martin on 2025. aasta lõpus endiselt tiitlivõitluses, näidates järjekindlust ja kiirust, mis teeb neist ühed kindlaimad favoriidid ka 2026. aastaks.

Ka kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier on jätkuvalt osa Toyota ralliperekonnast. 2026. aastal osaleb ta taas osalises programmis, alustades jaanuaris Monte-Carlo ralliga ja sõites enam kui pooltel hooaja etappidel koos kaardilugeja Vincent Landais’ga.

"Osalen valitud etappidel, et aidata meeskonnal võita nii rallisid kui ka meistritiitleid. See on olnud fantastiline koostöö ja tunnen end jätkuvalt motiveerituna andma oma panuse Toyota edusse," ütles Ogier.

Tiimi juht Jari-Matti Latvala rõhutas, et 2026. aasta koosseis ühendab põlvkondi ja pakub meeskonnale laiapõhjalist tugevust: "Elfyn ja Seb on näidanud erakordset stabiilsust ja võitlusvaimu. Takamoto on tõestanud, et suudab sõita poodiumikohtade eest, Sami on teinud muljetavaldava arenguhüppe ja Oliveri hoog Rally2-st Rally1-sse on olnud suurepärane. See kombinatsioon toob kokku kiiruse, kogemuse ja nälja edu järele."

Latvala lisas, et tiimi eesmärk on hoida nii tehnilist kui ka inimlikku taset kõrgel: "Meil on suurepärane meeskond nii sõitjate kui ka inseneride seas ning me tahame, et see kirg ja pühendumus oleks nähtav ka 2026. aastal – nii autos sees kui ka väljaspool seda."

Toyota siseneb 2026. aastasse olukorras, kus tootjate tiitel on juba viis korda järjest võidetud. Viie Rally1 auto välja toomine enamikule etappidele näitab selget eesmärki – jätkata domineerimist tippspordis ning samal ajal kasvatada uusi talente, kes tagavad edu ka tulevikus.

Kui Oliver Solberg ja Sami Pajari sümboliseerivad Toyota ralliprogrammi nooruslikku energiat, siis Evans ja Ogier pakuvad meeskonnale kogemust ja kindlust. Ning tänu TGR Challenge Programmi laienemisele, kuhu nüüd kuulub ka Eesti noorsõitja Jaspar Vaher, on selge, et Toyota ehitab oma WRC-edu jätkumiseks tugeva ja rahvusvahelise järelkasvu.
Artikli juurde
07.11.2025
Juhan Mänd 08.01.1947―06.11.2025
Artikli juurde
10.11.2025
Markko Märtin – 50
Artikli juurde
10.11.2025
Hiiumaa rahvaralli võitsid Martin Kutser ja Kristjan Ojavee
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
03.09.2025
Kehala rallikross 30.08.2025 (0)
29.08.2025
Paide ralli 2025 (0)
27.07.2025
Piiroja rallikross 2025 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
13.10.2025 18:23
Saaremaa Rally 2026 (1)
29.09.2025 15:32
Kulbilohu rallikross 2025 (0)
23.09.2025 01:08
Rally Cēsis 2025 (0)
05.09.2025 01:00
Humus Paide Rally 2025 (1)
03.09.2025 13:06
Jääraja rehvid (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia