Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Horvaatias selgusid tänavused autoralli Euroopa meistrid |
 |
Horvaatias selgusid tänavused autoralli Euroopa meistrid
 |
Loe lisaks |
|
 |
Nädalavahetusel sõideti Horvaatias Euroopa meistrivõistluste viimane etapp. Tiitlivõiduni jõudsid poolakad Mikołaj Marczyk ja Szymon Gospodarczyk.
Võistlusele startinud 54 rallipaari hulgas oli ka kaks Eesti võistluspaari – Romet Jürgenson - Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) ja Robert Virves - Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2).
Jaht meistritiitlile sai alguse reedel sõidetud vabatreeninguga, mille järel ootas ees 6,12 km pikkune kvalifikatsioonikatse. Katse parima aja said kirja meistrivõistluste liidrid Mikołaj Marczyk - Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2). Robert Virves - Jakko Viilo kaotasid poolakatele 1,45 sekundit ja said avapäevale startida neljandana.
Romet Jürgenson - Siim Oja näitasid esimesel vabatrenni läbimisel 11. aega, kuid tegid siis teisel läbimisel sõiduvea ja olid tõelise ebaõnne tõttu sunnitud kvalifikatsioonikatse vahele jätma.
"Vabatrenni esimese läbimise võtsime rahulikult, kuid teisel ringil tahtsime ajaga n-ö märgi maha saada ja siis kvalifikatsioonis suruda, kuid esimesest tõsisemast kurvist me kaugemale ei jõudnud. Parkisime sinna võssa ennast ära. Olgugi, et autol polnud mitte midagi viga, siis kraavist me välja ilma traktori abita ei saanud. Alguses lubati, et see saadetakse meile appi pärast vabatrenni, kuid siiski ei saadetud. Lõpuks anti meile pärast segadust 25. stardikoht," kommenteeris Jürgenson.
Võistluskatsed said stardi laupäeva hommikul ja avapäeval ootas võistlejaid ees kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti 116,66 katsekilomeetrit.
Kohe avakatsest läksid oma teed meistrivõistluste kolmandad mehed Jon Armstrong - Shane Byrne (Ford Fiesta Rally2). Avakatse teised olid Virves ja Viilo, kes jäid iirlastele alla 3,9 sekundiga. Eestlased jõudsid laupäeva kuuest katsest kolme parema sekka neljal ja lõpetasid päeva 27,3 sekundilise kaotusega teisel kohal.
"Hommikul ei olnud meie poolt parim rehvivalik ja meil olid mõned üllatused ka pärastlõunal. Kõike seda arvesse võttes oli hea päeva. Kui homme on märg, siis võib kõike juhtuda," sõnas Virves avapäeva järel.
Jürgenson ja Oja näitasid hommikusel ringil kehvadest oludes hoolimata head kiirust ning sõitsid kahel korral katse viienda aja. Korduvkatsetele kuuendana startinud M-Spordi võistlejad alustasid teist ringi katsevõiduga ja tõusid üldarvestuses kolmandaks. Kahjuks purunes nende autol viimasel katsel rehv, mille tõttu üle minut aega kaotati ja päev lõpetati 1.45,5 kaotusega kaheksandal kohal.
"Eks ta oli ikka parajalt raske, kui teel oli palju kruusa ja sodi. Selles osas oli positiivne, et esimesel läbimisel suutsime kaotust minimeerida ja olime enamvähem kuskil mängus sees. Teine läbimine, kui olid ühtlased olud, suutsime kohe katsevõidu võtta ja poodiumikohale ronida, kuid siis viimasel katsel saime kahjuks rehvipurunemise ja kogu tasu oli selle päeva eest siis selline," ütles Jürgenson.
Laupäeva neljas kiiruskatse sai saatuslikuks võistluspaarile Andrea Mabellini - Virginia Lenzi (Škoda Fabia RS Rally2), kelle väljasõit tähendas, et unistus ERC tiitlist oli kadunud.
Viimasel võistluspäeval ootas ees neli kiiruskatset ja 55,70 katsekilomeetrit. Tiitliheitlusesse olid jäänud veel kuuendat kohta hoidnud Mikołaj Marczyk - Szymon Gospodarczyk ja ralli liidrid Jon Armstrong - Shane Byrne, kes võitsid laupäeval kuuest katsest viis.
Vihmasajus sõidetud pühapäeva alustasid katsevõiduga poolakad, kes kiire sõidu ja konkurentide abiga tüusid üldarvestuses neljandaks.
Robert Virves - Jakko Viilo alustasid päeva kuuenda resultaadiga. Katse võttis saarlane finišis kokku sõnadega: "Päris kohutav." Kahjuks läks eestlaste seis järgmisel katsel veel hullemaks, kui teelt väljas käidi ja paariks minutuks kinni jäädi, mille tulemusel üldarvestuses üheksandaks langeti. Kahel viimasel kiiruskatsel näitasid Virves ja Viilo viiendat katseaega ja lõpetasid ka ralli viiendana. Võitjatele jäid nad lõpuks alla 3.25,7.
"Alustasime viimast võistluspäeva teiselt kohalt, kuid spinn kaheksandal katsel kukutas meid poodiumiheitlusest, sest jäime kinni ja kaotasime kaks minutit. Sellest hoolimata oli positiivne nädalavahetus. Õppisime palju, eriti rehvide osas ja saime kogemuse mida siia saama tulime. Suur aitäh RaceSeven meeskonnale, kes hoolitsesid selle eest, et meil oli terve nädalavahetuse tugev võistlusauto," võttis Virves Horvaatia ralli kokku.
Romet Jürgenson ja Siim Oja pühapäevale suurte ootustega vastu ei läinud, kuid keerulistes oludes suutsid nad ralli punktikatsel näidata head kiirust, kus sõitsid välja kolmanda aja. Ralli kokkuvõttes kuulus nendele neljas koht. Võtjatest jäid nad lõpuks maha 2.47,3.
"Pühapäevaks olid poodiumi mõtted kadunud ja ei oodanud, et me üldse nii paljugi tõuseme nagu tõusime. Kuid samas vaadates tänaseid olusid, siis väga palju ka ei imesta. Suures plaanis läksime Marczykut veidi survestama, kuid peale esimest katset oli selge, et tal on väga hea hoog sees ja pärast seda proovisime mõistlikult lõpuni tulla."
"Meil endal sellises vihmas väga palju kogemusi pole, nii et saime siit väga head kilomeetrid. Suures plaanis jälle edukas võistlus ja oleme kindlasti asfaldil sammu edasi teinud alates Ceredigionist. Suured tänud isiklikele sponsoritele ja M-Spordi meeskonnale, kes meid siia aitasid. M-Spordile jälle võit ja Jon ning Shane tegid väga head tööd," rääkis Romet Jürgenson.
Horvaatia ralli võitsid Jon Armstrong - Shane Byrne, kes tõid M-Spordi tiimile teise võidu järjest. Teised olid Mads Østberg - Lorcan Moore (Citroën C3 Rally2), kes kümne kiiruskatse kokkuvõttes jäid iirlastele alla 45,7 sekundiga. Pühapäeva kõige kiiremale piloodile Østbergile oli see tema karjääri 300 ralli start.
Kolmandana lõpetasid hooaja viimase etapi Mikołaj Marczyk - Szymon Gospodarczyk, kes jäid küll võitjatele alla 1.46,1, kuid kellele piisas sellest, et tähistada karjääri esimest tiilivõitu Euroopa autoralli meistrisarjas. Poolakad ei võitnud küll hooaja jooksul ühtegi etappi, kuid lõpetasid kaheksast rallist viis esikolmikus. Nende hooaja kõige kehvem tulemus oli Barum ralli seitsmes koht.
"Olen õnnelik, kuid ma ei tea mida öelda, sest hetk on nii emotsionaalne. Oluline on protsessi usaldada. See on ilmselt minu spordielu suurim unistus. 15-aastaselt hakkasin tegelema kardisõiduga ning seejärel otsustasin minna rallisse. Kolm Poola meest on Euroopa meistrid ja nendega ühes grupis olemine on midagi tõeliselt erilist. Võin tänada kõiki inimesi, kes on meid aastate jooksul toetanud," sõnas Marczyk.
Klassis Junior ERC, kus viis etappi tegid kaasa ka Jaspar Vaher - Sander Pruul olid juba vasemalt tiitli kindlustanud ka Horvaatias etapivõidu võtnud Calle Carlberg - Jørgen Eriksen. Viimasel etapil mitte osalenud eestlased jäid hooaja kokkuvõttes neljandaks.
|
|
|
|