Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Ott Tänak lõpetas Tšiili ralli avapäeva liidrikohal |
|
Ott Tänak lõpetas Tšiili ralli avapäeva liidrikohal
Sel nädalal Tšiilis sõidetava MM-ralli avapäeva lõpetasid liidrikohal Ott Tänak ja Martin Järveoja. Teisele positsioonile platseerunud Elfyn Evans ja Scott Martin jäid kuue kiiruskatse järel eestlastele alla 0,4 sekundiga.
Reedel oli Tšiili rallil kavas kuus kiiruskatset. Esimese, 19,72 km pikkuse kiiruskatse sai võistluskiirusel läbida vaid kolm rallipaari, mille järel see publiku turvalisuse pärast tühistati ja võistlejad edasi järgmisele katsele suunati.
Avakatselt said parima aja Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Teise aja kirja saanud Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) kaotasid neile 9,1 sekundiga. Neile õistlejatele, kes katset ei läbinud, määrati MM-sarja liidrite Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) katse läbimiselt saadud aeg, mis oli prantslaste ajast 10,5 sekundit viletsam, klausliga, et võistluspaaride 33, 16, 69, 5, 4, 13 ja 22 ajad vaadatakse uuesti üle pärast neljanda kiiruskatse läbimist. Kõik võistluspaarid startisid hommikuse ringi katsetele pehmete rehvidega ja ühe varuga.
Päeva teise kiiruskatse võidu võtsid Elfyn Evans - Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid 2,3 sekundiga soomlaste duot Kalle Rovanperä - Jonne Halttuneni (Toyota GR Yaris Rally1). Toyotade nelikvõidu kindlustasid sel kiiruskatsel Sami Pajari - Enni Mälkkönen (Toyota GR Yaris Rally1) ja 6,6 sekundilise eduga rallit juhtinud Ogier - Landais.
Tänak ja Järveoja jäid Evansile ja Martinile alla 4,1 sekundiga. See tähendas eestlastele üldarvestuses 9,3-sekundilise kaotusega kukkumist neljandaks. Sarnaselt avakatsega oli Tänak ka teise kiiruskatse lõpus napisõnaline ja sõnas vaid, et sarnaselt esimese katsega ei lähe kõige paremini.
Hommikuse ringi lõpetas reedese pikima lisakatse (23,32 km) esimene läbimine. Sealt teenisid katsevõidu Rovanperä ja Halttunen, kes edestasid vaid 0,1 sekundiga uuteks ralli liidriteks tõusnud Evansit ja Martinit. Brittide liidrikohale tõusmise põhjuseks oli lisaks kiirele sõidule meeskonnakaaslaste ebaõnn - nimelt purunes Ogieri roolitud autol rehc ja ratta vahetamine kukutas prantslased üldarvestuses minuti ja 41,8 sekundilise kaotusega 15. kohale.
Ogier, kes juba alates testikatse finišist on koos Tänakuga üles näidanud arusaadavat protesti FIA suunas, võttis juhtunu katse intervjuus kokku vaid sõnadega: "Ebaõnn."
Samas paremkurvis, kus eksis Ogier, käisid tee äärest lisa võtmas ka Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (Ford Puma Rally1), kes samuti pidid veidi aja pärast seisma jääma ja ratast vahetama. Hiljem selgus, et lätlaste autol oli purunenud ka teine vasakpoolne rehv ja kuna neil oli kaasas vaid üks varuratas, pidid nad päeva ülesõidul katkestama.
"Kahjuks on meil kaasas ainult üks varu. See koht, kus välja sõitsime, oli paremkurv, auto saba läks alt ära ja tabas teeäärset valli. Kõik muu on sirge ja korras. Me isegi ei arutanud hommikul seda, et kas võtta kaasa kaks varuratast, sest oht rehvi lõhkuda oli minimaalne. See on hea õppetund, sest kaks kurvi enne oli väga mõnus tee ja siis tuli see libe koht.," rääkis Sesks katkestamise järel antud intervjuus Colin Clarkile.
Tänak tunnistas, et hommikupoolik oli keeruline: "Ma olen üsna hädas autos leidmaks tasakaalu ja olen üsna kaugel hetkel heast tempost. Kogu aasta on nii olnud, et rasketel rallidel, kus on abrasiivne, seal on okei, kuid sellistel mõnusatel voolavatel teedel, kus puudub mehaaniline pidamine, on raske leida hea head seadistust. Puhastamist on küll, kuid see pole nagu Portugal ja Sardiinia, nii et üsna sõidetav. Kiiruse puudumine pole seotud puhastamisega. Sooviks saada auto paremaks ja kindlasti proovime midagi, et natukene paremaks oleks."
Päeva teise poole kolm kiiruskatset võitsid prantslased. Neljanda ja viienda katse võitsid Sebastien Ogier - Vincent Landais, päeva viimaselt lisakatselt teenis võidu M-Spordi rallipaar Adrien Fourmaux - Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 Hybrid).
Tänak - Järveoja kerkisid teisele kohale neljanda kiiruskatse järel, viienda lõppedes asusid nad liidrikohale. Päeva lõpul sõnas Ott Tänak, et on mõnevõrra üllatunud. "See on üllatav, et olen liider," lausus saarlane. "Pärastlõuna oli tegelikult ka keeruline, aga pidamine oli parem. Me võtsime maksimumi. Homsed kiiruskatsed on täiesti erinevad, siis loodetavasti on pidamine veel parem ja parem stardipositsioon võiks kaasa aidata heale tulemusele."
Teisel rallipäeval on kavas kuus kiiruskatset kogupikkusega 139,2 km. Hoolduspause on kaks - üks keskpäeval ja teine õhtul.
Vaata lisaks:
www.powerstage.ee
|
|
|
|