Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
11. juuli 2024 10:59
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Albert Pärtelson kavandab debüüti sportrallis. Foto: Rando Aav

Albert Pärtelson: tahaksin tippu jõuda, et olla parem, kui Ott Tänak!

Pärnumaa noor autosportlane Albert Pärtelson vahetab senise krossisõidu ja rahvaspordi peatselt sportralli vastu. Ambitsioonid on Cesises rallidebüüti plaanival 15-aastasel poisil suured.

"Enne sõitsin kaks aastat rallikrossi klassis Junior 1600, autoks kuuenda seeroa Honda Civic EG. Nüüd otsustasime, et on aeg rallit sõitma hakata. Nii olen rahvaralliga tegelenud aasta algusest," räägib Albert Pärtelson. "Kõige esimest korda sõitsin eelmisel aastal Kihelkonna rahvarallil. Seal võistlesin rendiautoga, kaardilugejaks Kris Antsmaa. Sõitsin J16 klassis. Igal katsel olime põhimõtteliselt TOP kümnes aegade poolest ja parimatel suutsin olla viie hulgas. Esimene rahvaralli läks päris hästi. Aga nüüd juba sõidame oma Hondaga."

"Nüüd on plaan osaleda Eesti meistrivõistlustel autorallis. Alustame Cesises ja seejärel tahaksime sõita Paide rallil. Need on esimesed sportrallid minu jaoks. Debüütvõistlus saab seega olema Lätis," jätkab ta. "Praegu harjutame, teeme trenni. TLK Racingust Tenel Tilk on minu mentor, mehaanik, insener. Tema õpetab.

Cesises on minu kaardilugejaks Karl TLK Racingust. Proovime seal ilusti lõpuni tulla. Kindlasti proovime võita. Tahame nii head kohta saada, kui võimalik. Loodetavasti tühjade kätega koju ei tule."

Albert Pärtelson sõnab, et kiiruslegendi koostamine ja legendi usaldamine on hetkel veel päris keeruline. "Seda peab harjutama! Aga selle nimel me tööd teemegi, et võimalikult palju kogemusi ja kilomeetreid saada. Rallile tahame peale minna hea tundega. Arvan, et kirja pandud kiiruslegendist esimese võistluse ajal usun umbes kolmveerandit ja 25 protsenti jääb esialgu ikkagi uskumata. Aga et saaks paremini sõidetud ja paremaid kohtasid, peab legendi usaldama sajaprotsendiliselt."

Noormees sõnab, et enne rallidebüüti on prioriteediks treeningud. "Kruusarehvidega on kruusa peal väga hea pidamine, aga kuna kruusa peal on vähe kilomeetreid, tuleb harjutada ja trenni teha. Enne Lätti minekut saame loodetavasti teha kaks testi, et sõita sarnasel pinnasel ja tingimustes nagu Cesises. Praegu on natukene legendi enda ja autotunnetuse taga kiirus kinni. Aga selle jaoks treenime. Paide ralli, millel me samuti osaleda plaanime, on vast veidi lihtsam, hüppeid vähem, aga pikad sirged ja kiired kurvid. Me peame kõigepealt need rallid lõpuni sõitma ja siis vaatame edasi. Plaan on keskenduda ainult sportrallile. Rahvarallil, kus kiirused on madalamad, ei suuda õppida nii palju, kui näiteks sportrallil."

Järgmiseks hooajaks loodab Pärtelson leida toetajad ja soetada Ford Fiesta Rally4 või Peugeot 208 Rally4 võistlusauto. "Selline samm tuleb teha, et oleks võimalik sõita ka Euroopa meistrivõistlustel ja Eesti meistrisarjas EMV4 klassis. Praegu oleme Hondaga EMV8 arvestuses. Rally4 autoga oleks võimalusi veidi rohkem ja kuhugi jõuda ka natuke lihtsam," räägib noormees, kes endale seadnud kõrged sihid. "Ambitsioonid ja plaanid on suured. Tahaksin ikkagi tippu jõuda, et olla parem, kui Ott Tänak!"
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
13.01.2025 22:46
Rally Aluksne 2025 video (3)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia