Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Napp edu tõi Tänakule Sardiinia rallilt võidu |
|
Napp edu tõi Tänakule Sardiinia rallilt võidu
Autoralli maailmameistrivõistlused jätkusid Sardiinias sõidetud kuuenda etapiga. Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid ralli 0,2-sekundilise eduga Prantsusmaa võistluspaari Sebastien Ogier - Vincent Landais ees.
Uus formaadis sõidetud võistluse avapäeva, kus reede hommikul sõideti testikatse ja pärastlõunal neli kiiruskatset, lõpetasid esikohal Sebastien Ogier - Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) võitsid reedestest katsetest ühe ja läksid laupäevale vastu teiselt kohalt. Nende kaotus liidritele oli 4,5 sekundit.
Eestlased alustasid pikka ja ilma hoolduspausita sõidetud teist võistluspäeva katsevõiduga, tõustes seejärel ralli liidriteks. Kuigi korra tuli esikoht taas konkurentidele loovutada, siis lõunapausile said Tänak ja Järveoja 3,5 sekundilises edus. Sama hästi ei läinud MM-sarja liiderpaaril Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1). Nemad sõitsid ühes paremkurvis otse ja jäid kinni. Kuigi auto oli täiesti korras, siis oma jõududega välja ei saadud ja ralli tuli selleks päevaks katkestada. Kui hommikustel katsetel oli Tänakul ja Järveojal olnud autos tunne hea, siis pärastlõunal enam nii head minekut polnud ning lisaks tuli meeskonnakaaslaste katkestamise järel mõelda ka olulistele MM-punktidele. Pika võistluspäeva lõpetasid eestlased teisel kohal ja 17,1 sekundilises kaotuses.
Kuna ralli üldvõit tundus olevat käest libisenud, võtsid Tänak ja Järveoja eesmärgiks koguda nelja järelejäänud katsega maksimaalsed pühapäeva punktid. Viimase katse eel lahutas eestlasi tagasi rajal olnud meeskonnakaaslastest 0,2 sekundit. Kuna teeolud läksid iga autoga hullemaks, siis pidid eestlased tiimikaaslaste paremust tunnistama nii pühapäeva (+2,6), kui ka punktikatse (+2,4) kokkuvõttes. See oli Neuville'le karjääri 25 võit punktikatselt.
Kui pühapäeva esikohtadest jäid eestlased napilt ilma, siis veel napimalt kuulus nendele Sardiinia MM-ralli võit. Viimase katse viimastel kilomeetritel rehvi lõhkunud Ogier - Landais kaotasid Hyundai võistlejatele 6,4 sekundit, mis tähendas ralli kokkuvõttes 0,2 sekundilist paremust Ott Tänakule ja Martin Järveojale. See oli eestlaste karjääri 20. ja Hyundai 30. MM-ralli etapivõit.
Autoralli MM-ajaloos on vaid korra varem nii väikese vahega ralli võidetud, kui 2011. aastal võitis Ogier Jordaania ralli tänase Toyota meeskonnajuhi Jari-Matti Latvala ees.
"Lõpuks on see natukene emotsioone ja veidi statistikat, sest me ju lisapunkte selle eest ei saanud. Emotsiooniks on see hea ja mul on Sebastienist väga kahju, sest nii võit kaotada on julm. Olen ka ise samas kohas olnud paar aastat tagasi. Ehk anti see nüüd tagasi, kui kahjuks pidi selles osas selle loovutama Sebastien. Vaatame, mis need järgmised rallid toovad, sest hooaeg on nüüd poole peal ja me oleme mängus. Nüüd on tulemas kiired rallid, mida ma üldjuhul naudin, kuid ma soovisin ka eilset pärastlõunat nautida ja ei läinud päris nii. Loodetavasti leiame järgmisteks rallideks autos hea tunde," rääkis Ott Tänak.
Eestlased kerkisid punktitabelis, asudes Sardiinias neljandana lõpetanud Elfyn Evansii ja Scott Martiniga (Toyota GR Yaris Rally1) jagama MM-arvestuse teist kohta. Liidrikohal jätkavatest belglastest jäävad nad maha 18 punktiga. Äsjase ralli kolmandana lõpetanud Dani Sordo - Candido Carrera aitasid tootjate arvestuses Hyundail Toyota ees suurendada edu 13 punktile.
Robert Virves - Aleks Lesk lõpetasid hooaja esimese võistluse WRC2 klassi kuuendal kohal
WRC2 klassis võtsid Sardiinia teedel etapivõidu Sami Pajari - Enni Mälkönen. Uuele Toyota GR Yaris Rally2 autole oli see teiseks järjestikuseks MM-ralli võiduks. Sarnase Toyotaga reedel katsevõidu võtnud Georg Linnamäe - James Morgan lõhkusid alustuseks laupäeva hommikul rehvi ja pidid seejärel ülesõidul tehnilistel põhjustel katkestama. Ralli kokkuvõttes kuulus Eesti–Briti võistluspaarile WRC2 arvestuses 27. koht.
Pika võistluspausi järel Sardiinias hooaja avastardi teinud Robert Virves ja Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) kogusid katse-katselt paremat hoogu ja lõpetasid MM-hooaja kuuenda ralli WRC2 klassi kuuendal kohal. Eestlaste parimateks katsete tulemusteks jäid kolm TOP5 aega.
"Muidugi olen ma rõõmus, et ma saan tagasi olla ja olen kõigile tänulik, kes selle võimalikuks on teinud. Soovinuks palju kiirem olla, kuid see on hea, et me tulime probleemideta lõpuni. Ma pean nüüd selle eest hoolitsema, et tuleksin tagasi palju tugevamana," võttis Virves hooaja esimese stardi viimase kiiruskatse finišis kokku.
Romet Jürgenson ja Siim Oja võitsid küll katseid, kuid pidid ülesõidul juhtunu tõttu katkestama
Sardiinias olid stardis ka Junior WRC klassi võistlejad ja MM-liidritena läksid starti Romet Jürgenson - Siim Oja, kes ka reedese võistluspäeva 9,2 sekundilises edus esikohal lõpetasid. Laupäeva avakatse võitnud eestlased pidid küll päeva teise katse järel 5,3 sekundilise vahega esikoha loovutama, kuid kõik tundus sellegipoolest kontrolli all, kuid siis ootas ees ülesõit regrupeeringusse, kus eestlastel rallipäev pooleli jäi.
"Minuga juhtus kõige lollim asi, mis juhtuda sai. Pärast regroup'i oli ülesõidul üks kitsas ülesmäge lõik, kus pimeda kurvi taga oli üks kivist post ja ma sõitsin sinna vastu. Selle tagajärjel paindus õõtshoob ja pidime päeva lõpetama. Sellised asjad on südantlõhestavad, kuid sellised hetked su teele satuvad," kommenteeris Jürgenson.
Pühapäeval olid eestlased tagasi ja võitsid neljast kiiruskatsest kolm. Hoolimata ebaõnnestunud nädalavahetusest kogusid 14. kohal lõpetanud Jürgenson - Oja katsevõitude eest olulised 5 MM-punkti ja jätkavad hooaja kokkuvõttes MM-liidritena.
Autoralli MM-hooaeg jätkub nelja nädala pärast Poola teedel, kus 27.-30. juunini sõidetakse hooaja seitsmes etapp.
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|