Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallikrossi meistrisari jätkus põneva võistlusega Kulbilohus |
|
Rallikrossi meistrisari jätkus põneva võistlusega Kulbilohus
Eesti rallikrossi meistrivõistlused jätkusid laupäeval, 18. mail teise etapiga Elva lähedal Kulbilohu rallikrossirajal.
Osavõturohkeima (18) krosskartide Xtreme klassis hõivasid poodiumikohad Eestis valmistatud P-Techi kartidega sõitnud mehed: võitis Andre Kiil, järgnesid Teet Vare ja Armin Raag.
"Päev läks üldiselt hästi, ühtegi suurt probleemi ei olnud," rääkis Kiil, keda finaalsõidus siiski üks äpardus tabas. "Finaalis hakkas sidur libisema, seepärast jäin ka stardis teistest maha ja edasi oli üks kannatamine, et kas peab lõpuni vastu või mitte. Pidas."
Autode konkurentsis olid osavõturohkeimad tagarattaveoliste klassid TouringCar (9) ja BMW RX3000 (11). TouringCar klassis oli võidukas Andreas Aruaas (Ford Fiesta), järgnesid Rauno Rappu (VAZ-2105) ja Jüri Azarov (Ford Fiesta).
Aruaas rääkis, et algselt ei olnud tal plaanis tulla Eesti meistrivõistlusi sõitma, kavas oli võistlemine rahvusvahelises RallyX sarjas. "Kuna RallyX tehnika ei saanud õigeks ajaks valmis, ja pole siiani valmis, siis panime Eesti sarja auto enne esimest etappi kolme päevaga stardikorda," rääkis Aruaas. "Esimesel etapi Raassillal olid asjad halvad ja ega siingi polnud auto veel see, mis ta olema peaks. Ringiajad olid varasemast kehvemad." Aruaas lisas, et kui võimalik, siis võistleb kõigil Eesti meistrisarja etappidel. "Kui saame tehnika kätte, tahaks sõita ka mõned etapid RallyX-i," sõnas ta.
Eesti meistrisarja uues, aga Lätis kauem harrastatud BMW RX3000 klassis kuulusid esimene ja kolmas koht lätlastele, vastavalt Aigars Tidmanis ja Dailis Jansons, aga teine oli varasemalt rahvakrossi harrastanud Sander Roosimaa. "Need sarjad ammendasid end, tahtsin edasi liikuda," lausus Roosimaa. "Kulbilohus algas päev kehvasti, ei olnud kiirust, ei saanud aru, mida ja kuidas tegema peab. Õhtuks sain aga pusle kokku."
Krosskart 650 klassis võitis mullu krosskartide noorteklassis võistelnud Jürgen Laansoo, järgnesid kogenud sõitjad Rait Sööt ja Laur Langeproon (kõik CK650). "Võit oli endalegi üllatus, aga taktika töötas hästi ja läks korda finaal esimesena lõpetada," sõnas Laansoo. "Jokker oli ülioluline, ajastasime selle õigesti."
Noorte klassis oli 125/250 krosskartidel esikolmik järgmine: Kaspar Pikkpõld (CK250), Genor Raag ja Jako Samm (mõlemad CK125).
Junior1600 klassi sõitjad kereautodel võistlesid koos Super1600 klassis võistelnud täiskasvanutega. Super1600 arvestuses teenis esikoha mullune Eesti noortemeister Andri Kutsar (Ford Ka), tema järel ületas finišijoone Junior1600 parim Albert Ako Kokk (Škoda Fabia).
"Enne võistlust olin veidi haige ja trenni ei saanud teha, aga rada on mulle varasemast tuttav," rääkis Kokk. "Start oli hea, aga enne hüpet libisesin rajalt natuke välja, teised said mööda. Läksin kohe jokkerisse ja kui ka teised hiljem jokkeritasku läbisid, sain ette ja pidin neid lihtsalt kinni hoidma."
Kolmandana lõpetas sõidu Super1600 teine Martin Vatter (Peugeot 206) ja neljandana Junior1600 teine Henri Kutsar (Ford Ka). Junior1600 kolmas koht kuulus Mihkel Pajole (Opel Corsa). Super1600-s kaks võistlejat oligi.
SuperCar klassis saavutas võidu lätlane Bruno Blumbergs (Hyundai i20), järgnesid Arvo Kask ja Mart Tikkerbär (mõlemad Mitsubishi Lancer Evo).
Eesti meistrivõistlused jätkuvad 8. juunil Piiroja rajal.
|
|
|
|