Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rauno Paltser
27. august 2023 11:27
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Pille Russi

Põneva lõpplahendusega Paide ralli võitsid Priit Koik ja Kristo Tamm

Paide Muusika- ja Teatrimaja kõrvalt sai avapäevale lähte 107 võistluspaari. Ralli lõpetas 75 autot, võitjatena finišeerisid Priit Koik ja Kristo Tamm.

Avakatse võitsid Kaspar Kasari - Rainis Raidma, kelle Škoda Fabia R5 auto oli teisel katsel tehniliste probleemide küüsis ja päeva lõpetasid nad kuuendal kohal. Kolme kiiruskatse kokkuvõttes sõitsid välja parima absoluutaja Priit Koik - Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo).

"Päevaga võib rahule jääda, sest siin me oleme ja juhime üle öö, mis on positiivne. Noore norrakaga tuleb meil homme kindlasti korralikult pusimist, kuid loodame, et suudame sama tempot jätkata. 28 km pikkune katse oli esimesena startides väga-väga keeruline ja tohutult libe. Lisaks oli meil seal väga palju momente, sest kui rada kirjutatakse 80 km/h, siis alati ei saa legendi nii täpselt kirja, kui sooviks ja siis hakkavad momendid tekkima. Oleme õnnelikult siin ja pikas plaanis on päris hästi. Homse päeva plaan on nii jätkata ja anda endast parim," võttis Humus Paide ralli liider Priit Koik päeva kokku.

Teiselt kohalt läksid laupäevale vastu Läti meistrivõistluste klassi LRC1 hooaja üldliidrid Karl Peder Nordstrand - Jørn Listerud (Škoda Fabia SRT Proto), kes jäid eestlastest maha 2,3 sekundiga. Paide ralli avapäeva lõpetasid kolmandal positsioonil EMV5 klassi liidrid Urmo Aava - Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11).

Päeva kõige pingelisema heitluse pakkusid EMV4 arvestuses sõitnud noored võistlejad. Kaks kiiruskatset võitnud Romet Jürgenson - Siim Oja (Ford Fiesta Rally4) ja linnakatse teisel läbimisel parimad olnud Jaspar Vaher - Timo Taniel (Ford Fiesta Rally4) üldvahe oli 0,4 sekundit. Estonian Junior Challenge arvestuses hoidsid reedste kiiruskatsete järel liidrikohta Vaher ja Taniel.

"Tegime enne päeva viimast katset nalja, et sõidaks nüüd vahe täpselt nulli, kuid päris uskumatu, sest ka sellele pikal 28 kilomeetrisel katsel oli meil vahe vaid 0,8 sekundit. See näitab, et noored on mingis mõttes väga ok tasemega, sest ka kõik teised ju olid väga ok kiirusega. Endal on ka hea meel, et võrreldes Rally Estoniaga on kiiruslik areng toimunud. See, et nüüd Paide ralli eel saime Soomes sõita, andis mulle väga palju juurde ja saime siin pikal katsel kohe heasse rütmi. Mõned aeglased kohad ja maha pöörded läksid pikaks, kuid üldiselt väga positiivne päev," kommenteeris Romet Jürgenson.

Laupäevast rallipäeva alustasid liidrina Priit Koik ja Kristo Tamm. Norralased Karl Peder Nordstrand - Jørn Listerud ründasid kohe laupäeva avakatsel ja tõusid selle tulemusel 4,1 sekundiga ralli liidriteks. Norralaste edu püsis kuni kaheksanda kiiruskatseni, mille järel liidrikoht taas vahetus, Koik - Tamm tõusid 0,1 sekundilise eduga taas esikohale. Eestlaste edu enne viimast 28,4 km pikkust kiiruskatset oli norralaste ees 0,5 sekundit.

Kui poolel katsel olid vaheajas külalised koduteedel võistlevatest eestlastest juba 3,8 sekundit kiiremad, siis tugeva lõpuspurdiga suutsid siiski katse 0,1 sekundilise paremusega võita Priit Koik - Kristo Tamm. See tähendas neile hooajal teist etapivõitu. Kui mais sõidetud Rapla rallil võitsid nad lähimate konkurentide ees 0,2 sekundiga, siis sel korral Paides 0,6 sekundiga. Lisaks Paide ralli üldvõidule kuulus Koigile ja Tammele esikoht klassis EMV2.

"Kui tänast päeva kokku võtta, siis esimeses pooles tegime päris palju legendi muudatusi, mis oli ajendatud reede õhtu libedast katsest ja muutsime legendi päris palju aeglasemaks. See maksis meile hommikul palju kätte, sest selgus, et eile oli nii palju libe ja see muutis tempot kõvasti aeglasemaks. Lõunapausi ajal tegime legendis korrektuurid ja tõstsime tempot ning see ka õnnestus. Viimasel katsel olime esimeses pooles tagapool, kuid teises pooles lisasime ilma liigsete riskideta tempot. Kuigi vigu esines mahapööretes, siis tundub, et kiiretes osades võtsime selle vahe tagasi," rääkis Koik.

EMV2 arvestuses kuulus teine koht Kaspar Kasarile ja Rainis Raidmale. Kolmandad olid ukrainlased Serhii Poiiko - Ivan Mishyn (Škoda Fabia Rally2-Kit), kes jäid võitjaist 5 minuti ja 6,2 sekundi kaugusele.

Kui esimese ja teise koha vahe jäi 0,6, siis kolmanda koha võitja selgitamiseks läks vaja reegliraamatut. Urmo Aava - Janno Siitan (Subaru Impreza STi N11) ja Timmu Kõrge - Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo 10) kaotasid üldvõitjatele võrdselt minuti ja 16,3 sekundit, kuid kuna avakatsel olid parimad Aava - Siitan, siis kuulus absoluutarvestuse kolmas koht ja klassi EMV5 võit just neile. EMV5 arvestuse teine koht kuulus Kõrgele ja Vahtrale ning kolmanda tulemuse said Ken Torn - Jaanus Bõstrov (Subaru Impreza STi N12), keda jäi parimaist lahutama 1.28,2.

"Tulime siia selle sooviga, et olla natukene kiiremad, kui Raplas, kus me oma klassis kaotasime Mitsubishidele päris palju. Tegime tööd autoga ja saime neile palju lähemale. Tahtsime nautida seda rallit ja see oligi väga nauditav. Mul on väga hea meel, et Timmuga algusest kuni lõpuni väga kõva võitlus oli ja see on uskumatu, et enne viimast katset oli minu edu tema ees 4,7 sekundit, kuid ta tegi mega sõidu ja võitis mind 4,7 sekundiga. Kahjuks reeglid otsustasid selle lõpptulemuse, kuid elus ja spordis on vahel selliseid hetki. Ma julgen öelda, et minul ja Jannol on selles vanuses normaalne, et me jätame mingid riskid võtmata ja ei lähe viimast võtma, sest mul on neli ja Jannol kaks last. Autos on tore ja täna tulid osad kurvid juba päris ilusti välja ning loodame, et saame Saaremaaks veel paremaks," võttis Urmo Aava võistluse kokku.

EMV3 arvestuses jõudis finišisse kaks võistluspaari. Võidu said poolakad Tymoteusz Abramowski - Sebastian Wach (Ford Fiesta Rally3).

EMV4 arvestuses võitsid Romet Jürgenson - Siim Oja. Kümnest kiiruskatsest kuus võitnud mehed edestasid finišis Jaspar Vaherit ja Timo Tanieli 6,5 sekundiga.

"Ralli oli väga põnev ja ma ei tea, et kas see vahe kordagi üle seitsme sekundi läkski. Olen enda puhul kõige rohkem rahul selle kiirusliku arenguga, mis ma olen teinud. Päris käpas see Rally4 auto veel pole ja kindlasti on kohti, kus saaks paremini, sest rallid on oma pinnaselt ja karakterilt ka erinevad. Praegu tundub, et sellisel kiirel rallil saan juba enamvähem hakkama. Rally Estonial oli vaja lõpuni saada, et saada esimene emotsioon selle autoga kruusal. Soomes oli juba parem ja siin tahtsin järgmise sammu teha. Kindlasti päris maksimumi peal see sõit ei olnud, kuid oli ikkagi pingutamine. Sel aastal ilmselt selle autoga rohkem ei sõida ja keskendume Rally Star programmile, mille etapp on ka Saaremaa ralli," sõnas Romet Jürgenson ralli finišis.

Estonian Junior Challenge etapivõit kuulus Jaspar Vaherile ja Timo Tanielile. Järgnesid Mark-Egert Tiits - Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4) +52,3 ja Kevin Lempu - Andre Rahumeel (Ford Fiesta Rally4) +55,2.

EMV6 arvestuses võtsid võidu roolivõimendi probleemidega hädas olnud Taavi Niinemets - Esko Allika (BMW M3 E36). Enne viimast kiiruskatset kaotasid liidritele vaid 5 sekundiga Markus Abram - Rasmus Vesiloo (BMW E46 Compact), kuid viimasel katsel purunenud kaks rehvi tähendasid katkestamist.

Põnevaks kujunes lõpplahendus EMV7 arvestuses. Kuuenda kiiruskatse järel liidriks tõusnud Robert Kikkatalo - Robin Mark (Honda Civic Type-R) hoidsid edu lõpuni ja edestasid lõpuks lähimaid konkurente 6,4 sekundiga. Viimasel kiiruskatsel tõusid koha võrra lätlased Madars Dīriņš - Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3), kes edestasid kolmandaks kukkunud David Sultanjantsi - Taaniel Tigast (Citroën DS3 R3T) kõigest 0,4 sekundiga.

"Reedel tulid linnakatse mõlemad läbimised üllatavalt hästi välja. Kuna polnud testi teinud, siis esimene metsakatse oli veidi keeruline aga aeg tuli suhteliselt ok ja see andis positiivsust juurde. Täna läksime ka suruma ja tundus, et see taktika töötas," lausus Kikkatalo.

EMV8 arvestuses polnud Kesk-Eesti teedel vastast Oskar Männametsale - Holger Enokile (Citroën C2 R2 Max).

EMV Lada klassi võitjateks tõusid viimase lisakatse järel Kalle Kruusma - Karl Luhaäär (VAZ 2105). Senised liidrid Sander Klaus - Martin Udusalu (VAZ 2105) pidid tehnilistel põhjustel lõpuks leppima teise kohaga. Võitjatest jäid nad maha 1.09,8. Rohkem võistlejaid EMV Lada klassis finišisse ei jõudnud.

Veoautode klassis EMV9 olid parimad kolmandat etappi järjest Tarmo Silt - Raido Loel (GAZ 51). "Lihtne polnud, sest esimesest katsest hakkas kohe pihta generaatori probleem, mille tõttu ei käinud mootor enam pöördesse. Õnneks suutsime selle ülesõidul ära remontida. Edasi oli juba reedel hea ja täna polnud samuti päris probleemideta, sest kuuendal katsel kadus side ja ka pidurid, kuid saime ka nende probleemidega hakkama. Pealelõunastel katsetel oli väga ok, kui välja arvata üks katse, kus ei saanud rütmi. Õnneks ei muutnud see midagi ja kohe algusest sai tempo sel korral peale pandud," rääkis Tarmo Silt.

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia