Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Neljas etapp sõideti troopilises kuumuses
2. juulil toimus Põltsamaa lähistel Piiroja rajal Terminal Oil - Eesti rallikrossi meistrivõistluste neljas etapp. Starti tuli 86 sõitjat nii Eestist, Lätist, Leedust kui ka Soomest.
Võistluspäeva jooksul oli temperatuur pidevalt üle 32 kraadi ja troopiline kuumalaine pani nii korraldusmeeskonna kui ka võistlejate vastupidavuse tugevalt proovile. Ka rajaolud olid kuumuse tõttu vägagi keerulised, kuna rada kuivas kiiresti ja võidusõit keris üles tugeva kruusa- ja tolmupilve, mis nähtavuse kohati nullilähedaseks muutis. Samuti tekkis rajale nii kruusavalle kui sügavaid auke, mille tagajärjel purunesid mitmed rehvid ja kaitserauad.
Mitmendat etappi järjest tõusis Supercar klassis poodiumi kõrgeimale astmele 18aastane Maiko Tamm (Mitsubishi Lancer Evo). Kodupubliku ees saavutas teise koha Arvo Kask (Mitsubishi Lancer Evo), kes sel hooajal sõidab uhiuue võistlusautoga. Vaatamata finaalsõidu kolmandal ringil purunenud rehvile suutis Kask konkurente meisterlikult selja taga hoida ning finišeerus veljel sõites kodupubliku ovatsioonide saatel teisena. Kolmandale kohale tuli pikki aastaid autokrossis võidutsenud ning rallikrossi meistrivõistluste selle hooaja esimesel etapil Touringcar klassis kätt proovinud Sigmar Tammemägi (Mitsubishi Lancer Evo).
Tagaveoliste ehk Touringcar klassi sõitjad pakkusid päeva jooksul põnevaid sõite, kuid finaalis võidutses taaskord kindlalt Rommi Pukk (BMW 120). Teisele kohale sõitis end Andreas Aruaas (Ford Fiesta) ning kolmanda koha saavutas Võrumaalt pärit võistleja Priit Rebane (Volvo C30).
Super1600 ehk esiveoliste autode täiskasvanute arvestuses jõudsid sel korral pjedestaalile kaks esmakordselt sel hooajal kaasa tegevat võistlejat. Päeva jooksul näitas häid tulemusi küll eelmisel etapil võidutsenud Marko Muru, kuid tehnilistel põhjustel ta finaalsõidu starti ei ilmunud. Põneva mõõduvõtu tulemusena sõitis end pjedestaali kõrgeimale astmele alles eelmisel etapil rallikrossi debüüdi teinud Sergei Bronski (Renault Clio). Teisele kohale õnnestus end sõita Leedust pärit võistlejal Rytis Rutkauskasel (Audi A1) ja kolmanda koha saavutas Reinsalu Spordi sõitja Kristjan Kutsar (Ford Ka).
Esirattaveoliste noorte arvestuses ehk esikoht Super1600 Junior klassis kuulus taaskord Robin Allikule (Honda Civic), kes on nüüdseks võitnud kõik neli etappi ja on sellega hetkel klassi üldarvestuses punktitabeli liider. Teise koha saavutas Laur Johannes (Lada Kalina) ning kolmandale kohale tuli vaid 11aastane Albert Ako Kokk (Honda Civic).
Uhiuues klassis Crosskart 125, kus jõudu võtavad päris noored sõitjad, sai neljandat korda esikoha punktilisa Armin Raag , kes on hetkel samuti klassi üldarvestuses punktitabeli liider. Teisele kohale sõitis KK Motorsport meeskonna võistleja Jonathan Lee Mäe ning kolmandana ületas finišijoone Georg Steve Supper.
Crosskart 650 võistlusklassis astusid pjedestaalile kolm KK Motorsport klubi sõitjat. Esikoha saavutas Karl Martin Miliste, teise koha Laur Langeproon ja kolmanda Rait Sööt.
Crosskart XTREME klassis toimus Piiroja rajal ohtlik intsident, kus Soomest päris GRŽ Race klubi võistleja Pasi Penttinen põrkas finaalsõidus kokku kaasvõistlejaga ning sai vigastada. Kuna võistlejat ei tohtinud enne kiirabi lisabrigaadi saabumist võistlusmasinast eemaldada ega masinat rajalt ära vedada, tekkis võistluspäeva tunnine paus. Soome võistleja toimetati Tartu haiglasse täiendavasse kontrolli ning tänaseks on mees tagasi kodus.
Adrenaliinirohkes finaalheitluses võitis esikoha teine GRŽ Race klubi sõitja Riku Huuhka (Speedar Wonder), teisele kohale sõitis end Kiil Racing klubi võistleja Andre Kiil (Semog Bravo Sport) ja kolmandale kohale tuli esmakordselt Eesti meistrivõistlustest osa võtnud Soome sõitja Mika Mattias Huttula (Speedcar Xtreme).
Terminal Oil - Eesti rallikrossi meistrisarjas on tänavu kavas veel kaks etappi. Järgmine etapp sõidetakse 30. juulil Lääne-Virumaal Kehalas.
|
|
|
|