Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Autoralli MM-võistluste Itaalia etapi eelvaade
|
Loe lisaks |
|
|
Neljapäeva õhtul antakse tseremoniaalne start Sanremo rallile. Tõeline kihutamine algab aga reede hommikul. Sanremo etapp on esimene kolmest järjestikkusest asfaldietapist, mis kõik toimuvad oktoobris.
Sanremo ralli kiiruskatsed mägedes on kitsad ja käänulised ning sõitjaid ootavad ettearvamatud tingimused. Ilm võib kiiresti muutuda päikesepaistest vihmani, see omakorda teeb raskeks rehvivaliku.
Ralli esimesel päeval läbivad sõitjad kuus lisakatset kogupikkusega 142,14 km, teisel päeval neli lisakatset kogupikkusega 149,01 km ning kolmandal päeval samuti neli lisakatset pikkusega 96,12 km. Laupäeval ootab sõitjaid 50,30 kimomeetri pikkune katse mida läbitakse kahel korral.
Enne Sanremo rallit on nii tootjaarvestuse kui sõitjate arvestuses punktiseis üliterav. Tootjatest juhivad võrdselt Peugeot ja Citroen 110 punktiga. Kolmas on Subaru 74 ja neljas Ford 61 punktiga.
Nii Peugeotil kui Citroenil on asfaldirallidele välja panna omad asfaldispetsid. Gilles Panizzi ja Sebastien Loeb vastavalt.
Panizzi on koos endise Itaalia rallimeistriga ainusad piloodid, kes on Sanremo võitu saanud nautida kolmel korral. "Annan endast parima, et aidata Peugeot neljandale järjestikkusele maailmameistritiitlile," kommenteeris Panizzi. "Arvestades meie koha punktitabelis ja järelejäänud etappide arvu, siis parim taktika on rünnak. Usun meie võimalustesse, kui auto on samahästi tasakaalus kui eelmisel aastal."
Ka Peugeot esisõitjat Marcus Grönholmi ei saa Sanremos alahinnata. Soomlane lõpetas eelmisel aastal ralli teisel kohal ja üritab kõigest väest, et võita oma esimest asfaldirallit. Kui Austraalia katkestamise järgselt arvas valitsev maailmameister, et tal on võimatu enda tiitlit kaitsta, siis Itaalia eelsetes intervjuudes on ta öelnud, et pingutab ning kuigi seis on raske, siis mitte lootusetu.
Sõitjate punktitabelit juhib Richard Burns (Peugeot). Inglane ei ole Peugeot roolis suutnud veel võita ühtegi etappi, kuid ta on olnud mitmel korral võidule lähedal. Britt paistab silma oma üllatava stabiilsusega, sest peetud kümnelt etapilt on ta suutnud punkte saada üheksalt.
Citroeni sõitja Sebastien Loeb läheb välja võidule. "Kindlasti on sihikul võit," kommenteeris Loeb. "Testimine laabus väga hästi, Xsara jätkab edusamme ja ma tunnen ennast autos ideaalselt. Ainus pisike probleem on see, et ma ei osalenud Sanremo rallil 2002 aastal."
Carlos Sainz (Citroen) on Sanremo rallil oma karjääri jooksul osalenud kõige enam, kuid kordagi ei ole ta saanud Itaalias võitu maitsta. "Mul ei ole sellele seletust. Olen olnud paar korda võidule väga lähedal, kuid erinevatel põhjustel olen pidanud sellest ilma jääma," selgitas hispaanlane.
Colin McRae, kellel ei ole veel tulevaks hooajaks ühtegi siduvat lepingut, läheb sellegipoolest Itaaliasse motiveerituna. "Mu eesmärk on lihtne - võita. Tean, et Citroen on asfaldil kiire ning ma arvan, et saame järgnevatelt etappidelt häid tulemusi. Ma aitan Citroenil võtta meistritiitel ja enda vaatenurgast üritan võita ühe või kaks rallit," lausus šotlane.
Subaru meeskond on autole aretanud täiesti uue vedrustuse. Aktiivvedrustus hoiab rattaid alati kindlalt teepinnal ja sellega seoses saadakse kurve läbida suurematel kiirustel. F1 on selline vedrustus nüüdseks keelatud, kuid enne keelustamist parandas see vormelite ringiaegu märgatavalt.
Petter Solberg võitis hiljuti Subaruga Austraalia ralli ja ta ootab suure huviga Itaalias kihutamist, et saaks oma meistrivõistluste positsiooni parandada. Tommi Mäkinen lõpetab selle hooaja lõpus profikarjääri, kuid kindlasti tahab ta selle lõpetada väga heal kohal.
"Mulle on Sanremo hea etapp - mitte nii kitsas kui Korsika ja mitte nii kiire kui Hispaania. Olen ralli kahel korral võitnud ja see loob hea enesetunde. Lõpetasime viimase asfaldietapi Saksamaal väga hea seadistusega ja seetõttu olen enesekindel," lausus Mäkinen.
Ford Focus WRC 03 koos Markko Märtiniga oli eelmisel asfaldietapil Saksamaal lähedal võidule, kuid auto probleemide tõttu ta ei suutnud enamat viiendast kohast. Eestlasele tuli Fordi kiirus endalegi üllatuseks. "Teadsin, et Ford on asfaldil kiire, kuid olin natuke üllatunud Saksamaal selle nii heast minekust," lausus tartlane.
Teine Fordi sõitja Francois Duval tunnistab, et ta peab valmistama täiesti uue legendi, kuid kuna tuleval aastal ralli keskus kolib ära Sardiiniasse, siis ta ei lihvi seda viimaste detailideni. "Sellelt etapilt on lõpptulemus tähtsam, kui legendi parandamine," selgitas belglane.
Fordi ridades sõitev nooruke Mikko Hirvonen on Sanremos korra juba sõitnud ning peab Itaalias toimuvat rallit kergemaks kui Saksamaa etappi. "See on lihtsam kui Saksamaa, sest teed ei ole nii kiired ja on kitsamad," põhjendas 23-aastane soomlane.
Uuele Škoda Fabia WRC'le on Sanremo ralli teiseks asfaldil välja tulemiseks. 1994. aasta maailmameister Didier Auriol manitseb fänne, et autolt ei maksa veel tipptulemust loota. "Ainus asfaldiralli, kus Fabia WRC on startinud, oli Saksamaa ralli, kuid Sanremo on hoopis teine. Me oleme autot arendanud, kuid palju tööd on veel ees," kommenteeris prantslane.
Teine Škoda piloot Toni Gardemeister naudib afaldil kihutamist, kuid ka Itaalias ei saa ta sõita täielikult kahe käega kuna lõhkus kaks nädalat enne Austraalia rallit oma randmeluu.
Hyundai teatas sel nädalal ametlikult, et finantsiline seis ei luba neil Sanramo rallil osaleda. Meeskonna piloodid peavad seekord rallit pealtvaatajatena jälgima.
Start Sanremo ralli esimesele lisakatsele antakse reedel kell 08.38.
|
|
|
|