Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Burns loodab Itaalias liidrikohta kindlustada
|
Loe lisaks |
|
|
Richard Burns pole sel hooajal veel ainsatki rallit võitnud, kuid stabiilne punktisaak on inglase hoidnud juba pikka aega MM-sarja liidrikohal ja sealt ei kavatse Peugeot' sõitja lahkuda ka pärast pühapäeval lõppevat Sanremo rallit.
Neli etappi enne sarja lõppu norralase Petter Solbergi ja hispaanlase Carlos Sainzi ees seitsme punktiga juhtiv Richard Burns arvab, et Sanremos on kõige tähtsam mitte üle pingutada ja punktikohal lõpetada.
"Meistrisari liigub praegu äkksurma poole. Kõik, kes eksivad või saavad tagasihoidliku tulemuse, kustutavad sellega ka oma võimalused meistriks tulla," arvas inglane, kel Itaalia Riviera linnast lõunas paiknevates Itaalia Alpides tuleb eelkõige karta omaenda meeskonna teisi sõitjaid ja Citroeni piloote.
Prantsuse asffaldispets Gilles Panizzi on sel rallil võidutsenud kolmel aastal järjest ning ehkki tänavu on ta koos oma venna Herve'iga Peugeot' rooli keeranud vaid mõnedel rallidel, on ta Sanremos favoriit selgi korral.
Tuleval hooajal Mitsubishi meeskonnaga liituv Panizzi pole suure tiitli nõudleja, kuid võib punkte ära võtta Solbergilt (Subaru) ja oma kaasmaalaselt Sebastien Loebilt (Citroen). Viimane peab end samuti asfaldikuningaks, pealegi pole Citroen MM-i asfaldirallidest seni ainsana võitnud vaid Sanremo võidukihutamist.
Tänavune Monte Carlo ralli võitja Loeb võib tõsiselt kullaheitlusse sekkuda, sest enne Sanremot jääb ta Burnsist maha vaid kümne punktiga. Pealegi ei kuulu Itaalia asfaldisõit just Burnsi lemmikrallide sekka.
"See ralli pole kunagi olnud mulle oodatud võistlus," tõdes inglane, "kolmest ees ootavast asfaldisõidust meeldib see mulle kõige vähem." Burns on viimase nelja aasta joksul vaid korra Sanremos lõpuni jõudnud, saades mullu neljanda koha.
Burnsist 17 punkti kaugusele jääv Marcus Grönholm vajab tiitli kaitsmise lootuste säilimiseks kindlasti võitu, liidrile lähemale nihkumiseks teeb kõik ka vanameister Sainz.
Võimalike võidumeeste sõelumisel ei maksaks kõrvale heita ka Colin McRae'd. Hooaja lõppedes tööta jääv šotlane püüab tõestada, et Citroeni otsus eelistada talle tuleva aasta meeskonna valimisel Sainzi ja Loebi, pole õige.
"Muidugi lähen välja võidu peale. Me kõik teame, et Citroen on asfaldil väga hea auto ning loodame, et näitame kolmel järgmisel MM-etapil häid tulemusi," ütles San Remos kaks korda võidutsenud McRae.
Sõna sekka poodiumikohtade jagamisel tahab kindlasti öelda Markko Märtin, kelle uus Ford Focus näitas end Saksamaa rallil väga heast küljest ka asfaldil. Eestlase kümme katsevõitu olid kõigile üllatuseks, ka mehele endale.
Ralli algab reedel kuue kiiruskatsega, laupäeval ja pühapäeval on kummalgi kavas neli katset. Teisel päeval tuleb sõitjatel kaks korda läbida 52,3 km pikkune Teglia katse. Ralli lühimad kiiruskatsed on esimese ja viiendana kavas olevad Perinaldo katsed, mil pikkust 12,4 km.
|
|
|
|