Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Noorte rallitalentide võistlussarja avaetapil võidutses Jaspar Vaher |
|
Noorte rallitalentide võistlussarja avaetapil võidutses Jaspar Vaher
|
Loe lisaks |
|
|
Terminal Oil - Eesti autoralli meistrivõistluste etapi Raplamaal võitis Rally4 ja Rally5 masinaklasside koondarvestuses EMV4 Lääne-Virumaa noormees Jaspar Vaher. Ühtlasi sai temast Estonian Junior Challenge (EJC) uue hooaja avaetapi võitja.
"Sain alles mõni tund enne rallit teada, et saan ka seal arvestuses kaasa lüüa," lausus Jaspar Vaher, kes koos kaardilugeja Marti Hallinguga saavutas EJC arvestuses võidu. 15-aastane autosportlane ütles, et kuigi Rapla rallilt tuli võit, siis kõrgeid sihte ta hooajaks ei sea. "Suuri eesmärke ei pane. Võtame ralli korraga," jäi ta tagasihoidlikuks.
Ometi ei ole see äsja viiendat korda sportrallil võistlejana osalenud noormehele tänavu mitte esimene võit. Rivaalidest sai ta jagu ka jaanuaris sõidetud Otepää talirallil, kus saavutas samuti EMV4 arvestuses esikoha. Kumbki talvistest võistlustest, ei Otepääl sõidetud esimene ega ka Lätis sõidetud teine Eesti meistrisarja etapp olnud EJC osavõistlus. Eesti Autospordi Liidu poolt kuni 26-aastastele rallitalentidele loodud võistlussarja etapid sõidetakse Eesti autoralli meistrisarja suviste osavõistluste raames. Selle võistlussarja eesmärgiks on aidata parimatel noortel talentidel edendada nende rallikarjääri ja pakkuda tuge rahvusvahelisele areenile jõudmiseks. Võitjale on auhinnaks stipendium osalemiseks autoralli Euroopa meistrivõistlustel 2023. aastal ERC4 Junior kategoorias Rally4 klassi autol.
Kui Jaspar Vaher jätkab võidulainel ja selle auhinna hooaja lõpul välja teenib, mis siis edasi? Eesti Autospordi Liidu meediajuht Kristjan Sooper ütles, et siis saaks Vaher võistelda Euroopa meistrisarja kuuluvail rallidel neis riikides, kus on see on 16-aastastele lubatud.
Kiirust alates 2020. aasta suvest siinsetel sportrallidel VIP-autot roolinud noormehel on ja niisugune võimalik saavutus ei pruugi olla tänases vaates vaid teoreetiline. Liiatigi on ta oma oskusi juba varem tõestanud rahvarallidel. Kas Jaspar Vaher sai paaril viimasel aastal sportrallidel enne võistlejaid rada läbida pingevabalt? "Sellest on kindlasti olnud palju abi. VIP-autona sõites saime palju vajalikke kogemusi, kuid pingevabast oli asi kaugel, kuna pidime alati ka kindlalt tee peal püsima," rääkis ta. "Loota võib, et suudan teistest kiirem olla, kuid ma arvan, et see saab olema väga raske, kui mitte võimatu, kuna meie klassis on palju kiireid mehi."
Vaher ütles, et kuigi ta tänavu käis ka Lätis võistlemas, siis oma võistluskalendrisse tal eraldi lähiriikides toimuvaid rallisid lisatud ei ole. "Läti teed olid üpriski sarnased Lõuna-Eestiga, nii et selle kohapealt suurt erinevust ei olnud, kuid uus kogemus siiski. Kindlaid plaane Lätis sõitmiseks pole."
Vaadates tagasi äsjasele Rapla rallile, siis seal edestas ta mullust Eesti meistrit Patrick Enokit ligi poolteise minutiga. Kuidas see võimalik oli? "Ei tea ise ka, kust nii suur vahe tekkis. Järgisin ralli eel tehtud plaani ja see töötas. Erilist surumist ei olnud," kommenteeris Vaher.
Konkurent Joosep Ralf Nõgene lausus selgituseks: "Ta sõidab meist kõige puhtamalt ja sellest ka hea aeg."
Jaspar Vaher lisas: "Enda sõidule paneksin hindeks viis miinus. Mõne vea tegin ka. Üheksandal kiiruskatsel kolm kurvi enne lõppu ei jäänud mahapöördesse seisma ning panime otse põllule! Õnneks saime tee peale tagasi. Samuti pidime oma veovõlle terve ralli säästma. Kõiki katseid sai nautida, Rapla teed on mulle alati sobinud. Kokkuvõttes läks ralli hästi ning olen enda tulemusega igati rahul."
|
|
|
|