Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
09. august 2021 13:06
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Keeruline võidusõit legendaarsel Vasalemma rajal

 Loe lisaks
Kurg lendas nii, et tulejutt sabas

Rallikrossi meistrivõistlused jätkuvad Vasalemmas

Vasalemma rallikross tänavu ajaloohõnguline

Eesti rallikrossi meistrivõistlused jätkusid laupäeval Vasalemmas. Võidusõit legendaarsel rallikrossirajal esitas võistlejaile korraliku väljakutse, sest esimese sõiduvooru ajal sadas vihma ja kruusaosa oli väga libe ja porine. Kõige keerulisem oli toime tulla krosskardisõitjatel, keda oli sel korral võistlustules kokku 33.

Krosskartide masinaklassis võidutsenud pikaajalise sõidukogemusega Sten Oja sõnul on ta oma võistlejakarjääri jooksul midagi sarnast kogenud vaid korra. "Päev oli väga huvitav. Algas tugeva vihmasajuga. Esimene eelsõit oli meie jaoks äärmiselt keeruline. Kruusaosal oli lihtsalt bassein, kõik ujus! Kuna krosskart kaalub natuke üle 400 kg, siis tõstab selle maast lahti. Päris tihti oli ohtlik ja olin kaasreisijaks. Samas kruusa peal oli hoog väike, nii et mingit suurt katastroofi ei oleks saanud juhtuda. Peaaegu sarnastes oludes olen sõitnud Taanis Nysumi raja peal. See on tänaseks ümber muudetud. Aga siis oli ka samasugune bassein. Ainus vahe oli selles, et siis sõitsin neljaveolise Mitsubishi Lanceriga. See auto on raske ja neli ratast veab ning saab väga kindlat joont sõita. Krosskart mul tahtis sirgel tivolisse minna, ehk teha ringi peale ootamatult. Selles suhtes oli keeruline."

Oja jätkas: "Oli raske päev minu jaoks. Esimeses eelsõidus olin neljas. Enda sõidud ma kõik võitsin. Teises sõidus olin kokkuvõttes kümnes, kaotasin päris palju esimesele, aga oli halba õnne selles mõttes, et pidin startima esimeses eelsõidus meie krosskartide omas. Kokku oli neid viis või kuus. Viimased said juba kuivemates oludes sõita, rada oli kuiv. Sealt ilmselt see ajavahe. Kolmandast eelsõidust tuli esimene aeg ja ma sain esimesest reast startida. Oli hea start. Kolmas eelsõit oli puhas ja sain kindlust finaali jaoks. Et mis seadega sõita ja mida teha."

Finaalsõidus startisid esireast Marko Ringenberg, Sten Oja ja Joosep Ralf Nõgene. Hea stardi sai vasakult servast läinud Nõgene, kes kolmandas eelsõidus oli suutnud ennast tagumisest reast stardis teisele kohale sõita. "Ma sain finaalis hea stardi, aga väliskurvist ei olnud võimalik mööda minna, kuna seal oli enne vihmaga peale kantud muda ja väga libe!"

Sten Oja magas enda sõnul finaali stardi veidi maha, ent ta kiitis nooremat konkurenti: "Joosep Ralf Nõgene sai väga hea stardi, tabas hästi, noor kutt, veri vemmeldab. Kuna ma olin seespool, sain esimest kurvi kaitsta ja võtsin sealt plaani lõpuni sõita ees ja teha jokker kas eelviimasel või viimasel ringil. Mingi maa pealt nägin, et natuke on vahet vahel, tundsin ennast enamvähem hästi. Finaalis ma vigu ei teinud. Oli väga puhas sõit."

Nõgene rääkis, et ei suutnud Ojale ilmselt seetõttu vastu saada, et tema krosskart oli liiga pehmes seades. "Seade oli selline, sest päeval oli lausvihma ja mudaralli. Päeva lõpuks oli rada juba piisavalt kuiv, et oleksin võinud jäigema seadistusega sõita, nagu olen harjunud. Üldiselt olen ma teise kohaga rahul, kuna ma enne Vasalemma etappi sellel rajal trenni teha ei saanud ja viimati sõitsin seal 2019. aastal," ütles Joosep Ralf Nõgene. Masinaklassis Crosskart Xtreme lõpetas võistluse kolmanda tulemusega Marko Ringenberg.

Selles võistlusklassis leidis aset ka mitu intsidenti. Üks krosskartidest lagunes trampliinile järgnenud valli sõidu tagajärjel ja üks süttis põlema. Kõige ehmatavam oli juhtunu, mille käigus sai kannatada Ingus Belakovsi sõiduvahend. Nimelt ei mahtunud kurvi koos ära Vahur Veinberg ja Ingus Belakovs. Sisekurvis ei jäänud külalisvõistlejale küllaldaselt ruumi ja hetk pärast seda, kui kartide rattad küljetsi kokku puutusid, paiskas rajaäärne vall lätlase sõiduki kummuli, misjärel see tegi kolm tiiru üle katuse.

Juunioride arvestuses saavutas krosskartide klassis esikoha Ragnar Kaljuste. "Päev algas väga õudselt! Olid sellised ilmastikuolud, millega kunagi varem sõitnud polnud. Väga raske oli alguses harjuda," kommenteeris esmakordselt libedal rajal võistelnud noormees. "Pärast esimest vooru oli selline tunne, et üldse jääb võistlus katki. Aga teises voorus oli ilm juba palju parem. Seal sai hoogu ka natukene juurde. Kolmandas sõiduvoorus oli juba kiirust omajagu."

Finaalsõidus tagas Ragnar Kaljustele võidu hea jokkeristrateegia. "Viimasel ringil läksin jokkerisse ja eelviimases kurvis läksin konkurendist mööda. See tõi hea koha," lausus võitja. Crosskart Junior klassis oli teine Patrick Enok ja kolmas Martin Juga.

Super 1600 klassis alistas konkurendid Arvo Kask (Škoda Fabia). Poodiumikoha teenisid sel korral veel Kevin Allik (Mitsubishi Colt) ja Aivo Ojala (Honda Civic).

"Päev algas keeruliselt. Sai võideldud ja tehtud. Kui rada hakkas kuivama, tuli kiirust ka," sõnas Arvo Kask. "Kas olen nii libedaga varem sõitnud? Eks selle 10 aasta jooksul ole ette tulnud. Tuli kainet mõistust säilitada, et mitte üle pingutada. Eks ikka olin vahepeal selles 1050 kg kaaluvas autos libeduse tõttu reisija ka, aga kõik oli kontrolli all, sai taltsutatud. Intsidente ei olnud, selles suhtes läks päev libedalt. Auto ei saanud ühtegi kahjustust, kellegagi kokku ei põrganud ja sõit sujus."

Finaalsõidu start Arvo Kasel õnnestus. "Sain kohe liidripositsiooni," rõõmustas ta. "Kuni neljanda ringini oli kõik hästi, siis kadus roolivõim ära. Siis tuli punnitada, et finaal korralikult lõpuni saada. Tempo küll langes oluliselt, aga õnneks oli nii piisav edu sisse sõidetud, et sai lõpuni."

Junior 1600 klassis võitis Vasalemma rallikrossi Marko Muru (Honda Civic). Andreas Aulik (Volkswagen Golf 2) oli teine ja Robin Allik (Honda Civic) kolmas.

Touringcar klassis olid parimad: Siim Sündema (Ford Fiesta MK7), Rauno Rappu (VAZ 2106) ja Andreas Aruaas (Ford Fiesta MK6).

Kõige elamusterohkema etenduse andsid supercar masinaklassi finalistid. See võistluspäeva viimane sõit algas mõningase viivitusega. Kuigi hulk mehi oli stardiruudustikus valmis, kamandati Tõnu Peek (Mitsubishi Lancer Evo) sealt ühel hetkel minema - põhjuseks autolt puuduv esimene poritiib. Esialgu polnudki justkui selge, kes finaalsõidus Peegi asemel starti pääseb, mistõttu kogunes seda edasipääsu ootama mitu võistlejat. Kampa võeti lätlane Edijs Ošs (Škoda Fabia). Kui stardifooris lõpuks süttis roheline tuli, sai suurem seltskond minema, ent Sven Orase Ford Fiesta RX jäi paigale. Liidrikoha haaras kohe Mart Tikkerbär (Mitsubishi Lancer Evo). Esimesse kurvi jõudes oli teisel positsioonil Raido Notton (Mitsubishi Lancer Evo) ja kolmandal Seido Nõmmküla (Peugeot 207). Peatselt tõusis Edijs Ošs koha võrra, möödudes Seido Nõmmkülast, kes enne esimese ringi lõppu sõidu katkestas. See tähendas, et kuuest startinust oli võistlustulle alles jäänud vaid neli.

Tikkerbär suutis ühe ringiga edu sisse sõita. Tema järel tulid Raido Notton, Edijs Ošs ja Andre Kurg (Mitsubishi Lancer Evo). Kui üks ring sai sõidetud, korraldas Raido Notton stardisirge järgses paremkurvis paraja segaduse, kui tema auto kaldus seal rajapiireteks kasutatud heinapallide pihta, kus varem olid käinud Mārtiņš Svilis ja Tõnu Peek. Ošs tuli tagant hirmsa hooga ja ei saanud eesolevast autost mööda. Käis pauk ja lisaks eestlase võistlusmasina tükkidele sai asfalt kaunistatud ka Škoda detailidega. Kuna mittedefektseid autosid oli nüüd rajale jäänud vaid kaks, tähendas konkurentide ebaõnn seda, et stardist viimasena minema pääsenud Andre Kurg võis Vasalemma rallikrossi lõpetada teise kohaga. Nii ka läks.

Kes aga lõpetab võistluse kolmanda kohaga? Kas Notton või Ošs? Selle üle arutles kohapeal ka võistluse kommentaator Allan Muuk, kui lisaks kahele tervele kiirelt liikuvale autole liipas rajal kaks katkist. Raido Notton oli ju pärast teist ringi rajalt maha tulnud ja olukorrast aru saades mõne hetke pärast uuesti tagasi läinud, et sõitu jätkata. Kolmanda koha saatus oli just nende kätes, kes pidid omavahel otsustama vigastatud autode võidusõidu võitja.

Mart Tikkerbär sõitis ära ettenähtud 5 ringi ja sai võidu. Andre Kurg läbis samuti 5 ringi. Raido Notton ja Edijs Ošs said kumbki sõita 3 ringi. Kolmanda koha karikas anti Nottonile.

Eesti rallikrossi meistrivõistluste järgmine, arvult viies etapp on planeeritud toimuma kuu aja pärast Põltsamaa külje all Piiroja krossirajal.

Autospordiajakirja rally.ee initsiatiivil tehti tänavusel Vasalemma rallikrossil põgus tagasivaade algusaegadesse. Kohale oli kutsutud omaaegseid Vasalemma rallikrossi võitjaid ja võistluste korraldajaid ning pealtvaatajaile eksponeeriti temaatilist võidusõidutehnikat. Austusavaldusena Vasalemma autodroomi rajajatele korraldati teistkordselt sel rajal vormelite demonstratsioonsõit.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia