Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
20. juuni 2021 2:36
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Roland Poom ja Darren Garrod Citroenil. Foto: Bastien Roux / DPPI

Poola ralli esimesse täispikka võistluspäeva jagus draamat

Avaetapina Euroopa meistrivõistluste arvestusse kuuluva Poola ralli esimesel võistluspäeval oli kavas üks ja teisel päeval seitse kiiruskatset. Eesti kolmest rallipaarist lõpetasid laupäevase võistluspäeva parimal kohal Roland Poom ja Darren Garrod (fotol).

Kohe reedel sõidetud avakatsest asusid sõitu juhtima Nikolai Grjazin - Konstantin Aleksandrov (Volkswagen Polo GTI R5), kelle võistlusmasina lammutasid seitsmendal lisakatsel purunenud rehvid. See tähendas, et neil tuli katkestada liidrikohalt, olles 40,5 sekundiga sõitu juhtinud rahvuskaaslaste Aleksei Lukjanuki ja Aleksei Arnautovi (Citroën C3 Rally2) ees. Nii lõpetasid Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov avapäeva parimal positsioonil. Neist poole minuti kaugusele jäid Andreas Mikkelsen - Ola Fløene (Škoda Fabia Rally2 evo).



Probleemide küüsi langesid ka eestlased. Ken Torn - Kauri Pannas (Ford Fiesta Rally3) alustasid rallit hästi, võites reede õhtul sõidetud 2,5 km pikkuse publikukatse ERC Junior arvestuses. Kui avakatsel eestlastel probleeme polnud, siis reedesel esimesel kiiruskatsel suri võistlusmasin kolmel korral välja ja kuigi järgmise katse eel vahetas Torn autol aju, siis probleemid jätkusid järgneval katsel. Kahe kiiruskatsega olid Torn ja Pannas tehniliste probleemide tõttu kahjuks konkurentidele ära andnud ligi viis minutit. See tähendas, et ralli võidu püüdmise võimalused olid läinud enne, kui need alatagi jõudsid.

Neljandaks kiiruskatseks saadi auto taas sõidukorda ning tuli ka ERC Junior arvestuses katsevõit. Seitsmendal kiiruskatsel pidid eestlased peatuma, kuna konkurendi auto oli tee blokeerinud. Kirja pandi nominaalaeg.

Hoolimata probleemidest on uus Ford Fiesta Rally3 auto end näidanud väga heast küljest ja katsetel, kus eestlased on saanud probleemideta sõita, on kaotust kiirematele R5 autodele olnud umbes 2 sekundit kilomeetri peale.

"Väikeste seiklustega aga õnnelikult kohal. Tegelikult olid ägedad ja kiired katsed ja usun, et kõik katsed mida hooga sõita saime, tegime hästi ja sama plaan on ka homseks," kommenteeris Torn.

Kaheksa sõidetud kiiruskatse järel olid Ken Torn - Kauri Pannas absoluutarvestuses 38. kohal. Märksa kõrgemale positsioonile platseerusid laupäevase rallipäeva lõpuks Roland Poom - Darren Garrod (Citroën C3 Rally2), kes alustasid karjääri esimest Euroopa meistrivõistluste pikka võistluspäeva üldarvestusei 27. kohalt, jäädes liidritest maha 4,2 sekundiga.

Laupäevasel esimesel lisakatsel näitas Citroën C3 Rally2 autol sõitev Eesti - Briti ühisekipaaž absoluutarvestuse kaheksandat aega. Kuigi katse tulemus oli ok, siis mõistsid nad, et legendis on kiirete teede jaoks liiga palju infot, mida oli piloodil väga raske vastu võtta. Järgneval katsel oli autole sattunud üks praak Pirelli rehv, mille protektor tuli kiiruskatse lõpuks täielikult maha. Enne hoolduspausi sõidetud katsel tegi Poom sõiduvea, mille tulemusel läks auto rooliots kõveraks ning edasi tuli auto n-ö ohutusse režiimi lülitada ja katse rahulikult lõpuni sõita.

Roland Poom: "Esimesel alustasin päris hea tempoga, kuid katse peal sain kohe aru, et legendis on liiga palju infot. Hakkasin end tagasi hoidma ja oli ka kurve, mida seetõttu sõitsin n-ö pimedalt. Proovisime ka järgneva katse ilma asju muutmata sõita, kuid see karistas meid kohe ära. Sõitsin ühe mahapöörde otseks, mille tagajärjel pidin auto käivitama ja tagurdama. Teelt väljas käimise tõttu oli rooliots kõver."

Ta lisas, et kiiruslegendis tehti jooksvalt muudatusi, et aru saada, mida teisiti teha ja kas see aitaks. "Teine ring oli legendi poole pealt ok, kuid kuna kaotus oli suur ja pigem oli vaja aru saada, et kas muudatused toimisid, siis proovisime turvalise hooga edasi sõita ja koguda võimalikult palju infot legendisüsteemi kohta. Usun, et homseks on olukord hoopis parem ja saame sõitu edasi nautida."

Kaheksa sõidetud katse järel hoidsid Roland Poom - Darren Garrod absoluutarvestuse 14. kohta. Ennenne pühapäevaseid katseid lahutas neid liidritest neli minutit ja 3,6 sekundit.

RC4 arvestuses ERC3 Junior klassis võistlevad Kaspar Kasari - Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4) platseerusid kaheksa kiiruskatse järel üldises pingereas 48. kohale. Omas masinaklassis olid nad kaheksandad, kaotades liiderpaarile Sami Pajari - Enni Mälkönen (Ford Fiesta Rally4) 3 minutit ja 28,7 sekundit.

Pühapäeval sõidetakse Poola rallil kuus katset, mille jooksul läbitakse 69,64 katsekilomeetrit.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia