Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Roland Poom täitis Otepää talveralliks seatud eesmärgi |
|
Roland Poom täitis Otepää talveralliks seatud eesmärgi
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval sõideti Otepääl Eesti autoralli meistrivõistluste avaetapp, Otepää talveralli. Hooaja ainsal talverallil startis 63 võistluspaari, kelle hulgas ka Roland Poom ja Darren Garrod.
Veel enne, kui Roland Poom ja Darren Garrod asusid laupäeval stardijoonele, tegid nad neljapäeval võistluseelse testi, mis jäi küll plaanitust lühemaks. Sellest hoolimata sai Poom uue meeskonna, auto ja kaardilugejaga koostöö kiirelt klappima.
"Tegime neljapäeval võistluseelse testi ja idee oli selle jookul läbida 70-80 km, kuid kuna meeskond jõudis plaanitust hiljem kohale ja testikatse oli broneeritud kindla ajani, siis saime sõita vaid 40 km. Tänu meeskonna väga heale insenerile sain auto enda jaoks mugavaks, kuid kindlasti oleks rohkem sõita tahtnud," rääkis Poom.
Laupäeva hommikul sõideti võistluse kaks esimest kiiruskatset, millest esimesel näitasid Poom - Garrod Rally2 autode arvestuse viiendat ja teisel neljandat aega. Pärast lühikest hoolduspausi sõidetud korduvkatsetel sõideti välja avaringiga identsed katsetulemused.
"Ralli algas meie jaoks suhteliselt ok tempos ja koostöö Darreniga sujus. Kuna ma pole pool aastat legendi koostanud, siis oli meil sellega alguses probleeme, just eriti kiiretel lõikudel. Katse-katselt saime asjad paremaks. Kuna sellest aastast on mul inglise keelne legend, siis kirjutasin teadlikult legendi vähem detailselt, et oleks alguses seda lihtsam vastu võtta," sõnas Poom.
Pärast lõunast hoolduspausi jätkus võistlus nelja kiiruskatsega, millele Roland Poom - Darren Garrod startisid Rally2 autode arvestuse neljandalt kohalt. Liidritest jäädi maha 42,1 sekundiga.
Kui Otepää talveralli hommikustel katsetel nad Rally2 arvestuses TOP3 katseaegu ei näidanud, siis pärastlõunal sõidetud neljast katsest kolmel olid nad kolme hulgas.
Legendi mõttes kujunes ralli kõige keerulisemaks võistluse kuues kiiruskatse. Tehnika poolelt tekkis autol probleem seitsmendal kiiruskatsel.
"Ralli jooksul suuri momente meil polnud, välja arvatud kuues kiiruskatse, kus ühel tehnilisel lõigul oli mul roolis palju tööd ja ma ei võtnud seal legendist mingeid kohti inglise keeles omaks. Palusin Darrenil korrata, kuid siis jooksis korraks täitsa kokku. Õnneks sain rütmi tagasi ja edasi sujus ilma vahejuhtumiteta," rääkis Poom kuuenda kiiruskatse seiklustest.
"Eelviimasel katsel lõikasin kuskile lumevalli ja sealt sattus palju lund velje sisse, mis omakorda mõjutas pidurikettaid, mis läksid kõveraks. Alates sellest hetkest kuni finišini pidin pidevalt vasaku jalaga pidureid üles pumpama, et nad toimiks," jätkas Poom. "Me ei läinud Otepääl kellegagi võidu sõitma, sest minu jaoks oli see ikkagi test, kus sain sõita uue autoga ja harjutada koostööd Darreniga. Täitsime ralliga endale seatud eesmärgi."
|
|
|
|