Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Mida on vaja, et osaleda autospordivõistlustel? |
 |
Mida on vaja, et osaleda autospordivõistlustel?
Kas olete vaadanud Ott Tänakut, Sebastian Ogieri või WRC3 sarjas sõitvat Roland Poomi ja mõelnud, et tahaks ka sarnast elustiili? Professionaalset rallimaailma iseloomustavad kiired autod, imeilusad looduspaigad, palju reisimist, pühendunud fännid ning suured rahasummad. Paraku on tee rallimaailma tippu keeruline ja kulukas. Kuidas aga siiski oma teekonda tippu alustada?
Litsentsid ja nõuded
Kui olete välja valinud endale sobiva sõiduvahendi ning olete saanud sobivad litsentsid, siis on aeg ka ennast muuta sõidukõlbulikuks. Kuna kõik sõitjad peavad endale hankima EAL sõitjalitsentsi, siis selleks tuleb täita avaldus ja oodata vastust. Üldiselt selle loa hankimisega probleeme ei teki, ning tegemist on suures osas vaid formaalsusega. Siiski on tegemist äärmiselt olulise litsentsiga, kuna ilma selleta võistelda ei tohi. Litsentsi omades kinnitate, et järgite erinevaid reegleid ja nõudeid näiteks tunnete FIA ja EAL võistlusmäärustikke ning juhendeid, kinnitate oma tervise head seisukorda ja viimaks võtate ka vastutuse selle eest, kui peaks tekkima õnnetused või muud süüdistused. Litsentsi taotlemise käigus peate ühtlasi ka välja valima millist tüüpi autospordivõistlusel te soovite võistelda, litsentsi taotluses on võimalik märkida ka mitu erinevat liiki.
Toetajad
Ilmselt on kõik meist kursis sellega, et autosport on kulukas sport ning loomulikult on vaja teil toetajaid. Kahjuks on toetajatega aga nii, et ilma tulemusteta on neid väga keerukas enda juurde meelitada. Esmalt peaksite ennast tõestama, et olete konkurentsivõimeline sõitja ning seejärel on lootust saada ka toetajad enda poolele. Samuti tuleks arvestada sellega, et kui teete ralliga algust, siis ei tasu loota, et esimesel hooajal leiate endale toetajad. Kui olete otsustanud näiteks, et algselt väga suurt investeeringut teha ei soovi, siis on kõige soodsam alustada rahvaralliga. Tegemist on kategooriaga, kus autodel ei ole suuri nõudeid ning sõiduks saab kasutada praktiliselt kõiki autosid. Loomulikult peab enne võistlemist auto läbima erinevad kontrollid, kuid võrreldes näiteks WRC-ga on tegemist tunduvalt leebema võistlussarjaga.
Tulemused VS raha
Loomulikult esimese asjana sõidetakse rallit võistlemise eesmärgil, kuid kindlasti on ka soov sellega enda rahalist seisu parandada. Esimestel aastatel tuleb arvestada, et te ei saa ühtegi auhinnaraha ning garanteeritud on see, et tegemist on kuluga, mitte tuluga. Kui olete juba mõne hooaja sõitnud ning näidanud korralike tulemusi, siis muutute atraktiivseks ka toetajate jaoks. Tihti peale ei pakuta teile otseselt raha, kuid pakutakse erinevaid teenuseid ja tooteid. Loomulikult on sellest palju abi, kui saate erinevaid juppe või autoga seotud muud varustust, mis oleks muidu kulu, mida peaksite ise kandma. Raha peale võib reaalselt mõelda siis, kui olete saavutanud kõrge taseme ning võtate osa rahvusvahelistest võistlustest. Kindlasti tuleks arvestada ka sellega, et rahvusvahelistel võistlustel osalemine on oluliselt kulukam.
Kokkuvõte
Kokkuvõttes tuleb teil endal välja mõelda, kas ja mis eesmärgiga te rallit sõita tahate. Kui lihtsalt lõbu pärast, siis tasub ehk piirduda rahvaralliga või videomängudega. Samuti võite proovida ralliteemalisi mänge viimasel ajal populaarsust koguvates netikasiinodes, näiteks nagu Boostcasino. Kui tahate ralli sõitmise asemel lihtsalt pulssi käima saada, siis klikkige siia, et proovida Eesti üht populaarseimat slotimängu. Kui aga soovite sõita raha teenimise eesmärgil, siis tuleb arvestada sellega, et esimestel aastatel on kulud suured ning konkurents äärmiselt tihe. Ehk tasuks mõelda alternatiivsete sissetulekuallikate peale, näiteks nagu oma ettevõtte loomine või investeerimine. Kui aga olete oma rallisõidu oskustes kindel, siis soovime teile ainult parimat!
|
|
|
|