Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Uus rallihooaeg saab täna alguse Monacos
Autoralli MM-võistluste uus hooaeg algab sel nädalal peetava Monte Carlo ralliga. Võistluse avatseremoonia leiab aset täna õhtupoolikul, mille järel läbitakse ralli kaks esimest kiiruskatset.
Gapis asuva hoolduspargi ligidal viidi enne ralli algust läbi testikatse. 3,35 km pikkuse lõigu läbisid vähima ajaga Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC). Neist 0,1 sekundi jagu olid aeglasemad Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Ott Tänak - Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) said neljanda aja. Eestlased läbisid testikatse prantslastest 1,2 sekundi võrra aeglasemalt.
"Praegu on kõik sujunud ootuspäraselt," märkis Ogier. "Testikatse ei tähenda palju, kuid annab siiski aimu, kuidas sõiduks valmis oled. On mingid pisiasjad, mida tuleb veel õppida. Praegu saab öelda, et läheme starti üsna enesekindlalt. Samas võib see olla just üks neist sõitudest, kus tuleb rahulikult võtta, kuna teeolud võivad üllatada."
Kui Ogier kolis tiimi, mille ridades võistles möödunud hooajal Ott Tänak, siis eestlane on nüüd Hyundais. Eesti rallipublikule pakub ilmselt enim huvi, missuguseks kujuneb jõuvahekord Thierry Neuville'ga, kes Hyundai palgal juba varasemast.
"See on väga ränk võistlus, mis meid nüüd ees ootab. Olulisel kohal on rehvivalik. See on raske sõit, kus täpne kiiruslegend on väga tähtis, samuti asjakohane informatsioon ilmateenistuse kuttidelt. Kuna katsed on nii erinevad, siis edu võtmeks saab olema keskendumisvõime. Ilmaolud muutuvad pidevalt ja kõige ohtlikum on ootamatu must jää. Me oleme nüüd Gapis paar aastat võidu sõitnud ja teame, missugused osad varjus võivad libedad olla, aga üllatusi on Montes ikka varuks," rääkis Neuville.
Kuigi Hyundais uustulnuk, on Ott Tänakul Monte Carlo rallilt omajagu võistluskogemust. Kolmel viimasel aastal on ta ka kõigil kordadel olnud poodiumil. 2017. aastal Fordiga sõites oli ta kolmas, 2018. aastal Toyotaga teine ja mullu taas kolmas. Missuguste mõtetega valitsev autoralli maailmameister uue tiimi ridades starti läheb?
Tänak rääkis: "Käes on uus hooaeg ja eesootav võistlus saab olema meile esimeseks võistluseks Hyundai Motorspordi ridades. See tähendab, et meil on päris palju avastamist ja kohanemist ning sisseelamine võtab omajagu aega, kuid motivatsioon on kõrgel ning oleme võitluseks valmis. Monte-Carlo ralli ei sarnane oma olude poolest kunagi eelnevatele aastatele. Igal aastal ja isegi igal katsel on ees ootamas uued ja huvitavad väljakutsed. Pidevalt tuleb teha kompromisse ja leida üles parimad võimalikud lahendused ka halbades olukordades. Rajakirjutamine ja testikatse läksid suhteliselt hästi ja ma usun, et oleme eesootavaks katsumuseks valmis. Võtame kõike samm haaval ja eks siis pühapäeva pärastlõunaks on näha, kuidas meil läks."
Kui Ott Tänak asub võitlusse kõrgeimas masinaklassis RC1, siis Hyundai toob tänavu rajale ka WRC2 autod Hyundai i20 R5, milledest ühe roolis Monte-Carlo rallil 23-aastane norralane Ole Christian Veiby ja teisega sõitmas 22-aastane venelane Nikolai Grjazin. Tähelepanuväärne, et Hyundai WRC2-programmi koordineerib Eestis baseeruv Ott Tänaku ja Markko Märtini firma RedGrey Team.
Tiimipealiku Andrea Adamo sõnul on Hyundai Motorspordil lugematu hulk põhjuseid, miks WRC 2 võistlussarjas osaleda tahetakse. "Esiteks, selle kaudu oleme MM-sarjale rohkem pühendunud ja seotud. Tehnilise poole pealt võimaldab see meil tõestada ka hiljuti täiustatud ralliauto i20 R5 '20 vastupidavust. Kui on võimallik autot kogu maailmas mitmesugustel teedel proovile panna ja rallifännidele näidata, siis tahame seda teha. Ootame head koostööd RedGrey tiimiga ja meie kahe noore ambitsioonika piloodiga."
Monte-Carlo ralli algab neljapäeva õhtul. Avapäeval sõidetakse võidu kahel kiiruskatsel: Malijai-Puimichel (17,47 km) ja Bayons-Bréziers (25,49 km). Reedene rallipäev on selle võistluse pikim - siis läbitakse 6 kiiruskatsel kokku üle 120 kilomeetri. Laupäeval võetakse mõõtu neljal ning pühapäeval samuti neljal kiiruskatsel.
|
|
|
|