Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Juha Salo napsas võidu Jari Ketomaa eest 3 sekundiga
31. augustil jätkusid Soome autoralli meistrivõistlused Laitilas ja selle lähiümbruses sõidetud Oili Jalonen ralliga, kus osales veidi üle saja võistluspaari. Võistluspäeva jagus omajagu draamat.
Rallit alustas enam kui sada ekipaaži. Kohe avakatse järel asusid rallit juhtima Emil Lindholm - Mikael Korhonen (Volkswagen Polo GTI R5), kes hoidsid seda kohta kuni seitsmenda kiiruskatseni. Siis jäi liidrikohta hoidnud meestel võistlus väljasõidu tõttu pooleli.
"Tegin ise tõeliselt lolli vea," nentis Lindholm. "Ühes vasak-kurvis auto sattus külglibisemisse ja ma ei suutnud seda enam kontrolli all hoida. Auto paiskus vastu kivi ja lendas kummuli." Lindholmi katkestamine tähendas, et ta kaotas võimaluse tänavu Soome meistriks tulla.
Enne neid oli R5 klassi autosid jäänud rajaserva kaks: Ville Pynnönen - Timo Hantunen (Škoda Fabia R5) katkestasid ralli väljasõidu tõttu esimesel kiiruskatsel. R5-meestest teisena katkestasid Teemu Asunmaa - Jani Salo (Škoda Fabia R5). Nemad jätsid sõidu pooleli auto tehniliste probleemide tõttu pärast viiendat kiiruskatset viiendalt kohalt.
Rallil oli kavas kokku kaheksa kiiruskatset. Pärast Lindholmi ja Korhoneni katkestamist asusid liidiks Juha Salo - Topi Luhtinen (Škoda Fabia R5), keda ründasid selja tagant end järjest ligemale pressinud Jari Ketomaa - Henri Arpiainen (Ford Fiesta R5). 12,7-sekundilist vahet Ketomaa Racingu rallipaar siiski otsustaval katsel siiski tasa sõita ei suutnud ning nii tulid võitjaiks Salo - Luhtinen, kelle edu lähimate rivaalide ees oli sõidu lõppedes 3,1 sekundit.
Kolmanda tulemuse said kirja Kristian Kiviniemi - Enni Mälkönen (Škoda Fabia R5), kes kaotasid võitjaile 26,2 sekundit.
Soome autoralli meistrivõistluste järgmine ja ühtlasi hooaja otsustav etapp peetakse 27.-28. septembril, toimumiskohaks linnad Salo ja Turu.
|
|
|
|