Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Toyota tiim sihib Saksamaa MM-rallil kolmikvõitu
25. augusti õhtuks on selge, kas Toyota Gazoo Racingu sõitjad suudavad tiimile sellelt asfaldietapilt Saksamaal tuua kolmikvõidu. Laupäevase rallipäeva lõpetasid kõik kolm rallipaari esikolmikus.
Saksamaa MM-ralli pikim võistluspäev Baumholderi militaaraladel lõppes parima võimaliku stsenaariumi järgi Toyota sõitjatele. Liidrikoha säilitasid Ott Tänak - Martin Järveoja. Neist veidi enam kui poole minuti kaugusele platseerusid tiimikaaslased Kris Meeke - Seb Marshall ja Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila.
Tiimi boss Tommi Mäkinen ei varjanud oma rõõmu: "See oli suurepärane päev kogu tiimile! Oleme alati teadnud, et need katsed militaartsoonis on väga olulised. Meie sõitjad tegid suurepärast tööd, eriti Panzerplatte kiiruskatsel. Välditi probleeme ja näib, et meie auto on sellistes oludes väga vastupidav."
Citroen seevastu ilmselt nii hea ei ole. Nagu läinud aastasel Saksamaa rallil, purunes taas rehv Sebastien Ogieri ja Julien Ingrassia võistlusautol. Citroen C3 WRC rallimasinaga kihutavad prantslased lõpetasid laupäevase rallipäeva kaheksandal kohal, kaotades liidritele veidi üle paari minuti. Enne Tänakut Saksamaa MM-rallidel võidutsenud Ogier märkis, et ei ole ta seekord rahul autoga ega üldse eriti millegagi, sest võistlus on tema jaoks sujunud oodatust halvemini.
Ootuspäraselt kulges aga rallipäev sõitu dikteerivale Ott Tänakule, kes suurendas oma edumaad.
"Hommikustel katsetel olin maksimumile päris lähedal, kuid õnneks suutsime sõita puhtalt ja mingeid vigu ei teinud. Pärastlõunal liikus kogu seltskond edasi Baumholderi sõjaväealale, kus katsed olid sel aastal eriti tummised ja nõudlikud. Teisel läbimisel tuli meil hoida lihtsalt oma positsiooni ning tulla probleemideta lõpuni," kommenteeris Tänak. "Olud olid väga keerulised, teel oli palju kive ja igasuguste takistuste vältimine oli paras ettevõtmine."
Alustanud päeva vastavalt neljandalt ja viiendalt kohalt, suutsid Meeke ja Latvala tõusta kolme sekka.
Latvala sõnul polnud nurisemiseks põhjust, sest kokkuvõttes oli päev hea. "Hommikupoolik oli tegelikult piduriprobleemide tõttu veidi frustreeriv. Aga pärast telefonikõnet Tommiga, kui ta ütles, et võta vabalt, ära närvitse, vaid lihtsalt sõida, läks seis paremaks. Insener Taavi andis mulle näpunäiteid, kuidas auto pidamist paremaks saada ja pärastlõunal oli enesetunne juba üsna hea. Kõige olulisem on nüüd keskenduda sellele, et tuua tiimile maksimaalsed võimalikud punktid."
Meeke andis mõista, et päevaga võis rahule jääda, kuid seda püha üritust tuleb nüüd pühapäeval jätkata. "Pühapäeval on veel pikalt sõita ja meie eesmärk on kohta säilitada."
Võistluse otsustaval päeval sõidetakse viinamarjaistanduste vahel ülalpool Moseli orgu. Kavas on neli kiiruskatset, mille kogupikkus ulatub 79,5 kilomeetrini. Ralli lõpetab tavapäraselt punktikatse. Martin Järveoja sõnul on see kiiruskatse teisest märgatavalt lühem, kuid mitte sugugi lihtsam: "See on väga keeruline katse paljude tagasipööretega, kombinatsioon kitsastest teedest viinamarjaistandustes ja laiadest maanteedest."
Saksamaa ralli tulemused pärast 15. kiiruskatset
1. Ott Tänak - Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2:27:21,9
2. Kris Meeke - Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +32,4
3. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +41,8
4. Dani Sordo - Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:10,8
5. Thierry Neuville - Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:35,2
6. Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:37,3
7. Esapekka Lappi - Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +1:43,1
8. Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +2:09,7
9. Gus Greensmith - Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) +6:02,6
10. Takamoto Katsuta - Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +6:57,4
|
|
|
|