Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallikrossi hooaeg algab nädala pärast uuendatud rajal |
|
Rallikrossi hooaeg algab nädala pärast uuendatud rajal
|
Loe lisaks |
|
|
2019. aastal peetakse Olerex - Eesti rallikrossi meistrivõistlustel viis etappi. Krossihooaeg avati 20. aprillil treeningpäevaga Kulbilohus, kus 11. mail toimub esimene tänavu seal peetavast kahest etapist.
Kui sel nädalavahetusel peetakse Riias Biķernieki autospordikompleksis Läti rallikrossi meistrivõistluste esimene etapp, siis nädal hiljem saavad Tartumaal alguse Eesti meistrivõistlused. Kui palju võistlejaid on hooaja avaetapil Kulbilohus starti oodata? Võistluse direktor Sandra Reinsalu ütleb, et seda on täna keeruline prognoosida, kuid meistrisarjas osalemise soovist sõiduautoklassides on teatanud ligi poolsada võistlejat, lisaks 18 sõitjat krosskartide klassis. Tõenäoliselt on enamik registreerunuid ka avaetapil osalemas.
"Ilmselt ei tule sõitma Georg Gross. Tema WRC-auto on müüdud. Ta ütles, et kui seda müüdud ei saa, siis tuleb sõitma. Hetkeseisuga Gross ei tule," lausub Sandra Reinsalu. Tema sõnul võib kõrvale jääda ka mõni võistleja, kelle tehnika Lätis vastu ei pea ja kes seda nädalaga korda ei jõua.
930 meetri pikkune Kulbilohu rallikrossirada läbib eelseisvaks võistluseks uuenduskuuri. Osa kruusakattega rajaosast saab asfaldi, mis kaetakse seejärel uuesti kruusaga. Seesugune uuendus võetakse ette põhjusel, et rajal ei oleks auke ega suuri kive. "Loodame, et tulevad uued rajarekordid," sõnab Reinsalu.
Ka publikule on seekord mõeldud varasemast enam. Pealtvaatajaile on võistluspaigas suur LED-ekraan, kus saab täiendavalt sündmuste käigul siilma peal hoida. "Kuigi rada on hästi jälgitav, edastatakse otsepilti suurel ekraanil. Sealt näeb ka võistlejatega intervjuusid, mida tehakse vahetult pärast sõitu," selgitab Sandra Reinsalu.
Vabatreeningutega alustatakse 11. mai varahommikul kell 8. Eelsõitudega tehakse algust kell 10 ja finaalsõitudega plaanitakse alustada veidi enne kella 15. Eelsõitudes läbitakse 4 ringi ja finaalsõitudes 6 ringi.
Pealtvaatajaile on võistluse jälgimine tasuline. Pileteid saab kohapeal soetada sularaha eest. Täiskasvanule maksab pääse 15 eurot, pensionärile 10 eurot. Kuni 12-aastastele lastele on sissepääs tasuta. Kõigile huvilistele on saadaval tasuta publikukava, mis sisaldab osalejate nimekirja, ajakava jms.
Nagu mitmel varasemal aastal, võisteldakse ka tänavu masinaklassides SuperCar (neljarattaveolised autod), Super1600 (esirattaveolised autod kuni 1600 cm³), Junior1600 (esirattaveolised autod kuni 1600 cm³, sõitja vanus 12-17-eluaastat), TouringCar (tagarattaveolised autod) ning krosskartide klassides Crosskart Xtreme ja Crosskart Xtreme Junior.
Eesti rallikrossi meistrisarjas on 2019. aastal 5 etappi, mille kalenderplaani asetamisel on arvestatud lähiriikides toimuvaid samalaadseid võistlusi ehk näiteks Läti meistrivõistlustega ükski sõit ei kattu. "Eesti ja Läti korraldajate vahel on ses osas tehtud koostööd, et ei pandud etappe kattuma. Ja see on ka põhjus, miks on sel aastal meil 5 etappi," selgitab Sandra Reinsalu.
Eesti rallikrossi meistrivõistluste kalenderplaan
11. mai - Kulbilohu
8. juuni - Vasalemma
22. juuni - Kuressaare lennujaam
10. august - Kehala
7. september - Kulbilohu
|
|
|
|