Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Oliver Solberg võttis Lätis teise ralli järjest |
|
Oliver Solberg võttis Lätis teise ralli järjest
Eesti ja Läti autoralli meistrivõisltused jätkusid sel laupäeval Gulbene ümbruses sõidetud teise etapiga. Nagu hooaja esimesel rallil Alūksnes, finišeeris taaskord võitjana norralane Oliver Solberg.
Sarma rallil startis kokku 71 võistluspaari. Võistluspäeva jooksul sõideti kaheksa kiiruskatset ja läbiti 100,28 katsekilomeetrit.
Kui jaanuaris sõidetud Alūksne rallil valitsesid ideaalsed talvetingimused, siis Sarma rallil olid teeolud sula tõttu võistlejaile keerulisemad.
Kohe avakatsest asusid sõitu juhtima mullused Sarma ralli võitjad Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5). Eestlastest alustasid võistlust kõige paremini Roland Murakas - Kalle Adler (Ford Fiesta Proto). Hooaja esimese stardi teinud mehed jäid neist maha 15,6 sekundiga. Järgmisel nädalal Rootsi rallil MM-debüüdi tegevad venelased võitsid ka kaks järgenvat katset ning saabusid lõunapausile liidritena. Nende edu rallipaari Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston (VW Polo R5) ees oli 39,9 sekundit. Murakas ja Adler kaotasid liidritele 53,6 sekundit ning oolid neljandad.
Liidrid jätkasid hästi ka pärast hoolduspausi ning võitsid ka neljanda katse. Kui hommikul eksisid ralli pikimal katsel (17,24 km) ja kaotasid palju aega 2018. aasta Eesti meistrid Valeri Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC), siis teisel ringil, kui tingimused olid veelgi raskemad, tegid vea Grjazin ja Fedorov. Venelased sisenesid ühte kurvi liiga kiirelt, mille järel nende Škoda Fabia R5 sattus lumevalli ja tegi pirueti. Nad said sõitu küll jätkata, kuid pidid mõne aja pärast üle kuumenenud mootori tõttu peatuma ning auto esiosa puhastama lumest, mis oli blokeerinud õhuvõtuava. Katse lõppu jõuti ligi kolme minutilise kaotusega ning üldarvestuses kukuti kaheksandaks.
Ralli liidriteks tõusid Solberg - Johnston, kelle edu oli nüüd teiseks tõusnud sõitjapaari Murakas - Adler ees 25,3 sekundit. Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) olid kerkinud kolmandaks, kaotades liiderpaarile 32 sekundit.
Järgnevailt katsetelt noppisid kordamööda katsevõidud Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov ja Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston.
Ralli viimane katse sõideti õhtupimeduses ning see pakkus palju draamat, millesse olid kahjuks segatud ka Eesti võistlejad.
Viimasele katsele teiselt kohalt startinud Murakas - Adler ning neljandat kohta hoidnud Egon Kaur - Silver Simm (Ford Fiesta Proto) finišisse ei jõudnud. Mõlema võistluspaari autosid tabas viimasel katsel tehniline rike.
Sarma ralli võitjaiks tulid Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston, kes olid parimad ka hooaja avaetapil. Solberg märkis, et on fantastiline tunne teistkordselt võitjaina ralli finišis olla.
Teise tulemuse said kirja Georg Gross - Raigo Mõlder. Võitjatest jäid nad maha minuti ja 24,9 sekundiga.
"Mõtlesime pikalt, et kas tulla talvel starti, aga kuna talv oli seni olnud nii hea, siis otsustasime tulla. Kahjuks oli täna oli talvest asi kaugel, see ralli oli rohkem kannatamine. Ma ei teagi, kas ma oma karjääri jooksul nii rasketes tingimustes varem sõitnud olen," rääkis Gross. "Enne rallit tegime testi. Siis püsisid miinuskraadid ja lootus püsis, et ehk on nii ka Sarma rallil, kuid nii see polnud. Sõitsime mõistusega, et saaks teele pihta ja kuigi tingimused olid keerulised ja olukordi oli, siis liikusime ikkagi suhteliselt riskivabalt. Ma ei ole kunagi varem laia piikrehviga sõitnud ja sellistes oludes andis kitsas piik kindlasti kindlust juurde ja näha oli, et kes sellega sõitsid, olid ka kiiremad."
Kolmanda resultaadi said Grjazin - Fedorov, kes kaotasid lõpuks võitjatele ühe minuti ja 51,2 sekundit.
Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad k10.-11. mail sõidetava Tallinna ralliga.
Sarma ralli 2019 tulemused
1. Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston (Volkswagen Polo R5) 57:20,92
2. Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) +1:24,88
3. Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov (Škoda Fabia R5) +1:51,19
4. Denis Rostilov - Georgi Troshkin (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:29,37
5. Emīls Blūms - Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:55,69
6. Radik Shaymiev - Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5) +4:00,47
7. Mārtiņš Sesks - Krišjānis Caune (Ford Fiesta) +4:13,11
8. Ronalds Baldiņš - Māris Kulšs (Mitsubishi Lancer Evo 9) +4:41,22
9. Ken Torn - Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T) +4:58,08
10. Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) +5:37,16
|
|
|
|