Kliki siia Kliki siia
Mitmenda koha saavutab Ott Tänak MM-sarjas hooaja kokkuvõttes?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
18. oktoober 2018 10:13
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Karl Martin Volver võistleb sel nädalal Saksamaal. Foto: Rando Aav

Karl Martin Volveril seisab ees otsustav võistlus

Lähemate päevade jooksul selgub, millise tulemusega lõpetab Karl Martin Volver tänavu Saksamaal sõidetava ADAC Opeli karikasarja ning mis võimalused avanevad talle uuel hooajal ehk kas eestlane pääseb võistlema Opel Motorspordi ridadesse.

Opeli karikavõistluste viimane etapp peetakse sel nädalal, 19.-20. oktoobril. Võistlusel, mis kannab ametlikku nime ADAC 3-Städte-Rallye, on startimas ka Karl Martin Volver ja Marten Madissoo. Karikasarjas, kus võidu kindlustas juba varem rootslane Elias Lundberg, on Volveril teoreetiline võimalus saavutada teine koht.

"Sel nädalal toimub Saksamaal ralli, kus osaleme. See on kaugemal, n-ö MM-i kandis, Baierimaal. Päris kaugele jälle peab sõitma. Uued katsed. Saab päris huvitav olema. Muutlik ilm teeb kindlasti sõidu huvitavamaks. Nüüd on ilmad külmad, on porine. Sealt saan uut kogemust, kuna me ei ole porist rallit sõitnud mujal, kui esimesel rallil, kus oli ka lund ja jääd. See oli selline suhteliselt "triki". Aga slikiga muda peal sõita vihmaga on päris keeruline. Arvan, et see on hea kogemus tulevikuks," rääkis Volver.

"Viimasel rallil on põhiline eesmärk kindel lõpuni tulek. Samas, kui hästi välja tuleb, siis kindlasti "pushime". Kui on selline kahtlane tunne, siis sõidame kindlalt lõpuni. Et võtame vähemalt selle kolmanda koha ära. Kui läheb hästi, siis võibolla võtame üldkokkuvõttes teise koha ära. Eks näeme."

Karl Martin Volver rääkis, et on iga ralliga üht-teist uut õppinud. "Praegu tagantjärele mõeldes võinuks paljusid asju teisiti teha, aga kõik tuleb kogemusega. Tuleb sõita ja näha, välismaal käia. Siis silmaring avaneb. Just teede suhtes. Legend ja trajektoor on Saksamaal sõitmise järel paranenud. See on väga kasuks tulnud."

Hooaja hakul Saksamaale minnes puudus Volveril asfaldiralli kogemus täielikult. Ometi on ta seal kahel rallil võtnud klassivõidu. "Kindlasti on sellele kaasa aidanud hea enesetunne, hea koostöö kaardilugejaga ja n-ö autos see tunne, mis tekkis, et sai mõnuga ja fun'iga sõita. See on olnud võidu võti," selgitas ta.

"Enne Saksamaad oli asfaldikogemust null. Täiesti null. No Eestis olen sõitnud kruusarehvidega linnakatseid, aga seda ei loe asfaldikogemuse alla. Esimene ralli Saksamaal oli lume ja jääga, seda kogemustki ei olnud lamelliga või slikiga sõites. Neid kahte tüüpi rehve saime kasutada seal. Enne seda, kui sõitsin hobikardiga, ei tulnud asfaldil sõit mul üldse välja. Ma ei saanud aru, kuidas kardiga sõitma peab. Nüüd uuesti kardiga sõitmas käies nägin, et Saksamaalt saadud kogemus on juba nii palju juurde andnud, et juba oskan hobikardiga ka aega sõita. Olen arenenud."

"Ma arvan, et tunnen end siiski kruusal kindlamalt. Või talvel piikidega lume ja jää peal sõites. Aga nüüd viimase ralli järel tundus, et asfaldi peal on ka täitsa lõbus sõita. Eks see on omamoodi keeruline autot seal tee peal hoida. Tuleb vaadata, kus on lõigatud ja kruusa teele kantud. Niimoodi hoidma peab. See on päris keeruline. Kiirus asfaldil on hoopis teine. Kui käisime Estonia ralli testi sõitmas kruusa peal Ladaga, siis autos tundus, et kruusal sõites enam kiirust nagu väga ei ole. G-jõud, mis kurvis mõjuvad, on asfaldil tunduvalt suuremad."

Kui tehnilised on Saksamaa rallide katsed? "Iga ralli on erinev. Viimane ralli ja hooaja alguse rallid olid suhteliselt... no seal oli kõike! On looduslikud teed - on kitsast kiiret, on kitsast aeglast, on laia kiiret, laia aeglast, üle nukkide. Aga osad rallid hooaja keskel olid rohkem sellised kiired mahapööretega, 90-kraadiste kurvidega. Viimane ralli, mis oli mõni nädal tagasi ja hooaja alguse poole MM - need olid rohkem looduslikumad. Kiiret-aeglast nukkidega. Just sellised, mis mulle tegelikult meeldivad."

Senisele hooajale tagasi vaadates nendib Karl Martin Volver, et mõned asjad oleksid võinud paremini minna. "Teise ralli avarii oleks võinud ära jääda. Aga praeguse tulemusega olen vägagi rahul."

Mida toob aasta 2019? "Seda on palju küsitud. Eks näeb, mida Opel Motorsport pärast viimast etappi otsustab. Siis tehakse kindlaks, kes saab sinna Opel Motorsporti sõitma ja mis võimalused teistel on. Seda isegi praegu veel ei tea. Kui otsus tuleb, siis saame ka enda plaanid kindlamaks. Ootame otsuse ära."
Artikli juurde
13.08.2019
Ken Tornil Euroopa meistritiitel käeulatuses
Artikli juurde
12.08.2019
Robert Virvesele Leedust klassivõit ja uus sõiduauto
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
12.08.2019
Kehala rallikross 10.08.19 (0)
02.08.2019
Soome ralli 2019 (0)
17.07.2019
Rally Estonia 2019 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
31.07.2019 18:44
Rallijututuba Discord'is (15)
17.07.2019 16:37
Shell Helix Rally Estonia 2019 (9)
27.06.2019 11:46
Viru ralli 2019 (6)
11.06.2019 09:48
LaitseRallyPark BMW CUP 2.etapp Sprint 09.06.2019 (0)
05.06.2019 20:59
FIA ERC Rally Liepaja 2019 (2)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia