Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Põneva lõpplahenduse saanud ralli võitsid Bundsen ja Loštšenikov |
|
Põneva lõpplahenduse saanud ralli võitsid Bundsen ja Loštšenikov
|
Loe lisaks |
|
|
24.-25. augustil sõidetud Lõuna-Eesti ralli võitjatena finišeerisid Võru kesklinnas Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov, kellele see oli karjääri esimeseks absoluutarvestuse ralli võiduks.
Ralli avapäeva lõpetasid liidritena Roland Murakas - Kalle Adler (Ford Fiesta proto). 0,7-sekundilise kaotusega olid teisel kohal Priit Koik - Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta proto) ja kolmandal positsioonil Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8), kes kaotasid liidreile 2,1 sekundit.
Laupäeva hommikul said Bundsen ja Loštšenikov 20-sekundilise ajakaristuse, kuna auto hommikune hooldus kestis oodatust kauem. Üldarvestuses langesid nad kuuendale positsioonile. "Sõitsime reede esimesel katsel ratta viltu alla ja see kõik tingis selle, et jäime täna hommikul ajakontrollpunkti hiljaks," selgitas Ranno Bundsen.
Laupäevase esimese kiiruskatse võitsid reedel katkestanud, ent nüüd rajale naasnud Egon Kaur - Silver Simm (Ford Fiesta proto). Järgmisel kiiruskatsel edestasid konkurente Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov, kes olid kaks katsevõitu teeninud juba reedel. Nii tõusid nad tagasi üldarvestuse kolmandale positsioonile. Kuna Murakas - Adler kaotasid 5 sekundit, vahetus ka ralli liider ning sõitu asusid juhtima Koik - Heldna.
Pärast hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete korduvläbimistega, mille võidud võtsid vastavalt Murakas - Adler ja Bundsen - Loštšenikov. Enne võistluse viimast hoolduspausi juhtisid rallit Koik - Heldna, kelle edu ekipaaži Murakas - Adler ees oli 1,4 sekundit.
Kui laupäeva ennelõunal oli mõnel katsel õrnalt vihma sadanud, siis ralli viimaseks kolmeks katseks avanesid taevaluugid täielikult, mitõttu muutus võistlustrass väga libedaks. Esimesed libeda tee ohvrid olid Murakas - Adler, kes Kündja katse lõpuosas teelt välja libisesid. Mehed jõudsid lõpuks küll katse finišisse, kuid katkestasid seejärel. Tõelise rünnaku võttis katsel ette võistluspaar Bundsen - Loštšenikov, kes edestas katsel teise aja välja sõitnud ekipaaži Allan Popov - Aleksei Krõlov 13,7 sekundiga. Kuna Koik - Heldna kaotasid katsevõitjatele 33,9 sekundit, asusid Bundsen - Loštšenikov rallit juhtima.
Järgmiselt katselt said taas parima aja kirja Bunden - Loštšenikov, kelle edu oli nüüd enne viimast katset teiseks tõusnud Popovi ja Krõlovi ees 36,5 sekundit. Lõuna-Eesti ralli viimase kiiruskatse võtsid Allan Popov - Aleksei Krõlov, kellele see oli karjääri esimeseks katsevõiduks absoluutarvestuses.
Eesti ja Läti meistrivõistluste arvestusse kuulunud Lõuna-Eesti ralli võitjatena finišeerisid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov. "Ega pärast saadud ajatrahvi poleks enam sellist tulemust oodanud, aga ka teistel ekipaažidel oli ebaõnne. Viimaseks kolmeks katseks oli info, et hakkab vihma sadama ja me tegime nendele katsetele väga hea rehvivaliku ja läks nii nagu me lootsime. Oleme selle võidu üle väga õnnelikud," kommenteeris Ranno Bundsen.
Üldarvestuse teise kohaga lõpetasid võistluse Allan Popov - Aleksei Krõlov, kes jäid võitjaist maha 36,1 sekundiga. Priit Koik - Alari-Uku Heldna lõpetasid ralli kolmanda kohaga. Vahepeal ka rallit juhtinud mehed jäid lõpuks ralli võitjatest maha 48,3 sekundiga. Samadele võistluspaaridele, kes tegid seekord oma võistluskarjääri parima tulemuse, kuulus ka esikolmik absoluutarvestuse 4WD autode EMV1 arvestuses.
EMV3 ehk N4, R5 ja S2000 arvestuses olid hooaja kuuenda etapi parimad olid Popov - Krõlov, kes selle tulemusega kindlustasid enne hooaja viimast rallit endale ka meistritiitli. EMV4 ehk E12 klassi autode arvestuses võitsid Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov. Kuni kaheliitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestuses EMV5 võitsid Lõuna-Eesti ralli Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Kaherattaveoliste kuni 1,6-liitrise mootoriga autode EMV6 arvestuses ja Estonian R2 Challenge arvestuses võitsid Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta). Hooaja kokkuvõttes kuulub EMV6 arvestuse ja Estonian R2 Challenge arvestuse esikoht Lõuna-Eesti rallil katkestanud võistluspaarile Ken Torn - Aleks Lesk.
Masinaklassis E11 klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoriga autodega ja kaherattaveoliste absoluutarvestuse EMV2 parimad olid lätlased Jānis Vorobjovs - Ivo Pūķis (BMW M3), kes lõpetasid ralli üldarvestuse viiendal kohal.
EMV8 arvestuses ehk klassis E10 võitsid hooaja kuuenda etapi Robert Virves - Sander Pruul (Opel Astra). Tiitlivõidu teenisid tänavu selles klassis välja Martin Saar - Karol Pert (Volkswagen Golf 2), kes Lõuna-Eesti ralli finišisse ei jõudnud.
Klassis E9, kus sõidetakse 1,6-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autodega, võtsid klassivõidu soomlased Pasi Tiainen - Matti Ikävalko (Toyota Starlet). Tiitlivõiduni jõudsid ses klassis Klim Baikov - Andrei Klestšev (VAZ 2105), kes Lõuna-Eesti ralli pidid tehnilistel põhjustel pooleli jätma.
Veoautode arvestussklassis teenisid hooaja neljanda võidu välja Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), kes kindlustasid selle tulemusega endale ka 2018. aasta Eesti meistritiitli.
Lõuna-Eesti rallit alustas 76 võistluspaari, neist finišisse jõudis 51.
Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp peetakse 12.-13. oktoobril Saaremaal.
Lõuna-Eesti ralli 2018 tulemused
1. Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8) 58:02,4
2. Allan Popov - Aleksei Krõlov (Mitsubishi Lancer Evo 9) +36,1
3. Priit Koik - Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta proto) +48,3
4. Emīls Blūms - Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:18,5
5. Jānis Vorobjovs - Ivo Pūķis (BMW M3) +1:33,3
6. Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3) +2:05,7
7. Hendrik Kers - Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo 10) +2:12,2
8. Radik Shaymiev - Maxim Tsvetkov (Ford Fiesta R5) +2:29,4
9. Mario Jürimäe - Martin Valter (BMW M3) +2:45,7
10. Madis Vanaselja - Jarmo Liivak (BMW M3) +2:50,9
|
|
|
|