Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kehalas käis tuline heitlus Janno Liguri ja Andre Kure vahel |
|
Kehalas käis tuline heitlus Janno Liguri ja Andre Kure vahel
Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistlused jätkusid 4. augustil Kehala rallikrossirajal sõidetud viienda etapiga. Klassivõiduni jõudsid sel korral Janno Ligur, Rommi Pukk, Raini Roomets, Marko Andreas Muru, Eero Nõgene ja Joosep Ralf Nõgene.
Super 1600 klassis pidasid võiduduelli Andre Kurg (Škoda Fabia) ja Janno Ligur (Škoda Fabia). Kui eelmisel etapil Missos väljus gigantide heitlusest võitjana Kurg, siis sel korral oli võidumees nüüd juba oma autoga rajale tulnud Ligur.
Esimeses eelsõidus oli kõige kiirem mees Ligur ning Kurg pidi leppima teise ajaga. Teises eelsõidus tegi Ligur valestardi ning lõpptulemusele karistusena juurde liidetud 30 sekundit viisid ta lausa 11. kohale. Sõidu võitis hoopis Arvo Kask (Ford Ka) ning Kure ette mahtus ka veel juunior Marko Andreas Muru (Honda Civic). Kolmandas eelsõidus oli kõige kiirem taas Kurg, Ligur kohe kannul. Sellega oli seis 2:1 Kure kasuks. Poolfinaalides tegi Ligur korraliku pingutuse ning viigistas skoori. Andre Kure ette mahtus veel ka Janno Liguri võistkonnakaaslane Mihkel Varul (Peugeot 206). Seega jäi otsustavaks finaal. Seal sai Kurg valestardi eest karistuseks kohustuse läbida nn jokkerring kahel korral. Kuigi karistusele vaatamata õnnestus tal teha ikkagi korralik sõit ja võtta Varuli ees teine koht, siis oli selge, et Ligurile sellisest positsioonist enam järgi ei tule. Nii ongi nüüd Kurg VS Ligur jõukatsumised viigis 1:1.
Juunioride arvestuses võitis sõidu Marko Andreas Muru.
Tagarattaveoliste klassis võttis etapivõidu Rommi Pukk (BMW 120). Meistrisarja üldliider Margo Soomets ületas (Ford Fiesta) finišijoone teisena. Kolmas oli Siim Sündema (Ford Fiesta).
Selle klassi finaalis aset ka intsident, mida Eesti rallikrossis sageli ei kohta. Nimelt näeb võistlusmäärus ette, et kui esimene valestart finaalis n-ö antakse andeks ning eksija saab karistuseks kohtustuse läbida jokkerringi kahel korral, siis teise valestardi tegija diskvalifitseeritakse. Sellega sai hakkama vanameister Kalmer Vaht (VAZ 2101), kes vaatas finaalsõitu hoopis raja kõrvalt.
Krosskartide võistlus kulges Eero Nõgese taktikepi all. Vaid poolfinaalis sai löögile kaasvõistleja Kenneth Pohl, kes edestas konkurenti 0,478 sekundiga, aga sellega ka trooni kõigutamine piirdus. Finaalis järgnesidki Eero Nõgesele Kenneth Pohl ja Ruve Veski. Tooni andsid selles klassis ka juuniorid Joosep Ralf Nõgene ja Sander Sepp. Kui eelsõitudes oli domineerivam pigem Nõgene, siis finaalis võitis Sepp.
Supercar ehk neljarattaveoliste autode klassis võitis sõidu Raini Roomets (Škoda Fabia). Andri Õun (Ford Fiesta) lõpetas võistluse teise ja Ain Laiverik (Mitsubishi Lancer Evo) kolmanda kohaga. Laiverikul juhtus ühes eelsõidus ka aps, kui pärast hüpet oli hoogu liiga palju, auto sattus külglibisemisse ja paiskus teeservas kummuli. Mehaanikud tegid sõitude vahel tubli tööd, auto saadi korda ja tehniline komisjon lubas mehel võistlemist jätkata.
Võistluspäeva ilmestas veel paar ärevamat momenti. Super 1600 klassis sõitnud Sven Orase Ford Ka sai räsida stardijärgses rüsinas, kui autod kõik korraga rajale ära ei mahtunud. Nügimine päädis sellega, et Orase Ford tegi 180-kraadise pöörde, sai Riho Loidi Honda "abiga" müksu vastu radiaatorit ja veeres tagurpidi vastu rajaäärset betoonseina.
Sel korral süttis ka üks võistlusautodest. Armin-Marlon Mängeli rohelise Volkswagen Golfi nina limpsasid tulekeeled, kui sellelt parasjagu pori maha pesti. Leegid suudeti kiiresti summutada.
Vaata lisaks:
www.rallikross.ee
|
|
|
|