Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Egon Kaur oli rallieelsel testikatsel nobedaim
Sel laupäeval jätkuvad Läti ja Eesti autoralli meistrivõistlused Lätis sõidetava Sarma ralliga, mis peetakse traditsiooniliselt Gulbene ümbruses. Neljapäeval toimus testikatse, mille läbis vähima ajaga Egon Kaur.
Võidukihutamine kujuneb organisaatorite hinnangul põnevaks, kuna üle pika aja saab tänavusel rallil olema uus võitja. Põhjuseks asjaolu, et ükski varasematest võitjatest sel korral ei osale. Esikohaheitlusesse on suutelised sekkuma vähemalt kuus võistluspaari.
Favoriitidena lähevad rajale Nikolai Grjazin - Jaroslav Fedorov. Nemad, erinevalt konkurentidest, on oma Škoda Fabia R5 rallimasinaga tänavu juba saanud praktikat Norras toimunud talirallidelt. Mulluse Sarma ralli lõpetasid venelased teise tulemusega.
Nende järel stardivad tänavuse hooaja avaetapi võitnud Valeri Gorban - Sergei Larens (Mini John Cooper Works WRC) ja kolmandana Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Ford Fiesta R5).
Neljandana on rajale minemas prototüüpautol võistlevad eestlased Egon Kaur - Annika Arnek (Ford Fiesta Proto), kes olid neljapäeval toimunud rallieelsel treeningul kiireimad, läbides ligi 5 km pikkuse testikatse vähima ajaga. Sisuliselt samaväärse aja said treeningul kirja Priit Koik - Silver Simm (Ford Fiesta Proto), kes olid tiimikaaslastest vaid 0,22 sekundit aeglasemad. Nende auto kannab rallil võistlusnumbrit 16.
Prototüüpautoga on rajale minemas ka Rainer Aus, kes hooaja esimesel talirallil Alūksnes ei võistelnud. Võistluspaari Rainer Aus - Simo Koskinen (Volkswagen Polo Proto) saab kandma küljenumbrit 5. Prototüüpautoga Mitsubishi Mirage on pärast aastast pausi startimas Gatis Vecvagars, kaardilugejaks Aivars Stolders. Ennustatakse, et Miragega sõitvad lätlased on suutelised võitlema koha eest kümne parema hulgas. Prototüüpautoga võistlevad Sarma rallil ka poolakad Robert Kocik - Grzegorz Rybak-Ostojski (Ford Fiesta Proto), kes hooaja avavõistluse Alūksnes lõpetasid üldarvestuse 19. kohaga.
Alūksnes absoluutarvestuse kolmanda tulemuse tulemuse kirja saanud Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo 8) võistlevad Sarma rallil numbri all 7. Nende ees, number kuue all lähevad rajale valitsevad Venemaa N4 klassi rallimeistrid Stanislav Travnikov - Aleksei Bashmakov (Mitsubishi Lancer Evo 9). Mitsubishi Lanceriga teevad lisaks eelmainituile eelseisva sõidu kaasa veel Allan Popov - Aleksei Krõlov, Edijs Bergmanis - Edgars Grīns, Emīls Blūms - Didzis Eglītis, Sergei Remennik - Mark Rozin, Aleksander Mihailov - Normunds Kokins, Rünno Ubinhain - Kristo Tamm, Ronald Jürgenson - Marko Kaasik, Māris Neikšāns - Anrijs Jesse jt.
Kogenud lätlane Māris Neikšāns asub kodumaal ralliauto roolis võistlustulle pärast väga pikka võistluspausi. Viimati osales ta Kanada meistrisarja etapil 2017. aasta detsembris, kus ta saavutas klassivõidu, olles üldises pingereas kolmas.
Kindlasti jätkub pingeline võistlus masinaklassis R2, kus mõõtu võtavad noored ja andekad rallisõitjad. Favoriitidena asuvad LRC3 / EMV6 arvestuses starti lätlased Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (Peugeot 208 R2). Eestlased toovad seekord starti neli R2 klassi autot. Võistlusel osalemisest on teatanud Rasmus Uustulnd - Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), Roland Poom - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), Oliver Ojaperv - Jarno Talve (Ford Fiesta R2T) ja Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2). Rohkem kui eestlaste edu, pelgavad lätlased seekord norralase Oliver Solbergi kiirust. Ralli pressiteates märgiti, et koos kaardilugeja Veronica Gulbæk Enganiga sõitva külalisvõistleja kiirus on kasvanud katse-katselt ja norralane võivat juba olla nobedam, kui samasugusel autol võistlev kohalik kangelane Mārtiņš Sesks.
Sarma ralli avatseremoonia toimub reede õhtul Gulbenes, kuid Läti ja Eesti autoralli meistrisarja arvestusse kuuluv võistlus ise peetakse laupäeval, 10. veebruaril. Ralli kogupikkus on 390 kilomeetrit, sellest üheksal lisakatsel läbitakse kokku 109,94 km.
Pealtvaatajaile on ralli jälgimine tasuline. Pääse ühele lisakatsele maksab 3 eurot. Kõigile kiiruskatsetele ligipääsu tagava rallipassi saab soetada 7 euro eest.
Rallikorraldajad juhivad publiku tähelepanu asjaolule, et 20 minutit enne põhivõistlejaid läbivad raja historic-ralli autod.
|
|
|
|