Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Rallikross tundus alati kättesaamatu unistusena» |
|
«Rallikross tundus alati kättesaamatu unistusena»
|
Loe lisaks |
|
|
Esimest hooaega Eesti rallikrossi meistrivõistlustel osalev Sven Oras seadis endale eesmärgi, et teeb kõik kodused krossietapid kaasa ning seadis sihiks igal teisel võistlusel finaali pääsemise.
Sven Oras on noorest peale huvi tundnud autospordi vastu, eriti just mees-mehe vastu sõitmises. Tänaseks on ta võistelnud nii Eestis kui ka piiritagustel võistlustel ja mitte kehvasti. Kuidas Elvast pärit mees aga üldse autospordi juurde sattus?
"Kuna perekonnas vahendeid oli vähe, siis esimese auto soetasin kuidagi raha kõrvale pannes ja vaikselt ehitasin koguaeg midagi juurde. Alati, kui mõnest masinast hakkas midagi saama, sai see raha puuduse tõttu maha müüdud. Mõte ja unistus aga jäi püsima," räägib ta. "Kui olin üle 20 aasta vana, hakkasin vaikselt teistele ehitama. Sealt tekkis metallitöö huvi, millest hiljem kasvas välja minu ettevõte. Ettevõte saigi konkreetselt alguse ühest Lada 2105 VFTS välimusega autost. See sai endale soetatud, et ehitada ühisstardiauto. Siis aga müüsin selle maha. Leppisime kokku, et teen auto kliendile valmis. Kui olin olnud aasta ettevõtja, leidsin, et nüüd on aeg omada ka ise autot, millega ka võistelda, mitte ainult ehitada ja müüa."
"Rallikross tundus alati mulle kättesaamatu unistusena," räägib Oras. "Leidsin, et superkrossi karikasari on minu lagi. Mati Kask ja sõber Lauri Vadi aga töötlesid mind pidevalt, et see kõik juhtuks." Siis tuli mängu juhus. Sven Oras ütleb, et tegu on mõneti naljaka looga. "Läksin Valdur Reinsalu juurde, et osta oma Golf 2-le plastist esiklaasi. Oli plaan hakata ehitama Volkswagenist rallikrossi S1600 klassi võistlusmasinat. Selle peale Valdur tegi mulle selgeks, et Golfi ehitamiseks peab ikka raha peale väga vihane olema! Tulemuseks oli see, et ostsin temalt Peugeot 206, mis oli valmis krossiauto. Kui Peugeot 206 oli minu käes uuenduskuuri läbinud, läksin uuesti Reinsalu juurde, et nüüd on vaja Peugeot'le plastklaasi. Aga tulin hoopis Ford Ka-ga minema. Ja ühtegi esiklaasi pole ma siiani temalt saanud," kirjeldab 30-aastane mees oma praeguse võistlusauto saamislugu.
See Ford Ka, millega varem võistles Robert Reinsalu, on ehitatud Reinsalu Spordi garaažis. Orase sõnul on see esimene Ford Ka, mis seal tehtud. "Masin on osalenud mitmel Euroopa etapil. Esiveolisest vabalthingavast masinast on saadud 200 hj. Usun, et kogenud sõitja suudaks sellega jõuda tiitlivõiduni," selgitab Oras. "Auto sai väliselt disainitud endale meelepäraseks ja seades esikohale oma ettevõtte Oras Metall info. Olen alati öelnud, et see kes on Sven Oras, ei peaks kedagi huvitama, aga Oras Metall OÜ peaks olema see, mis jääb meelde. Tänu oma rallitamistele paari aasta jooksul, olen toonud läbi autospordi palju tööd oma ettevõttesse. Minu autode valik ja areng näitab täpselt, mis mõjud on rallil olnud minu ettevõttele."
Rallikrossis tegi Sven Oras debüüdi sel hooajal. "Eesmärgiks seadsin kõigil etappidel osalemise ja selle, et olla igal teisel võistlusel finaalis," ütleb ta. "Praeguseks on kõik laabunud plaanipäraselt. Auto hakkab omaks saama ja lähen koguaeg kiiremaks. Olen teinud kaasa Lätis NEZ karikasarjas ja Läti oma rallikrossivõistlusel, eesmärgiks kilomeetreid koguda. Kuna minu kogemus sõitjana on teistega võrreldes olematu, siis mina lähen koguaeg kiiremaks. Teised juba on kiired. Ootan võistlust, kus ma hommikust peale tunneksin end kindlalt. Hetkel on õige tunne alles poolfinaalides, kus on asi selge ja saan sõita. Päeva algused lähevad alati õppimise alla. Tihti on päevased ajad mul hommikusega võrreldes 3-5 sekundit ringi peale kiiremad."
Kõige enam meeldib Sven Orasele võistelda Vasalemma võistlusrajal. Ta märgib, et on seal võidusõitmise võimalust pikalt oodanud ja tänavu juunis sai ta seal lõpuks end proovile panna. "Olin oodanud aastaid seda võimalust, et seal osaleda mingil võistlusel - nüüd siis rallikrossi karikasarjas. Terve päev olin neljanda aja sõitja. Päeva lõpus ka kolmas. Siin läks oma kogenematuse nahka võimalus poodiumil olla. Teine lemmikrada on Lätis Bikernieki, seal jäin esimesena finaalist välja."
Taaskord saab Sven Oras Vasalemmas startida 12. augustil, mil seal sõidetakse Olerex - Eesti rallikrossi meistrivõistluste kuues etapp. Veel enne aga teeb Oras Metall ja Makita Eesti toel võistlev mees kaasa viienda etapi Rakvere külje all asuval Kehala rallikrossirajal. Sealne võistlusrada läbis värskelt uuenduskuuri ning kogenumatel konkurentidel ehk seetõttu eelist pole. Just seetõttu võib sealne sõit anda hea võrdlusmomendi, kui kiire mees Sven Oras tegelikult on.
Sven Oras Vasalemma võistlusrajal. Foto: Rando Aav
|
|
|
|