Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Teele Sepp
07. september 2003 21:42
Loe kommentaare (12)
Trüki lehekülg

Eesti maavõistlused Lätis sõitjate pilgu läbi

 Loe lisaks
Rahvaralli punktiseis pärast 2003. a 5. etappi

Homme sõidetakse Lätis rahvarallit

Tehnikamaailma karikasari jätkub Lätis

Tõnu Sepp - Martin Rimmel. Foto: Rando Aav
Käesoleva aasta 6. septembril peeti naaberriigis Lätis järjekordne rahvaralli etapp Milziz 2003, millest seekord võtsid osa ka Eesti rallitajad. Etapp läks kirja ka Tehnikamaailma KV punktiarvestuses.

Suurepärase üllatusena toodi Eestisse kõik rallil väljapandud karikad. Rallist lähemalt Lada Samaral sõitva ekipaaž Tõnu Sepp - Martin Rimmel silmade läbi.

Lätti tuli sõitma hakata juba kell neli hommikul, kuna tehniline komisjon pidi toimuma kaheksa paiku ning 300 kilomeetrit Tallinnast Cesisesse ootas ees. Eelnevalt ei saanud ka auto juures mingeid erilisi muudatusi tehtud, vanad tavalised rehvid alla ning tavaline karburaator peale, mis uuesti Läti bensiinijaamas vahetada tuli. Ilm oli hommikul küll väga udune, kuid tõotas tulla selge ja päikeseline.

Tehnilise komisjoniga läks kõik hästi, kuigi väikene vahejuhtum oli ka - nimelt suutsime me registreerimislehe ära kortsutada ning nagu ebavajaliku asja ikka, kõrvaldada. Õnneks suutis kaardilugeja selle siiski taas lugemiskõlbuliseks muuta ning peale väikese muige ei teinud lätlased meile midagi. Probleeme oli ka keelega, sest peale legendi, mis oli inglise keeles, olid muud dokumendid ja paberid vaid läti keeles. Siinjuures suur tänu härra Urmas Roosimaale, kes oli läti keelega mingil määral sinasõprust teinud ning juhatas ja õpetas.

Start oli siis Tigrise hotelli juures pool üksteist hommikul, meie numbri all 22 startisime 17 minutit hiljem. Esimesele kiiruskatsele viis juba ligi 20 kilomeetriline ülesõit, õnnelikult kohalejõudnuna tuli esimene üllatus. Nimelt oli Läti politsei pannud kinni vale teelõigu ning muudatuste tegemiseks kulus ligi tund, tänu millele venis ka kogu ralli. See aga oli mõnes mõttes eeliseks, sest selle aja jooksul saime tutvuda rajaga ning isegi legendi mõned märkused lisada.

Rada oli kruusakattega ning avakatsena suurepärane ja andis võimaluse käe lahti sõitmiseks ning hea fiilingu. Puudust tundsime siiski kruusarehvidest, mis ruumipuuduse tõttu Eestisse paremaid aegu ootama jäid. Libedates kohtades sai ka natukene teeääri katsutud, kuid esimene katse läks siiski hästi.

Teisele katsele viis taas pikk ülesõit ning seejärel tuli tiirutada asfaltkattega kardirajal. Rada ise oli suhteliselt aeglane ja kitsas ning paljude tagasipööretega. Kardiraja järel sai taas kord tõelisel rallirajal jõudu katsuda.

Alla kilomeetrise ülesõidu järel tuli krossirada, mis oli üle kahe kilomeetri pikk. Katse algas asfaltilt ning seejärel oli pinnaseks ilmselt tüüpiline Läti muld, mis siis koosnes savist ja pehmest liivast ja nagu hilisemal teistkordsel läbimisel selgus, ka suurtest kividest. Selle katsega sai isegi otsaesise märjaks,sest rada nõudis piisavalt pingutamist.

Nüüd tuli taas läbida pikk ülesõit, mis seekord viis kõva kattega pinnasele, kus tuli sai natukene tiirutamist tehtud. Selle järel tuli veelkord teine ja kolmas katse läbida. Ajad olid meil nendel katsetel vist natukene halvemad, sest kardirajale oli kurvidest tõmmatud lahtist sodi ning krossirajal olid välja ilmunud suured kivid ja pinnas mõnes kohas veel pehmemaks muutunud.

Nende kuue katse järel tuli siis minna esimesele ja ainsale täpsuslõigule, mis kaardilugejate õnneks oli suhteliselt lihtne. Kaheksa kilomeetrit mööda sirget asfalti, ilma mahapööreteta. Ette oli antud ka keskmine kiirus, 60 km/h ning AKP-sse sissejõudmise aeg. Põhiliseks tööks jäigi siis aegade arvutamine ja kiiruse hoidmine.

Täpsuslõiguga jääme rahule, sest lisaaega saime vaid 0,84 sekundit. Seejärel sai sõidetud tagasi stadipaika ning autot korrastatud ning tund aega services puhatud. Rallipäeva kaks viimast katset viisid taas pikale ülesõidule. Esimene neist ehk üldkokkuvõttes kaheksas, toimus jällegi asfaltil ning halb asi selle juures oli see, et pärast katset tuli järgmine ülesõit läbida väga kiiresti, et õigel ajal viimase kiiruskatse AKP-sse jõuda. Viimane katse toimus siis rajal, mis on sarnane Eesti Jaanimäe ringiga. Rada oli tehtud heinamaale ning pinnas oli selline suhteliselt kõva ja mullane, aga katse pärliks oli trampliin, kus isegi Samaral kõik neli ratast korraks õhus olid.

Ralli esimene ja viimane katse olidki meie arvates kogu ürituse parimad. Viimaselt katselt tuli siis taas tagasi hotelli juurde sõita ning võistluse finiš oligi umbes kuue paiku õhtul. Siis tuli oodata umbes kaheksani protestiaja lõppemist ning seejärel nautida autasustamist, mis kõik karikad Eestisse tõi.

Ralli väga hästi korraldatud ning heade katsetega. Rahule sai jääda ka ajavõtmisega ning kuigi keelebarjäär oli, siis õnneks mingeid suuri intsidente ei juhtunud. Üllatav oli see, et kardetud lätlased Golfide ja teiste võimsamate autodega ei suutnud tegelikult konkurentsi pakkuda.

Seepärast tuli taas võistelda juba teadaolevate sõitjatega. Kokkuvõttes saime siis 2WD väiksemas klassis 4. koha ning üldarvestuses 23.

Siinkohal pakkus kardetud lätlaste asemel üllatuse hoopis meie kaasmaalne Ivo Tshetõrkin, kes uuel Fabial 3 sekundiga meie ette maandus. Väga kahju on, et meie sõber ja konkurent Janek Minkovski pidi enne viimast katset katkestama, sest eelneva väikese uurimise järgi võis aimata, et ta on võistlust oma klassis juhtimas. See aga oleks suurepärane tulemus olnud, kuna Minkovski sõidab samuti Ladal.

Janek Minkovski ise kommenteerib nii: "Enne viimast katset vahetasime rehve ning pidime seejärel pika ülesõidu sõitma väga kiiresti. Ülesõidul purunes pooltelg ning me kaotasime käigukastiõli. Ralliga võib kindlasti rahule jääda, nii ajavõtu kui üldse korraldusega, samuti olid kiiruskatsed väga head. Järgmisel aastal tahaks kindlasti osaleda."

Samuti langes konkurentsis tahapoole sõiduvea teinud Golfil sõitev Tarvo Saar.

"Läti ralliga võib kindlasti rahule jääda ja kuna meil on eelnev kogemus, siis oli enam-vähem teada, mida oodata. Katsed olid paremad, kui eelmisel aastal. Meie kahjuks tegime kaks viga, millest ühe kaardilugeja omaks võttis ning tänu sellele langesime kuuendaks. Minimaalselt sai siiski eesmärk täidetud, sest tõusime TM KV üldarvestuses liidrikohale," lausub Saar.

Väga hea meel on selle üle, et kõikide võistlusklasside poodiumikohad kuulusid eestlastele. Lisaks pakkusid just eestlased suurepärast silmarõõmu ka pealtvaatajatele.

Järgmisel aastal on plaanis kindlasti osaleda, kuid nüüd tuleb hakata juba mõtlema Mulgi Sügise peale, mis tõotab tulla hästi korraldatud ja põnev võistlus.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia