Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Vasalemmas võitnud Lembit Nõlvak täishooaega kaasa ei tee |
|
Vasalemmas võitnud Lembit Nõlvak täishooaega kaasa ei tee
"Mul ei ole ambitsiooni, et võita rahvasprindis karikasari ära," räägib äsja Vasalemma rahvasprindil klassivõiduni jõudnud Lembit Nõlvak, kes suveperioodil plaanib tavapäraselt pühenduda hoopiski motokrossile.
"Keskendun motokrossile, kui läheb ilusaks ja kuivaks. Talvel teen autoga paar võistlust, kevadel paar võistlust ja sügisel paar võistlust", lausub Lembit Nõlvak, kes mullu tuli üle tüki aja üllatuslikult taas rahvasprintidele konkurentsi pakkuma. Ka sel aastal plaanib ta autoroolis pisteliselt mõne sõidu kaasa teha.
"Tegelikult ma ei mõelnud üldse rahvasprindi peale," jätkab Lembit Nõlvak, kelle sõnul on tema mullu aprillis soetatud Volkswagen Golf R lihtsalt sedasorti auto, millega sõitmine tõmbab näo naerule. "Kui korra istud rooli ja proovid sõita, siis on niimoodi, et tahaks võrdlusmomenti. Et kus te Subarud ja Evod olete. Esimene kord sai eelmisel aastal Pärnu ringi peal sõidetud ja oli näha, et poest ostetud autoga on võimalik võita. Siis sain aru, et on võimalik võta isegi tuunitud Evosid. See tekitas vau-tunde!"
"Seat lubas välja anda samasuguse tehnikaga auto. Kõik tehnika oli väljas ja hind oli juba spekuleeritud ja siis seda autot tegelikult ei tulnudki. Aga ma olin selles autos juba nii kinni. Siis vaatasin, et kuna Golf R-il on sama tehnika, et mis ma jaman, võtan parem Golf R-i. Kui oleks tahtnud võidusõitu teha, võidu peale, siis oleksin võinud võtta vana Mitsubishi Lancer Evo või vana Subaru, mis on kerged autod. Volkswagen Golf on väike auto küll, aga kaalub 1576 kg. 300 kilo on raskem," jutustab Nõlvak. "Selles mõttes ei ole libedaga mõtet sellega vastu punnida, aga kuivaga küll - sellepärast, et tal on võimsust rohkem. See on sigakiire, kui rattad maha saab! Teine väljund oli see, et tegu on automaatkastiga autoga. Kujuta nüüd ette, et keegi tuleb automaadiga võistlema!? Mõtlesin, et mina lähen. Et lähen proovin ära. Auto on iseenesest kiire ja küllap õpib selle automaadi ka ära. Tegelikult kõik ongi väga hea. Ainult üks kõige suurem aga, mis on - nendele uutele autodele ei tohi elektroonikasse kuidagi sekkuda. Vanal võtsid kaitsme välja, said ABS-i maha võtta. Siin ei tohi mitte midagi teha, sest autol on aktiivdifrid, nagu WRC-autol. Kõik asjad kontrollivad kõike. Kõik on ajus kinni. Kui kuskil on ahel katkestatud, läheb kõik avarii-režiimile. Kui arvad, et oled kaval ja natukene nuputad, siis ei saa seda teha, sest need pinged peavad kõik õiged olema. Piltlikult öeldes - paned vale pirni ja võib ka minna "avariisse". Osta poest, sõida nii nagu see on ja nii ongi kõige parem."
Täishooaega Lembit Nõlvak rahvaspordis kaasa teha ei plaani. Olulisim põhjus on see, et tema põhiline kirg on jätkuvalt motokross, mis aitab vormis püsida. Aga näiteks ka selline pisiasi, et kruusavõistlustel on autole vaja tugevamaid ja pikema käiguga amortisaatoreid. "Ma ei taha neid amorte ära vahetada, sest, et need on nupust reguleeritavad," põhjendab Nõlvak. "Vajutad nuppu ja amort läheb tugevamaks. Tänaval sõites, kui tuleb hullamise tuju, vajutad amordid kõvaks, rooli jäigaks, mootori paned sport-režiimi. Siis on rallikas ühe nupuvajutusega valmis! Ma ei taha seda ära rikkuda. Pärast on nii, et hakka treileri peal kohale vedama... Tulin hommikul 120 km ja suunurgad olid püsti. Ei taha treileriga vedada, soov on, et see oleks endiselt tänavasõiduauto."
Kuigi Nõlvaku sõnul ei saa ta konkurentidele libedal vastu, tuli laupäeval sõidetud Vasalemma rahvasprindilt talle 4WD klassis esikoht. See polnud muidugi ka otseselt jäärajavõistlus.
"Nagu libe on, olen mängust väljas auto kaalu pärast. Ja ABS-i ei saa maha võtta. Teatavasti, kui lume ja jää peal pidurdad ABS-iga, no ta ei võta peaaegu üldse. Muidu veel otsid kusagilt "karvast" või "tutti" ja lähed piduriga juraki sinna peale, siis siin ei ole muud teha, kui ootad ja vaatad, kas jääb enne seisma või ei jää. Kui ma Võrtsjärve peal käisin, siis nägin ära, et pika puuga sain ära."
Nõlvak lisab, et autol pole käsipidurit, on vaid nupuga käsipidur. "See Golf ei ole võidusõiduauto," ütleb ta. Siiski on autol 2-liitrine bensiini neelav turbomootor, mil 221 kW. Samuti stardiabi, nagu WRC-autodel. "Väga raju," ütleb ta selgituseks, miks selle sõiduvahendiga on nauditav ka võistlustel osaleda.
Vasalemma rahvasprindil osales 53 sõitjat
21. jaanuaril toimus Vasalemma krossirajal Lyoness - Vasalemma rahvasprint, mis oli Lääne regiooni meistrivõistluste teine etapp, SU karikavõistluste teine etapp ning M&L liiga osavõistlus sprindikarika arvestuses. Päikeselisel päeval pani end parajalt libedal rajal proovile 53 võistlejat, kellest ainsana ei saanud lõpuks tulemust kirja Marko Kukuškin (BMW 320i), kes lõhkus kahes voorus samas kohas rehvi.
4WD klassis saavutas võidu Lembit Nõlvak (VW Golf R). Üle 1,8-liitrise mootori töömahuga autode arvestusklassis võitis Karmo Salong (Honda Civic Type-R). Kuni 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode klassis võitis sõidu Raigo Aadussoo (BMW 318i). SU klassis võitis Sander Klaus (VAZ 2107). M&L liiga arvestuses alistas rivaalid Timo Pipar (AZLK 2140). Kuni 18-aastastest noortest osutus sel korral parimaks Jaan Eerik Planken (Honda Civic), nooremas vanuserühmas teenis esikoha välja Marko Andreas Muru (Honda Civic). Naiste arvestuses võitis Maria Roop (Seat Ibiza) ja veteranide omavahelises mõõduvõtus osutus parimaks Hillar Kruusma (VAZ 21073). Sportautode klassis oli vaid üks võistleja, Kalle Kruusma (VAZ 2105).
|
|
|
|