Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. september 2003 3:01
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Konstantinas Gorbas: Sõidan nagu Colin McCrash

Konstantinas Gorbas Vilniuse rallil. Foto: ErakoguKonstantinas Gorbas on tõenäoliselt nimi, mis eestlasest autospordihuvilisele midagi ei ütle. Olgu siis alustuseks öeldud, et Konstantinas on 21-aastane Vilniuse poiss, kellest rallisõitjast isa kiuste sai samuti rallisõitja.

Sageli kandub rallipisik isalt pojale edasi, nii juhtus see ka Gorbaste peres. "Vähe sellest, et mu isa oli rallisõitja, meeldis mulle lapsest saati ka rallisid vaadata ja nüüd ei suuda ma ilma selleta enam elada - ralli on mu elu," alustab Konstantinas Gorbas vestlust.

Kui Konstantinase isa Boris suri, oli toona 16-aastane autohuviline vaid mõne aasta kaugusel oma elu esimesest autoralli stardist. "Isa ütles mulle ikka - sa poiss tee mis tahad, aga ära rallisõitja karjäärile küll mõtle," räägib Konstantinas, kellel nüüdseks on seljataga mitmeaastane võistluskogemus.

"Mulle meeldib võidusõit, meeldib sõita kiiremini kui mu konkurendid," lausub Konstantinas. "Usun, et rallisõitjad suudavad igas olukorras autot paremini valitseda ja nii hakkasin ka ise sõitma. Alustasin väga aeglase autoga, see oli siis toona BMW 318, mis kuulus kaherattaveoliste ja kaheliitriste autode klassi. Esimese stardi tegin 2001. aastal Kauno Ruduo rallil," räägib 19-aastaselt esmakordselt rallil osalenud Konstantinas.

Konstantinas Gorbas on osalenud kuuel Leedus peetud amatöörrallil ning kahel sportrallil. "Möödunud aastal saavutasin SG 2000 klassis kolmanda koha. Eks see innustas ka sportrallisse suundumist," selgitab sel aastal sportrallis debüteerinud Konstantinas.

"Vilniuse rallil oli minu esimene start autol Ford Escort RS 2000. Aga et see hooaeg on mulle esimene, siis tuleb tunnistada, et see on võrdlemisi raske. Vilniuse rallil olin sunnitud katkestama, kuna vedrustus purunes võistluse teisel päeval," räägib Vilniuses busside rendiga tegelevas firmas töötav leedulane.

"See hooaeg on tegelikult olnud üsna halb, aga esimene vasikas pidavat ikka aia taha minema. Põhjus on vist selles, et ma sõidan kohati üle oma võimete - ehk on auto mulle liiga kiire? Igatahes on Ford kannatada saanud ja peaksin vist ütlema, et mul on algajale iseloomulikult ohtlik sõidustiil. Kui pikemas perspektiivis vaadata, siis on mu rallisõitjakarjääri algus küll üsna suur viga - sõidan nagu Colin McCrash. Ega muud hullu polegi, aga sedasi võistelda on jube kulukas," räägib Konstantinas.

Uurin rallisõirja karjääri alustanut leedukalt, et kes teda sponsoreerivad ning Konstantinas lausub: "Zemaitija rallil 2003 oli mul üks hea sponsor, aga suuremjagu rallidest sõidan omal riisikol ja raha eest. Jämedalt öelduna kulutan 80-protsendil juhul sõitudest enda raha. Järgmine ralli, "Kauno ruduo 2003" aga loodan taas sponsori leida."

Küsin Konstantinaselt, kuidas ta endale kaardilugeja leidis ning saan üsna ootamatu vastuse: "Migle Makauskaite, kes on mu kaardilugeja, leidsin ma interneti jututoast. Lihtsalt küsisin seal, et kes tahab kaardilugejaks tulla ning Migle vastas - mina tahan! Nii juhtuski, et sõidan koos 21-aastase nägusa leedu tütarlapsega, kellel muide olid sel nädalal pulmad ning hetkel peab ta Belgias mesinädalaid."

- Aga ütle, kuskilt peab ju tulema tõuge hakata autosportlaseks. Kas selleks oli vaid su isa, kes samas soovitas sul sellele teele mitte astuda?

- Tegelikult on midagi veel. Kui olin 13-aastane, käisin ema autoga üle katuse. Siis hakkasin mõtlema, et peaksin sõitma õppima ning süüvisin põhjustesse miks nii juhtus. Iga ralli on ju treening ja annab uusi kogemusi.

- Milliseks sa enda kogemust hindad?

- Raske öelda, aga rallisõit on tegelikult ikka väga spetsiifiline ja üldse mitte kerge. Eks seda peaks vanemate ralliässade käest küsima, milline on hea kogemus.

- Ega Colin McCrash ei tähenda sinu jaoks, et armastadki autosid lõhkuda?

- Ei, seda mitte. Aga igaks juhuks on mul neid hulgem. Rahvaralliks BMW 318, sportralliks Ford. Kokku on mul üldse kuus autot. Samas jah, see on ka kõik, mis mul on.

Lõpetuseks teemegi juttu Konstantinase autopargist. "Mulle meeldivad autod väga," räägib leedulane, "mul on Renault 11 Turbo, Opel Vectra GT, ZAZ 1101 Tavria (minu esimene auto ja ühtlasi see, millega üle kuudi käisin), Ford Escort RS 2000, BMW 318, ja Volkswagen Golf Mk II 1,6 d. BMW on üle prahi auto, mulle meeldib RWD, aga rallis ei tee sellega suurt midagi ära - seega sõidan peamiselt Escortiga. Fordiga selleks, et võita."



Ekipaaž Konstantinas Gorbas - Migle Makauskaite Vilniuse rallil. Foto: erakogu
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia