Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Varstu krossirajal vahetavad start ja finiš kohad
|
Loe lisaks |
|
|
Veoautokrossi eelviimase etapi korraldaja Silver Tammemägi loodab 27. septembril näha Varstus taas vähemalt 3000-pealist publikut ja lubab sponsorite toel loosida piletiostnute vahel välja värviteleviisori.
Võistlejaid, kes hea ja parema saamiseks ei saa loota loosiõnnele, vaid kiirele sõidule, ootab Varstus ees muudatus, millest juba viimatisel Varstu võistlusel räägiti. Hansi talu maadel asuv krossirada ehitatakse omaniku poolt ringi ja stardikoridor ning finišisirge vahetavad omavahel kohad.
"See oli veoautokrossi komitee tahtmine," selgitas Silver Tammemägi. "Eks ta õige ole. Finišisirge läks autokrossi jaoks liiga kiireks, mõni mees käis eelmisel aastal isegi puu otsas. Samas on vana stardisirge lühike ja pidev üle raja käimine polnud ka hea."
Varstu krossirajal asusid boksid ja stardisirge raja sees. Sõidust maha tulnud autod pidid ootama kõikide konkurentide finišeerimist, et oma boksi pääseda. Ka oli raja sisse asja publikul ning teenindaval personalil - selline sebimine oli ohtlik ning ebamugav korraga.
"Vili on kõrvalt asuvalt põllult koristatud ja nüüd saab boksid sinna teha," rääkis Tammemägi, kes korraldajaameti kõrvalt jõuab olla veel krossisõitja, talupidaja ning tagatipuks veel politseinik Võru prefektuuris. "Muid ümberehitusi ei julge lubada, kuigi püüan. Vihm tegi palju pahandust - vesi uuristas mäenõlvu ning raja madalamatesse kohtadesse tuli kaevata kraave, muidu olnuks seal järv."
Võistlejate auhinnalaua lubas Tammemägi katta korralikult, mitte halvemini kui varasematel võistlustel. "Vasalemmas mõni õhkas, et kus on alles auhinnad," arutles ta. "Imestajad ilmselt ei tea, et veoautokrossi Tapa ja Varstu etappidel on alati korralik ja rahaliselt väärtuslik auhinnalaud olnud. Ei taha ka sel korral traditsiooni rikkuda."
Võistluste programmist puuduvad sel korral sõiduautod, kuivõrd päev hiljem peetakse Elvas Balti meistrivõistluste finaalsõidud. "Sõiduautod siiski nägemata ei jää - tulla on lubanud neli-viis romuralli autot, kes päeva lõpus oma lahingu maha peavad," ütles Varstu võistluse korraldaja.
Ametlik võistlusprogramm koosneb nelja masinaklassi startidest - veoautod GAZ 51/52 ning GAZ 53 ning samamoodi kahte klassi jaotatud veobagid.
"Külalisvõistlejate kohta täpsed andmed puuduvad, aga läti bagimehed lubasid küll tulla," lausus Tammemägi. "Tulla lubasid ka GAZ 53 mootoriga bagid. Koos eestlastega oli neid Valgas viis ja nende sõit oli päris põnev."
Kui veoautode GAZ 51/52 osas on märgata teatavat agooniat, siis rõõmu teeb asjaolu, et GAZ 53 klass hakkab järjest rohkem jalgu alla saama. Varstus on rajale tulemas veel üks uus auto ja kui kõik konkurendid kohal on, siis peaks selle klassi masinaid kogunema stardijoonele juba seitse.
Uueks tulijaks on võruke Mait Mäesaar, kes mullu võistles GAZ 51-ga. Noormehe isa Jaan Mäesaar rääkis, et valmib täiesti uus auto - 53-e mootorit ei tõsteta mõne vana masina peale ringi. "Auto on põhimõtteliselt valmis, Varstus oleme kohal," rääkis võidusõitja isa Vasalemma rallikrossil, kus ta veel pealtvaataja rollis oli. "Tean kindlalt, et Võrumaal on vähemalt üks 53 veel valmimas. Asi seisab minu taga - minult on ohukaared tellitud, aga ma pole neid veel valmis jõudnud."
Mitu võrukesest krossimeest on siinkirjutajale kinnitanud, et kõnealuse autoga hakkab võistlema Peeter Tarikas, kes oli viis-kuus aastat tagasi kõva sõidumees GAZ 51-l.
|
|
|
|