Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Klassiliider Rommi Pukk: ärge mulle punkte öelge! |
|
Klassiliider Rommi Pukk: ärge mulle punkte öelge!
12. septembril peetakse Elva külje all Kulbilohu krossirajal Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste viimane, arvult kuues etapp, kus TouringCar klassi liidrina läheb rajale Rommi Pukk.
Kümne aasta jooksul mitmes krossisarjas võistelnud Rommi Pukk on tänavusel hooajal püüdnud hoiduda pilku punktitabelisse heitmast. "Ärge mulle punkte öelge," sõnas TouringCar klassi liider enne otsustavat osavõistlust. Justkui tellimise peale ei olegi vastavad punktitabelid täna leitavad rallikrossi meistrisarja veebilehelt ega ka Eesti Autospordi Liidu veebilehelt. Rallikrossi pressiesindaja Merike Kask nentis, et tegemist on tehnilist laadi probleemiga, kuid ta oli valmis tabeliseisu avalikkuse ette tooma. Niisiis on Rommi Pukk senise viie etapiga kogunud 109 punkti. Kalmer Vaht teisena on teeninud 102 punkti ning Margo Soometsal kolmandana on kirjas 94 punkti.
Seega oleks sinist BMW 318 võistlusmasinat ohjaval Rommi Pukil tiitlivõit justkui käeulatuses - ole ainult mees ja tee Kulbilohu etapil särav tulemus! TouringCar klassis, kus võisteldakse tagarattaveoliste autodega, tuleb tal seekord aga rinda pista kaheksa konkurendiga. Neist suuremal osal on roolida BMW, kuid Kalmer Vaht, Rain Lellep ja Martti Mänd võistlevad Žiguliga.
"Kui kunagi alustasin, oli minul samuti Žiguli. See aeg tegin koguaeg vaikselt BMW-d. Kui BMW-ga sõitma hakkasin, siis selle peale jäingi," rääkis Pukk. Ta märkis, et kuigi mitmel rivaalil on tänapäeval Žiguli, siis neist Vahu autol ainsana on peal Žiguli mootor. "Lellepil on Opeli mootor, Männil on Opeli mootor. Vahu oma on uskumatult hea, aga eks seal ole vaeva ka nähtud. Mul endal ka vaeva nähtud. Ega varuks midagi ei ole. Kui midagi katki läheb, siis on selleks aastaks kõik."
Miks on Rommi Pukk BMW-le kindlaks jäänud? "Neid juppe on palju ja teadmisi on ka," põhjendas ta. "Pole mõtet hakata mingit teist asja võtma. Tean, et Fordi mootoreid on ka häid, mida saaks kasutada. Žigulitel Opeli mootorid käivad ka täitsa tõsiselt edasi. Aga mina olen juba nii sügavale läinud selles bemmi tehnikas, et puudub mõte hakata midagi muud vaatama."
Sinine BMW, millega Rommi Pukk ka Kulbilohus võistlustulle asub, kaalub koos juhiga 1,2 tonni. Auto jõuallikas baseerub 318is mootoril ning selle maht on 1998 kuupsentimeetrit. Käigukast on Leedust. "Samsonase oma," täpsustas Pukk. "Ülekandeid tõstan ringi, olenevalt rajast. Õõtsad ja sillaosad on kõik enda tehtud. Siin tehasejuppe enam küljes pole," jätkas ta. "Vedrustusest - ees on täiesti ise tehtud, Jaanus Liguri käest ostetud toorikutest. Taga on Proflex vedrustus. Võiks muidugi ees ka olla, aga ei saa - eelarve seab piirid."
Kui hea enesetundega läheb Rael Autokeskuse ja A. Tammeli toel võistlev Rommi Pukk otsustavale, Kulbilohus sõidetavale etapile vastu? Ta ütles, et meelsamini sõidaks võidu Põltsamaa krossirajal. "Põltsamaa rada on selline, kus võiks niimoodi peale minna, et ei peakski trenni tegema," lausus Pukk. "Vasalemmal ei ole ka midagi häda. Mootori võimsus on mul rohkem pöörete peal ja Vasalemmas tuleb see rohkem esile. Vasalemmas saab jõu maksma panna, aga kui Elvas sõita, siis seal on mul kehva."
Merike Kask ütles, et nii nagu TouringCar klassis, saab Kulbilohus toimuv võistlus olema pingeline teisteski klassides. "Läheb põnevaks, sest tiitlivõitude osas pole miski veel kindel," märkis ta. Esialgsetel andmetel osaleb Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste kuuendal etapil ühtekokku 40 sõitjat viiest riigist: SuperCar klassis 12, Super1600 ja Junior1600 klassis kokku 19 ning TouringCar klassis 9 võistlejat.
Super1600 klassi liidrina läheb laupäeval starti Arvo Kask. Teisel positsioonil on enne viimast etappi Andre Kurg ja kolmandal kohal Tõnu Peek. Juunioride arvestuses on seni enim punkte kogunud Mihkel Varul, kellest 7 punkti kaugusele jääb Georg Orr. Punktitabelis kolmas on Robert Reinsalu.
SuperCar klassis läheb tabeliliidrina rajale Jānis Baumanis. Varasemate etappidega mõningase edu saavutanud lätlasele hingavad kuklasse Ricardo Bortkevitš ning Andri Õun. Selles masinaklassis tuleb seekord rajale ka Janno Ligur.
Rommi Pukk ütles, et rahvas tahaks ilmselt rohkem tagaveoliste autode sõitu vaadata. Miks? "See on efektsem," naeris mees, kes ise tagarattaveolise auto roolist mõne teise veoskeemiga autosse meelsasti istuda ei tahakski. "Esiveolisega kodus jäärada olen proovinud, aga sellega mõistsin, et ei tule õiget tunnet. Ei saa nagu aru, mida auto teeb. Tagaveolisega midagi olen juba selgeks saanud."
Kui peaks juhtuma, et Rommi Pukk teenib rallikrossis välja tiitlivõidu, kas ta võiks seejärel hoopis ralliradadele suunduda? Rommi Pukk ei salanud, et teda on korduvalt rallit sõitma kutsutud, kuid ta eelistaks veel mõned aastad rallikrossile pühenduda: "Kuniks toetajaid on, sõidan krossi edasi. Või kui ma ise ei sõida, siis äkki mõni poistest hakkab sõitma - mul on 2 last, üks on 8-aastane ja teine 5-aastane. Mis aga rallisse puutub, siis mind on kutsutud! Tõnu Sepp on mind kutsunud. Ta räägib, et kõik on lihtne, aga ma ei saa aru, mis seal lihtsat on. Ta ütleb, et paneme tuled külge ja lähme - sa saad kaifi! Ma olen temaga täiesti nõus, aga arvan, et rahakott on kõige esimene asi. Ralli on kallim, kui rallikross. Samas ma ei ole eitavalt ka vastanud..."
|
|
|
|