Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kaido Saul: sõitsin olude sunnil võõra kaardilugejaga |
|
Kaido Saul: sõitsin olude sunnil võõra kaardilugejaga
|
Loe lisaks |
|
|
"Olude sunnil sõitsin võõra kaardilugejaga, kellele see oli kõrvalistmel esimeseks kogemuseks. Enda põhiline sturman Edy andis hommikul teada, et tal osaleda ei õnnestu," räägib Kaido Saul, kellele Tapa rahvarallil luges esmakordselt legendi Kati Nõuakas.
"Hommik algas ärevalt," tunnistab Kaido Saul. "Kaardilugeja ei võtnud helistamise peale toru. No ja kui lõpuks võttis, siis selgus tõsiasi, et tal kohe kuidagi kohale tulla ei õnnestu. Seega oli kaardilugejata ning algas paaniline otsimine mööda platsi, kas keegi oleks nõus seda ülesannet täitma. Kohapealt oli sellise isiku leidmine keeruline, kuna kõik võistlejakaarti omavad isikud olid juba võistlemisega hõivatud. Õnneks oli kellelgi Kati Nõuakase telefoninumber ja kuna ta ise ei võistelnud, leidsingi omale selleks võistluseks kellegi kõrvale. Lugemise kohta ütlesin, et lugegu nii nagu Alar talle loeb. Peaks ütlema, et selle ülesandega sai Kati väga hästi toime. Algul tulid küll ülesõidul mõned apsud sisse aga see käib asja juurde."
Ka enne rallit oli Kaido Saulil tegevust omajagu. Kas saab võistluseks auto ettevalmistatud? "Äratus oli kell 5 ja koju jõudsin pärast 23. Suhteliselt pikk päev. Sel korral oli aga mureks see, et eelmisel võistlusel Laitse rahvasprindil ütles Subarul mootor üles ja töökojast sain auto kätte neljapäeval. Võistlus oli laupäeval. Ega siin väga midagi teha enne seda ei jõudnudki."
Saul sõnas, et muid olulisi toimetusi rallideks väga tal eelnevalt teha polegi. "Vaatan läbi juhendi, otsustan, mis rehviga sõita ja see ongi sisuliselt kõik. Ja kuna mingit erilist rehvivalikut pole, rääkides kruusarehvist, sõidan enamasti sellega, mis garaažis seisab ja võistlemiseks mõeldud. Ehk siis üks jooks väga korralikke ja valikus veel üks jooks suhteliselt kulunud kruusakaid. Ehk valik suhteliselt kerge, pole vahet, kas paistab päike või sajab vihma. Asjad autosse valmis ja võistluspäeva hommikul teele."
Aga tagasi kaardilugeja teemasse. "Kuna Kati ka ise sõitmisega tegeleb, polnud asi tegelikult väga keeruline ja vaatamata vähesele kogemusele sai ta väga kenasti hakkama," kiitis neljarattaveolise Subaru Impreza rooli keerav mees kaardilugejat, kellega saavutati kokkuvõttes üldarvestuse 26. ja 4WD klassi seitsmes koht.
"Katsed olid äärmiselt mõnusad, rada minu jaoks täiesti uus. Neeruti katse küll Viru ralli aegadest veidike tuttav, aga mitte väga. Just Neeruti katset sai eriti rahulikult sõidetud. Seal tundus auto lõhkumise võimalus kõige suurem olema. Ma ei oska põhjendada miks, aga viimane katse ei meeldinud kohe kuidagi. Võimalik, et osalise asfaltkatte pärast, võimalik, et angaaride vahel keerutamise tõttu. Selle katsega ei saanud kohe kuidagi sina peale. Iga katse esimest läbimist sai võetud rahulikumalt, teine tuli palju parema ajaga. Eks midagi jäi rajast endale meelde ja usaldasid teisel läbimisel ka rohkem legendi, kui eelnevalt olid näinud, kuidas see tegelikkusega kokku sobib. Ega ma sõidu ajal suur legendi parandaja ei ole, kui just midagi väga totaalselt valesti pole."
Algas võistluspäev Vahakulmu katsega. "Esimesel läbimisel sai rahulikult võetud. Järgmisena tuli läbimisele Neeruti katse. Kuna puud olid rajale päris lähedal, võtsime rahulikumalt. Esimese osa lõpetas 2 korda läbimist Tapa krossirajal. Kuna ise seda kunagi sõitnud polnud, ütlesid teadjamad, et see on vastupidi tavapärasele. Seejärel oligi esimene osa, 6 lisakatset ning 76,3 km selja taga. Ees veidi üle 2 tunni hooldusaega."
"Esimese osa kokkuvõtteks olime algul 4WD klassis 6. kohal. Kui aga toodi karistused, langesime 10-sekundise karistusega seitsmendaks. Karistus siis selle eest, et esimese lisakatse šikaan osutus oodatust libedamaks ning viimasest tünnist sõitsin valelt poolt, vältimaks sellele üldse otsasõitu."
"Lisaks oli kuuenda katse stardis ära lagunenud summuti ning Subaru tegi ikka päris tõsist rallika häält. Kuna kõik tükid seisid siiski kindlalt küljes, sõitsime selle läriseva autoga edasi. Vahepeal hoolduse ajal tuli ka väike sabin vihma aga mitte midagi märkimisväärset. Selleks ajaks kui alustasime teise osaga, olid teed juba kuivad."
"Karkuse katse oli äärmiselt mõnus ja kiire. Esimese läbimise aeg andis üldarvestuses 21 aja, teise läbimise aeg oli absoluudis üheksas," märkis Saul. Ta lisas, et viimaste katsete sõitmise ajal tegi ärevaks asjaolu, et ei olnud teada, kas paagis olevast kütusest piisab ralli finišisse jõudmiseks. "Üheteistkümnenda katse stardis oli näidik sisuliselt nullis ja lõpus viskas korraks kütusetule põlema. Pärast viimase lisakatse lõppu põles tuli juba pidevalt. Õnneks jätkus kütust piisavalt lõpetamaks ralli edukalt."
"Suured tänud Katile, tänu kellele ma üldse starti tulla sain. Loodetavasti sai ta kogemuse võrra rikkamaks nii kaardilugemise kui ka 4WD auto suhtes ning ei kahetse sportlikult veedetud päeva."
|
|
|
|