Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rallisõprade pilgud on suunatud Ott Tänakule
30. juulil algas Soomes tänavuse hooaja kaheksas MM-ralli, kus väärikat tulemust ootab Ott Tänakult nii meie rallipublik kui ka mees ise. Kas saarlane suudab taaskord poodiumile tõusta, nagu ta tegi seda kuu algul Poolas?
Ott Tänak on korduvalt öelnud, et ootab Soome MM-rallit põnevusega. "Kiirus on seal suur ja kui on hea enesetunne ja saad sõitu nautida, on seal väga vahva sõita," põhjendab ta. Tänak sõnab, et hea tulemuse nimel on tublisti vaeva nähtud ja ta loodab, et kõik sujub suurepäraselt.
"Pärast Poola etappi on latt üsna kõrgele seatud, aga Soomes on katsed midagi muud, kui olid Poolas. Kiirus on isegi võrreldav, kuid teed on oluliselt tehnilisemad, sisaldades rohkelt hüppeid ja trampliine. Selle tõttu on Soomes sõidujoone hoidmine ääretult oluline," räägib M-Spordi Ford Fiesta RS WRC ralliauto rooli keerav eestlane. Ta lisab, et põhjanaabrite juures tuleb pimedate kurvide ja küngaste tõttu oluliselt rohkem keskenduda.
"Meil oli enne rallit tõsisem testimine, kus timmisime auto seadeid sobivamaks. Saan öelda, et kõik on eelseisvaks ralliks hästi ettevalmistatud ja olen valmis vajutama!"
Tänak on seni startinud 47 MM-etapil ja neist poodiumil lõpetanud kaks sõitu. Kiiruskatsevõite MM-rallidelt on Saaremaalt pärit rallimehel ette näidata 16. Soomes on Tänak sõitnud alates 2009. aastast, kolmel viimasel korral on ta seal keeranud M-Spordi Fordi rooli. 2011. aastal oli ta SWRC arvestuses kolmas, 2012. aastal kuues ning mullu WRC2 arvestuses kolmas. Tema kaardilugejal Raigo Mõlderil on sealsetelt teedelt kogemusi mõnevõrra vähem, vaid aastast 2009 ja 2014.
Soome MM-rallil on tänavu kavas 20 kiiruskatset, mis sõidetakse neljapäevast pühapäevani suuremalt jaolt kiirete sirgetega, hüpetega ja salakavalate kurvidega kruusateedel. Kokku läbivad rallisõitjad nende päevadega kiiruskatsetel 320 kilomeetrit.
Eesti rallipublik ootab kahtlemata teisel pool Soome lahte sarnase stsenaariumi kordumist, nagu 2003. aastal, mil Soome MM-etapil saavutasid esikoha Fordiga kihutanud Markko Märtin - Michael Park. Kas Tänak võiks sinimustvalgete lipumeres finišeerida võitjana?
"Soome saab olema palju raskem, kui Poola. Aga miks mitte minna seal võitu püüdma? Vähemalt peaks ta seda proovima. Kuid Poola on nüüd ajalugu. Ott peab Soomes alustama jälle nullist, kedagi ei huvita, mis Poolas juhtus," vahendas Postimees väljaandes autosport.com ilmunud Markko Märtini kommentaari.
M-Spordi pealik Malcolm Wilson ütleb end jäävat realistiks ja tema sõnul ei maksaks ülemäära kõrgeid ootusi seada. Poodiumikoht võiks olla reaalne, kuid kahtlemata pingutavad ka konkurendid. Tänak kinnitab, et Volkswagenid on kõvad vastased.
Wilson ei salga, et soovib nii Ott Tänakult kui ka tiimi teiselt piloodilt, Elfyn Evansilt täielikku pühendumist: "Me tahame, et nad mõlemad pingutaksid, et näha, mida on võimalik saavutada. Kuigi seisame silmitsi kolme kõva tootjatiimiga, usun, et nendega on võimalik sammu pidada."
M-Spordi autoga võistleb Jyväskyläs ja selle ümbruses sõidetaval rallil õige mitu meest. 2015. aasta spetsifikatsiooniga Ford Fiesta RS WRC ralliautoga sõidavad Evans ja Tänak. Vähe vanem auto on istumise all kohalikul sõitjal Juho Hänninenil. Soome MM-rallil pidi M-Spordi WRC-autoga võistlema ka tänavuse Estonia ralli võitja Aleksei Lukjanuk, kuid ta lõhkus sõiduvahendi võistlusele eelnenud testil ning seetõttu ei osale.
M-Spordi autoga võistleb tänavu Soomes lisaks Ott Tänakule teinegi eestlane. Nimelt sõidab Ford Fiesta R5 autoga WRC2 arvestuses koos kaardilugeja James Morganiga Sander Pärn.
|
|
|
|