Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
09. mai 2015 22:33
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kaido Saul

Laupäeval sõideti Rapla kardirajal rahvasprinti

 Loe lisaks
Mai teisel nädalavahetusel võisteldakse Rapla kardirajal

9. mail peeti Rapla kardirajal rahvasprint, mis kuulus nii EAL karikasarja, Hepa karikasarja, Lääne regiooni meistrivõistluste, kui ka SU klassi karikavõistluste ja ML karikasarja arvestusse.

Kuni 1,8-liitrise mootorimahuga kaherattaveoliste klassis saavutas veenva eduga võidu Eke Nurm, kes tänavu oli endale eesmärgiks seadnud osalemise kahel rahvasprindil. Algul plaanis ta võistelda Audrus ja Raplas, kuid ühel hetkel otsustas kaasa teha ka Haapsalu sprindi.

"Kolmas koht Audru etapilt ei olnud minu võimete kohane. Aga seal tuli üks polt lahti ja ei saanud pidurdada. Autole seevastu Haapsalu ei sobinud, sest see on mul kardirajale seadistatud. Autovalikul saigi määravaks asjaolu, et see erineks võimalikult vähe kardist," rääkis Eke Nurm, kes kuni 2011. aastani võistles üsna edukalt kardiga. Seejärel on ta paaril viimasel hooajal edukalt kaasa teinud pisematel autospordivõistlustel.

Äsjasel rahvasprindil võitis Eke Nurm omas masinaklassis kõik kolm sõiduvooru. Tartlane tunnistas, et kuna rada on talle varasemast väga hästi tuttav, andis see talle eelise. "Loomulikult oli see eelis! Lootsin muidugi võitu ja panuse sellele tegin. Aga samas ma ei teadnud siiski konkurente, et kes ja milles tugev on. Teised on sõitnud aastaid ja erinevates tingimustes," rääkis ta. Autol Toyota MR2 võistelnud 47-aastane mees lisas, et sai sõidetud rahvasprintidelt omamoodi uue elamuse: "Vahva oli!"

Äsjasel Rapla rahvasprindil 2WD-V klassis teise kohaga leppima pidanud Gert Virves märkis, et rivaali edu teda ei üllatanud. "Pärast esimest vooru oli selge, et vahe temaga on suur. Selle kahe kilomeetri peale on poolteist-kaks sekundit kaotada palju. Minul ei käinud jõud seekord üle. Teine koht on ka hea, sest punktid on käes! Haapsalus tuli ju nulliring," rääkis Honda Civicuga sõitnud Gert Virves, kes märkas konkurendi kiirust juba kahel varasemal asfaldisprindil.

2WD-V klassi esikolmikusse pressis end seekord veel ka Virvese hea sõber Daniel Ling.

Kui nn väikeste klassis oli võistlustules 11 sõitjat, siis üle 1,8-liitrise mootoriga autode klassis oli võistlejaid koguni 25. Võidu saavutas Kaspar Kasari. Autol Honda Civic Type-R sõitnud noormees võitis avavooru ning oli kiireim ka teises sõidus. Seega etapivõidu kindlustanud Raplamaa võistleja kolmandas sõidus startima ei pidanud ja siisl oli nobedaim Andrek Põllumäe (BMW M3). Andrek Põllumäe oli võistluse kokkuvõttes teine ning Eero Labotkin (Volkswagen Golf 2 GTi) kolmas.

Väga pingelise lahingu pidasid sel korral maha 4WD klassi kiireimad võistlejad. Rainer Parik (Mitsubishi Lancer Evo 10) kindlustas kahe vooruga endale esikoha ja kolmandasse sõitu ei läinud, kuid seal "paugutas" päeva parima aja Andri Sirp (Mitsubishi Lancer Evo 9). Võistluse juht Tiit Soa ütles, et viimases voorus näidatud ajaga teenis Sirp endale MTÜ Rapla Kardirada poolt välja pandud eriauhinna, milleks oli espressotasside komplekt. Ühtlasi juhtis Soa tähelepanu asjaolule, et apteekri täpsusega hiilgas seekord Gert Aasmäe (Mitsubishi Lancer Evo 9 RS), kes nii esimese kui ka teise vooru läbis identse ajaga 1:43,80. Neljarattaveoliste autode klassi paremusjärjestus oli sel korral niisugune: võitis Parik, Sirp oli teine ja Aasmäe kolmas.

Kuni 16-aastaste klassis võitis Robert Virves (Honda Civic). Georg Linnamäe (Citroen C2 VTS) oli teine ja Martin Sepp (Honda Civic) kolmas. Vanemas vanuserühmas ehk klassis J18 võidutses Marcel David Tõeleid (Honda Civic). Kolme hulka mahtusid seal veel Kaspar Kaasan (Opel Astra) ja Pranko Kõrgesaar (BMW 318ti).

Naisvõistlejate arvestusklassis osales seekord jälle hea hulk sõitjaid, kokku 12. Taaskord oli rajal ka Sirje Potisepp, kes läinud hooaja lõpul aktiivsele võistlusperioodile kriipsu alla tõmbas. Tiit Soa kommenteeris: "Sirje ütles, et ta auto on müügis, aga ostuhuviliste puuduse tõttu otsustas ta taaskord sõita."

Nii asusid võitu jahtima varasemast tuttavad rivaalid Sirje Potisepp (Honda Civic) ja Margit Mäekivi (Honda Civic Type-R). Avavoorus oli kiireim Potisepp Mäekivi ees. Teise sõidu võitis omakorda Mäekivi. Kolmandas sõidus osutus Mäekivi jällegi kiiremaks ja seega teenis ta ka etapilt võidu ning maksimumpunktid. Kolmanda tulemusega lõpetas võistluse Tiina Ehrbach (Volkswagen Golf) ning neljas oli Marin Aarn (Honda Civic Type-R).

9 osalejaga SU klassis saavutas esikoha Kalle Kruusma (VAZ 21073). Teise koha karika teenis välja Aivo Täpsi (VAZ 2107) ning kolmanda tulemuse sai kirja "Meinhard Meister" (VAZ 2105).

Mossemehi oli omas masinaklassis võistlustules kokku 5. Sõidu võitis Martin Juhe (IZ 2715), teine oli Heigo Tinno (IZ 412) ja kolmas Ago Eller (AZLK 2140-117).

Võistluse juht Tiit Soa ütles, et moskvitšimeeste autasustamine pakkus publikule üsna palju nalja. "Kaks meest said kohe šampused lahti ja Juhe sai korraliku šampusedušši. Pärast ajas Martin teisi mossemehi lõpuks mööda platsi taga, kuna ta ei saanud oma pudelit kiiresti lahti." Soa märkis, et autasustamise taustal oli hullamist palju.

Võistlus tervikuna sujus ladusalt ja probleemideta. Soa hinnangul sõideti puhtalt ja karistusi said võistlejad minimaalselt. Ta nentis siiski, et mitte kõik võistlejad ei olnud juhendit lugenud ega pidanud kinni punktist, mis keelas võistluse ajal territooriumilt väljumise võistlussõidukiga. "Pärast kahte hoiatust sai lubatud rakendata maksimaalset karistust, mis tähendanuks juhendi eirajatele koju minekut. Siinkohal tahaks loota inimeste mõistlikkusele, et võistluse ajal ei käidaks külavahel elanikke häirimas."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia