Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
12. märts 2015 2:54
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: M-Sport

M-Spordi rallitiim esitleb: «TiTänak»

 Loe lisaks
Autoga järve sattunud Tänak tõi tiimile ühe punkti

Kui Ott Tänaku roolitud Ford Fiesta RS WRC Mehhiko rallil teelt välja sõitis ja seejärel veekogu põhja vajus, ei tundunud, et seda autot oleks võimalik päästa. Aga M-Sport tõestas vastupidist.

M-Sport, mille ridades Ott Tänak sel hooajal autoralli MM-sarjas võistleb, sai hakkama kunsttükiga, päästes "TiTänakuks" ristitud sõiduvahendi vee alt ja seadis selle pärast sisuliselt suurema osa detailide vahetamise järel kolme tunniga uuesti töökorda.



Eellugu ja väljasõit. Reede, 6. märts

09:24 - Ford Fiesta RS WRC küljenumbriga "6" sõitis kolmanda kiiruskatse 2,6 kilomeetril teelt välja ja vajus viie meetri sügavusele veekogu põhja.

09:30 - Kui järgmine võistlusauto oli katse läbinud, selgus, et tegemist on tõsise probleemiga. Kiiresti kontakteeruti asjakohaste instantsidega ja asuti koheselt välja selgitama, mis oli juhtunud.

09:38 - Kiiruskatse peatati ja päästemeeskond saadeti peale. Saadi teada, et nii juht kui ka kaardilugeja pääsesid intsidendist tõsisemate vigastusteta.

10:17 - Ott ja Raigo toimetati helikopteriga hooldusparki. Siis viidi sõitjad hotelli ja neile teostati põhjalik meditsiiniline läbivaatus. Raigo hakkas legendiraamatut kuivatama.

12:09 - Sõitjad naasid hooldusparki, kus nad andsid pressile intervjuusid.

16:30 - Kiiruskatse avati liikluseks ja päästeautod suundusid sihtkohta.

16:45 - Organisaatorid saatsid esimesed sukeldujad vee alla auto täpset asukohta kindlaks määrama.

17:45 - Fiesta tiriti veest välja, kaldale.

18:00 - Fiesta tõmmati treilerile. Autost leiti Raigo mobiiltelefon, mis endiselt töötas.

20:15 - Fiesta transporditi hooldusparki. Meeskond asus kahjusid hindama.



Taastamistööd. Reede, 6. märts

21:30 - Algas auto kuivatamine, detailide väljavahetamine. Rally 2 reeglite järgi oli aega kolm tundi ja parandustööd pidid olema lõppenud kella poole üheks.

21:55 - 25 minutiga olid mehaanikud autolt eemaldanud suurema osa detaile. Sisuliselt oli ralliautost vaid "kest". Eemaldatud oli esiklaas, tiivad, põrkerauad, juhiuksed, mõlema silla vedrustus, käigukast, turbo ja jahutussüsteem.

22:00 - Hooldustööd ajutiselt peatati. Reeglid lubavad hoolduses kütusesüsteemi tööd teostada korraga ainult ühel mehaanikul. Pärast kütusepaagi kontrolli oli otsustatud ka see asendada.

22:03 - Auto kallale naasis kogu mehaanikute vägi. Eemaldati kõik interjööri osad: istmed, elektroonika, raadiod, armatuurlaud.

22:15 - Mehaanikud alustasid vee ja niiskuse eemaldamist kabiinist.

22:25 - Alustati kahjustatud mootoriploki hooldamisega ja vee eemaldamisega mootorist.

22:30 - Alustati auto kokkupanekut. Iga detail, mis oli autolt eemaldatud, asendati uuega - kõik, peale istmete, ohutusrihmade, kapoti ja tööriistakomplekti.

23:00 - Kontrolliti mootori õlirõhku.

00:05 - 25 minutit enne "kella kukkumist" tehti "hääled".

00:10 - Kui jäänud oli 20 minutit, paigaldati tagasi mootorikate. Võistlusauto number kuus lahkus hoolduspargist ettenähtud ajal. Tänak ja Mõlder viisid auto kinnisesse parki. Kõik töö oli ära tehtud kolme tunniga.

Teine hooldus. Laupäev, 7. märts

08:30 - Tänak ja Mõlder läksid kinnisesse parki autole järgi, kuid pidid nentima, et öö läbi seisnud autol on probleemid ja see ei käivitu.

08:31 - Auto otsustati kinnisest alast välja lükata. Mehaanik võttis Fiesta seejärel tutvumisautole sleppi ja taas suunduti hooldusalasse.

08:32 - Fiesta lükati teiste tiimide aplausi saatel hooldusboksi.

08:33 - Mehaanikud asendasid süüteküünlad ja kahel korral ka süütepooli. Mootor saadi taas tööle.

08:49 - Tänak lahkus võistlusautoga hooldusest, et tankima minna. Kahjuks peatus auto veidi pärast tankimisala.

09:25 - Eestlaste kasutuses olnud Fiesta sai uuesti liikuma, kuid lubatud ajalimiit katsele pääsemiseks oli ületatud.

Rally 2.1. Laupäev, 7. märts

10:28 - Võistlejad suundusid taas hooldusparki, kus sõiduvahend jäi Mehhiko päikesevanni võtma, et kõik detailid korralikult ära kuivaks ja saaks hiljem Rally 2.1 reeglite kohaselt võidusõitu jätkata.

15:10 - Rally 2.1 kasutamine tähendas järjekordset kolme-tunni-võimalust. Mehaanikud vahetasid kütuserõhuandurid ja sättisid mootorit paremasse töökorda. Samuti vahetati õli.

16:25 - Mootor käivitati ja mootoriinsener kontrollis parameetreid. Seejärel otsustati ettevaatusabinõuna asendada mootori juhtaju.

17:12 - Pärast mootori korduvat käivitamist otsustati Fiesta toimetada kinnisesse parki – nüüd pidi see valmis olema järgmiseks võistluspäevaks.

Pühapäev, 8. märts

Ott ja Raigo olid taas rajal ning ületasid lõpuks ka finišipoodiumi. Sukeldumismaskides.


Fotod: M-Sport
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia