Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Hyundai sihib Austraaliast punkte
|
Loe lisaks |
|
|
Üks sõitjate lemmikettappe toob Hyundai ekipaažid Freddy Loix - Sven Smeets ja Armin Schwarz - Manfred Hiemer maakera kuklapoolele - Austraalia rallile, mis on maailmameistrivõistluste kümnendaks etapiks.
Etapi käesoleva aasta toimumisaeg (4.-7. september) on viimase neljateist aasta, mil Austraali ralli on olnud maailmameistrivõistluste etapiks, varaseim. Tavaliselt on Austraalias etapi toimumise ajal olnud varakevadine kliima sinise taeva ja päikesepaistega, kuid sel aastal võib sõitjaid oodata teistsugune karakteristika, sest toimumisaeg on kuu varasem ja tavaliselt on sel ajal Austraalis suuremad vihmasajud. Tuttav libedus, regiooni lahtised kruusateed ja lausa lihvitud kivid võivad vihmas olla hoopis teiste omadustega.
Belglastest ekipaaž Freddy Loix ja Sven Smeets on rallil varem kuuel korral osalenud ja nendest kolmel korral lõpetanud esikümnes. Nende parim finiðeerimine on 1999. aasta neljas koht.
Armin Schwarzil on Austraaliast vähe kogemusi, on ta siiski entusiastlik. Hoolimata eelmise aasta katkestamisele, on sakslasel olemas kaks esiviies finišeerumist ja korra on ta tulnud Austraalias isegi poodiumile, mis lisab talle tublisti enesekindlust.
"1991. aastal oli vihma tõttu väga mudane ja kui sel aastal on sarnane ilm, siis on etapp kindlasti väga sopane, libe ja märg. Käesoleval aastal on mõned uued katsed ja teisi on muudetud, kuid Accent on tihti olnud konkurentsivõimeline just katsetel, mis on kõigile uued. Austraalia on ilus koht, etapp on tavaliselt hästi organiseeritud ja mul on hea eelaimdus," lausus Armin.
Freddy Loix kaardilugeja Sven Smeets selgitas: "Ma ei tea märjast Austraaliast midagi. Tean, et seal on hiljuti olnud palju vihma ja ma ei ole kunagi Austraalia märgadel teedel võistelnud. Kindlasti on kõik väga, väga libe ja arvatavasti ka üsna sopane. Maa kivide all on üsna liivane ja sellega seoses tuleb peale mudakiht, mis nõuab totaalselt erinevat sõidujoont.
Palju on uusi katseid. Osad on täiesti uued kõigile ja teistel on uusi osi, mis näiteks, vastupidiselt eelnevatele aastatele, läbitakse teistpidi. Fakt on, et suurem osa katseid on muudetud. Mulle teadaolevalt on ära jäätud väga pehme pinnasega katsed ja vihma korral tuleb see rallile kasuks.
Teine põhjus miks katseid on muudetud, on ühe hooldusala kasutuselevõtt. See fakt on teinud mõned ülesõidud väga pikaks - mis on ka teistel etappidel probleemiks."
"Tegelikult võivad teed olla ka kuivad ja libedad, täis suuri kruusatükke, kus keegi ei taha olla rajal esimesena ja tagantpoolt startijatel on suur eelis. Me peame lihtsalt ootama ja vaatama," filošofeeris Sven Smeets.
|
|
|
|