Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Sarma ralli avapäeval domineerisid eestlased
Apest alanud Eesti ja Läti autoralli meistrisarja avaetapi esimesel võistluspäeval oli kavas neli kiiruskatset. Üldarvestuse kolm parimat positsiooni haarasid päeva lõpuks eestlased.
Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) võitsid neljast kiiruskatsest kolm, vaid teisel lisakatsel said Timmu Kõrge - Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo 9) neist sekundiga jagu.
"Timmu napsas seal sekundi, kuna katse teisel poolel olin natuke ettevaatlikum. Kiirema osa peal olin ehk liiga ettevaatlik, aga samas sõitsin turvaliselt," kommenteeris Aus seda nappi kaotust.
Alustasid Aus ja Koskinen võistlust seevastu väga tempokalt, edestades avaktsel lähimat võistluspaari Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) ligemale 5 ja poole sekundiga. "Pidin kohe ründama! Kõik sobis, legend klappis. Sisimas olingi selleks valmis, et avakatsel rünnata," ütles Aus. Viimased, pimedas sõidetud katsed sujusid tal enda sõnul samuti suurepäraselt: "Pimedas oli tip-top. Suuri apse ma ei teinud. Aga selles kohas, kus Andis Neikšāns katkestas, sai meie auto samuti kannatada. Sisekurvis oli suur kivi. Esisild läks paigast ära ja tekkis lahkujooks ning auto ei olnud enam hästi juhitav. Sain hakkama, kuigi rool oli viltu." Kolmveerand tundi tööd ning auto saadi õhtul taas sõidukorda. "Loodame, et amort homse päeva vastu peab, oli natuke õline."
Rainer Aus nentis, et kuna hakkas lund sadama ja tal tuleb laupäeva hommikul esimesena startida, ei ole tingimused hiljem võistlema asuvate rivaalidega võrreldes just soodsaimad. "Esimesena on pisut keerulisem minna, kui lumepuuder peal," sõnas ta.
Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10), kes teise katse järel olid teisel positsioonil, langesid seejärel neljandaks ning lõpetasid esimese rallipäeva viiendal kohal, kaotades liidritele 51 sekundit. Oli kuulda, et lätlased olla seepärast tempo alla lasknud, et Gulbene ümbruse teedel sõidetaval teisel rallipäeval mitte esimesena rajale minna. Rainer Aus muigas, pidades konkurendi ajakaotuse põhjuseks rehvipurunemist viimasel kiiruskatsel: "Ta startis meie ees. Minu meelest tal läks rehv. Katse lõpus ta oli ohutuledega."
Üsna võrdse hooga sõitsid tänastel katsetel Timmu Kõrge - Erki Pints ning Siim Plangi - Marek Sarapuu. Päeva lõpuks kaotasid neist esimesed liiderpaarile 10,16 sekundit, teised 11,26 sekundit. Timmu Kõrge sõnul on tal vajalik kiirus olemas, kuid auto tahab veel harjumist. "Ma ei ole selle autoga pikalt sõitnud. Enne rallit saingi proovida vaid kümme kilomeetrit testikatsel," kommenteeris saarlane, kes täna käis paaril korral kergelt lumevallis ning tegi nii mõnegi käiguvea.
Kas 10-sekundiline kaotus Ausile on homme hõlpsalt tagasi sõidetav? "Ei lihtsat pole siin midagi! Pikk tee on ralli lõpuni minna," ütles Kõrge.
Hea õnne korral võivad eestlased lätlasi homme selja taga hoida. Võistlejad rõhutavad, et seda ikkagi ainult juhul, kui kõik õnnestub. "Kindlasti on see võimalus olemas, kuna vahe on jälitajatega üsna suureks veninud," sõnas Siim Plangi, viidates asjaolule, et neljandal positsioonil olevad Jānis Berķis - Edgars Čeporjus kaotasid kiireimatele üle 46 sekundi.
"Meil sujus täna kõik päris hästi. Andsime endast parima, kuid nagu näha, ei olnud meie parim täna piisav, et Rainer Ausist kiirem olla. Aga nurisemiseks põhjust ei ole," võttis Võrumaa rallisportlane päeva enda jaoks paari lausesse kokku. "Vallis sai mitu korda käidud, aga see käib talvise sõidu juurde. Selliseid kohti oli muidugi ka, kus kõhedaks tõmbas. Legend samas klappis, kuigi oli vist natuke aeglane, sest pidamine oli niivõrd hea."
"Homme läheb päris huvitavaks. Meie tagasi hoidma ei hakka," lubas Siim Plangi. "Praegu sajab Gulbenes lund. Lisalumi teeb tee libedamaks! Meie, eestlased, kolmekesi oleme teistele rajapuhastajad. Lahtine lumi on alati palju libedam, kui puhas jää."
Vorobjovsi selja taga, kuuendal kohal, lõpetas võistluspäeva 15-aastane Karl Martin Volver. Neljandal kiiruskatsel said teistkordselt kaherattaveolise Peugeot 208 R2 ralliautoga võistlevad Karl Martin Volver - Margus Jõerand kirja koguni üldarvestuse viienda aja.
Karl Martin Volver ütles, talle kiiruskatsed lihtsalt sobisid. "Ilmaolud sobisid, rasked tingimused olid - lund sadas, nähtavust peaaegu ei olnudki. Mõnes kohas panime viimasel katsel n-ö hullu ka. Teed ei näinud, usaldasin legendi," rääkis ta. Esmakordselt uute Pirelli rehvidega võistelnud noormees kinnitas, et kasutatud rehvidega sõit nädal tagasi oli tuntavalt keerulisem. "Uue ja vana rehvi vahe on ikka suur! Võrreldes pidamist, siis see üllatas. Pidurdusmaad said seeläbi ka täpseks."
Volver märkis, et ta plaanib laupäeval sama rütmiga edasi lasta. "Kui enesetunne lubab, siis tahan kiirust kasvatada," lisas ta.
Sarma ralli tulmused pärast 4. katset
1. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo 9) 23:50,99
2. Timmu Kõrge - Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo9) +10,16
3. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10) +11,26
4. Jānis Berķis - Edgars Čeporjus (Mitsubishi Lancer Evo 9 +46,15
5. Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Lancer Evo 10) +51,06
6. Karl Martin Volver - Margus Jõerand (Peugeot 208 R2) +1:19,33
7. Ralfs Sirmacis - Artūrs Šimins (Peugeot 208 R2) +1:21,13
8. Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:24,44
9. Vassili Grjazin - Dmitri Lebedik (Peugeot 208 R2) +1:42,54
10. Aleksander Gorelov - Igor Skuridin (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:43,55
|
|
|
|