Kliki siia Kliki siia
Millisesse vanuserühma kuulud?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
Rando Aav
04. jaanuar 2015 2:03
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Kalle Kruusma. Foto: Villu Teearu

Kalle Kruusma: Lõppenud aasta oli edukas!

Kalle Kruusma on üks neist vähestest, kes lisaks igapäevatööle leiab aega vedada autospordiklubi, korraldada mitmesuguseid võistlusi ja kõige selle kõrvalt veel ise sõitudel edukalt kaasa lüüa.

"Autospordiga olen ninapidi koos olnud juba üle 30 aasta," ütleb autospordientusiast Kalle Kruusma, kes üheks edukamaks neist loeb äsja lõppenud 2014. aastat.

"See oli meile autospordis üliedukas aasta. Meie tegusaid sõite teinud noored poisid olid erinevates sarjades esimesed, napsates nii mõnegi magusa võidu teistel nina eest," märgib ta rahulolevalt. Lisaks tunnistati sõitjate poolt parimaks rahvaspordivõistluseks septembris korraldatud Lääne-Eesti rahvaralli. Võistluse korraldajaid tunnustati ka kodus. "Saime "Aasta tegija 2014" tiitli Eestimaa Spordiliidu Jõud poolt spordiaasta lõpetamisel."

"Endale seadsin hooaja alguses sihiks võita kõik võistlussarjad, kus ma osalen ja siis vaikselt loobuda aktiivsest sõidust. Hooaja jooksul oli tõuse ja mõõnasid, aga tehnika ei vedanud alt, kuigi ilmutas väsimuse märki. Kolme hooaja jooksul, mil ma selle autoga olen sõitnud, pole mootor remonti saanud ja nii oli hooaja lõpus tükk tegemist, et omale seatud ülesanne täita," räägib Kruusma. Oma Žiguliga tuli ta 2014. aastal võitjaks SU klassi karikavõistlustel, Hepa Premia karikasarjas ning kindlustas meistritiitli Lääne regiooni meistrisarjas. Täpselt sama tulemus oli tal ees 2012. aastast, mil ta samuti neis võistlussarjades rivaalidest jagu sai.



Miks 48-aastane mees tegi mõne aasta eest otsuse, et pühendub n-ö vene autode klassis osalemisele ja enamgi veel, asub sellist võistlussarja eest vedama? "SU klass on päris atraktiivne! Ennast hoiab SU juures see, et saab peaaegu kõik ise ära teha," põhjendab ta ning lisab, et võistlemine selles arvestusklassis muutub üha enam huvitavamaks, kuna vähehaaval lisandub uusi osalejaid.

"2009. aastal tegime Kiltsis esimese sprindi, kus sai sõita koos kaardilugejaga ja seal oli esimest korda kasutusel SU klass, mida hiljem sai kohendatud tagaveolistele autodele. 2010. sõitsin SU klassis veel Moskvitšiga, aga seejärel sai soetatud VAZ 21073. 2010. aastast olen olnud SU võistlusklassi eestvedaja. Algul ei tahtnud autospordi liit seda klassi oma sarjas tunnustada, siis sai tehtud eraldi võistlussari koos oma tehniliste tingimustega."

"Kunagi sai võistlusi korraldama hakatud ja see ala on kuidagi südamelähedane," jätkab Kalle Kruusma. "Olen meie kandi sõitjatest siin kõige vanem, omal kasvas poeg ja tema sõbrad tahtsid sõita ning nii on seda asja veetud. Praeguseks on minu klubil renditud garaaž ja meil on seal koguaeg käed tööd täis. On tulnud juurde noori ja kuna Ladaga sõitmine on neile jõukohasem ja remont odav ning kerge, siis me oleme jäänud selle masinaklassi juurde. Ega üksi võistlusi ei korralda ja nii on jaotatud osad kohustused klubi liikmete vahel ära. Vanasti sai ise suurem töö ära tehtud, aga siis kannatas kvaliteet."

Kruusma nendib, et viimasel ajal on kogu tööst vaba aeg möödunud garaažis noori juhendades ning autosid putitades. "Kuna oma auto tahtis ka tegemist, siis sai põhjalikum remont ette võetud. Loodan auto Otepää stardiks valmis saada," ütleb ta.

Võistlejana ja võidusõitude korraldajana teavad autopordiga kokkupuutuvad inimesed ettevõtlikku Läänemaa meest tänapäeval üsna hästi. Milline on olnud aga tema tee selleni ja varasem kokkupuude autospordiga?

Kalle Kruusma räägib: "Kunagi pärast kooli oli soov alustada sportralliga. Küll oli olemas auto ja polnud toetajaid ning vastupidi, et toetaja oli, aga autot polnud kohe võtta. Sai uuritud nii Harju KEK-ist tuttava kaudu kui ka Toivo Asmeri kaudu. Toivo tütar oli minu kooliõde ja koos tegime rahvatantsu. Aga sinna see asi kahjuks jäi. Olen olnud Valge Daami ralliga seotud, olles kohtunik ja katsevanem."

"Rahvaspordis alustasin 2006. aastal, kui käisime 8. augustil Kiltsi rahvasprinti vaatamas. Seal oli läänlastest stardis Ergo Paat mossega. Vaadates võistlust sai mõeldud, et teeme proovi Moskvich Liigas sõita. Kuu aega hiljem olime Haapsalust 6 autoga Rapla sprindil stardis. Üllatuseks tuli sealt meile, algajatele kohe Rene Puda 2. koht."

Pärast Rapla võistlust moodustas Kalle Kruusma klubi, mille nimeks Kiired ja Õlised Selts. Seda klubi vedas ta kuni 2009. aastani. "Minu vaated läksid natukene teises suunas ja kuna juba 2009. aasta alguses oli loodud Igaühe Terviseklubi, siis liikusime uue klubiga edasi. Nii on praeguseid võistlussarju sellest saati veetud," ütleb ta.

"2007. startisime juba esimesel rahvarallil "Koeru Talv" 4 ekipaažiga. Mosseliigat sai sõidetud kuni 2009. aastani. "See oli viimane aasta Moskvich Liiga standardrehvi sarjas, mille hooaja kokkuvõttes õnnestus võita nii rahvasprindi kui ka rahvaralli sari," jätkab Kruusma. "Nende 8 aasta jooksul olen võitnud erinevaid võistlussarju kaheksal korral."

Rahvaspordiga tihedalt seotuna näeb ja tunneb Kruusma seda spordiala läbi ja lõhki. Kuidas ta aga suhtub Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee plaanidesse, mis puudutavad järjekordset n-ö tiibade kärpimist. "Praegused arengud rahvaspordis on muidugi kahe otsaga," tõdeb ta. "Korraldajana on see tore, et kruusarehv keelatakse, teed jäävad natuke tervemaks. Aga rääkides sõitjatega, siis ega sellepärast keegi ei kavatse aeglasemalt sõita. Kui arvatakse, et kiirused lähevad alla, siis mina nii optimistlik ei ole. Eks näeb, palju sõitjaid jääb, sest osad juba loobuvad - on autod müünud ning teised veel ootavad, mis saama hakkab."
Kliki siia
Artikli juurde
25.01.2020
Sarma rallit planeeritud ajal ei korraldata
Artikli juurde
24.01.2020
Tänak ja Järveoja sõitsid neljandal kiiruskatsel teelt välja
Artikli juurde
23.01.2020
Uus rallihooaeg saab täna alguse Monacos
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
23.01.2020
Monte Carlo ralli 2020 (0)
19.01.2020
Arctic Lapland ralli 2020 (0)
14.12.2019
saaremaa2016 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
22.01.2020 21:02
Arctic Lapland Rally 2020' (0)
15.01.2020 12:56
p1.wrc.com (0)
17.12.2019 18:20
Saaremaa ralli 2019 (8)
01.12.2019 09:34
Aasta kokkuvõte 2019 (0)
28.11.2019 20:06
Mõned vanad Tehumardi ralli pildid (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia