Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kolme sprindisarja uue hooaja avaetapp peetud
20. detsembril toimus Kiltsi lennuvälja territooriumil sprindivõistlus, mis kuulus uue hooaja avaetapina Lääne regiooni meistrivõistluste, Hepa karikavõistluste ning SU klassi karikasarja arvestusse.
Võistluse organisaatori Kalle Kruusma sõnul jagus seekord nelja kilomeetri pikkusele võistlustrassile väga mitmekesiseid teeolusid. "Keeruline võistlus oli selles suhtes. Pinnas vaheldus. Sõita sai libedal asfaldil ja betoonil. Oli vihmast libedaid lõike, jäiselt libedaid lõike ja porist libedaid rajaosi," kommenteeris ta.
Kõige enam osalejaid oli masinaklassis SU, kus võetakse mõõtu endises NSV Liidus toodetud kaherattaveoliste võistlusautodega. Esimest korda oli selline masinaklass sprindivõistlusel täpselt viis aastat tagasi ehk 2009. aasta oktoobris Kiltsis toimunud võidusõidul. Kokku tegi selles arvestuses sõidu nüüd kaasa 15 meest, kellest 7 otsustas 2015. aastal punkte püüda SU karikasarjas.
Esikoha saavutas 2013. aasta SU karikavõistluste võitja Rainer Meus (VAZ 2105), kes seekord selles võistlussarjas punkte ei jahtinud, kuid asus liidriks Lääne regiooni meistrivõistlustel ning Hepa karikavõistlustel. Teise tulemusega lõpetas Kiltsi etapi mulluse teise koha omanik Meelis Värva (VAZ 2105) ning kolmas oli Sander Ilves (VAZ 21063).
Kaks esimest kohta läksid seega Tartumaale ja kolmas Läänemaale. Sander Ilves tõukas tänu kolmanda vooru heale sõidule poodiumikohalt noore Egert Jakobi. Taas oli stardis vahepeal aastase võistluspausi teinud Bruno Jakobi, kes oli päeva lõpul õnnelik saavutatud 5. koha üle ja eriti rõõmus, et suutis selja taha jätta eelmise hooaja võitja Kalle Kruusma. Viieteistkümnest osalejast sai tulemuse kirja 14. Jonar Ilves diskvalifitseeriti, kuna ta läbis rada vales suunas.
Kuigi SU klassis tohib võistelda ka Moskvitšidega, nägi võistluse korraldaja ette, et võidu sõidetakse jätkuvalt ka Moskvitšidele mõeldud eraldi masinaklassis. Pealegi kuulub see võistlusklass ka Lääne regiooni meistrivõistluste arvestusse. Seekord oli oma võimeid proovile panemas 5 osalejat. Võit läks Lääne-Virumaale. Parimaks osutus Heigo Tinno (IZ 412), teine oli Martin Juhe (IZ 2715) ning kolmas Ago Eller (AZLK 2140-117).
Mõnevõrra üllatuslikult võistles selles klassis Peeter Kaibald, kellel oli roolida Moskvitš AZLK 2140, millega reeglina võistleb Marko Eespakk. "Tegime autode vahetust. Kuna ei olnud meile kummalegi oluline võistlus, otsustasime proovida. Mina sõitsin tema Moskvitšiga, tema minu BMW M3-ga. Võimsuse vahe on neil autodel korralik. Me kumbki ei olnud varem sellise autoga sõitnud, tema BMW-ga ega mina Moskvitšiga," kommenteeris Kaibald, kes 2015. aasta lõpul plaanib debüüti hoopiski sportrallis. "Ehitan autot BMW E36, millest saab E11 klassi võistlusmasin. Väike eesmärk on sellega osaleda järgmisel Saaremaa rallil," lausus hiidlane.
Marko Eespakk Kiltsi rahvasprindilt tulemust paraku kirja ei saanud, kuna diferentsiaali purunemise tõttu jäi sõit talle planeeritust lühemaks ja kirja jäi vaid 2WD-S klassi viies aeg avavoorust. Võitis selles üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode masinaklassis läänlane Marko Kukuškin (BMW 320i). 12 sõitjaga klassis käis tihe rebimine lõpuni. "Kuku" pani esimeses voorus natukene hullu, käis väljas ja sai 11. aja. Võistlus hakkas temale tinglikult teisest voorust. Päeva lõpuks teenis ta Nissanil sõitnud saarlase Karmo Salongiga võrdse arvu kohapunkte. Määravaks sai teise vooru aeg, mis oli Marko Kukuškinil 0,28 sekundit parem. Läänlane Rico Rodi, kes sõitis venna BMW-ga, sai selles klassis 3. koha.
Klassis 2WD-V ehk kuni 1,8-liitrise mootoriga autode arvestuses osutus võitjaks Ford Pumal võistelnud Igor Roosmaa. 11 osalejaga klassis lõpetas Kiltsi rahvasprindi teise kohaga Indrek Tuur (VW Golf) ning kolmas oli Janar Tammai (Honda Civic).
Naiste klassis osutusid seekord edukamaiks Saare maakonna võistlejad. Marin Aarn (Volkswagen Golf) võitis ning Aira Lepp (Nissan Sunny) oli teine. Kolmanda tulemuse sai kirja läänlane Britta Põldäär (Volkswagen Golf 2).
Kui mullu võistlesid kuni 18-aastased noored ühes klassis, siis Lääne regiooni meistrivõistlustel selgitatakse uuest hooajast lisaks meister kuni 16-aastaste seast. Kiltsis oli kummaski klassis osalejaid kolm. Nagu naisvõistlejate omavahelises võistlustules, viisid saarlased võidu koju ka neist masinaklassides. J16 klassis võitis Robert Virves (Honda Civic) ja J18 klassis alistas rivaalid Janis Krupinš (Ford Focus). Teise tulemusega lõpetas sõidu kuni 18-aastaste arvestuses Martin Jaanus (VAZ 2105) ning kolmas oli Andres Kruusma (VAZ 21073).
Lääne regiooni meistrisarjas selgitatakse 2015. aastal veel üks uus sprindimeister, kus osalemiseks ja võitmiseks peab olema eluaastaid 60 või enam. Uues veteranidele loodud masinaklassis oli avaetapil võistlustules 3 veterani: Hillar Kruusma, Valter Puda ja Toomas Lemberg. Kruusma võitis kõik kolm vooru ja napsas esikoha Puda eest. Lemberg tulemust kirja ei saanud, kuna tema auto esisild lagunes enne võistluse lõppu ära.
Kui varasematel aastatel on publiku tähelepanu köitnud kiired neljarattaveolised autod ning konkurents on olnud võrdlemisi tihe, siis seekord oli 4WD klassi sõitjaid stardis vaid kolm. Esikoha saavutas kaks sõiduvooru võitnud Aleksander Hunt (Subaru Impreza), teine oli Indrek Täht (Subaru Impreza) ning kolmas Ragnar Tapver (Subaru Forester).
|
|
|
|