Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. juuli 2014 18:13
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Andris Truu võistlusauto kohtumine põhupalliga. Foto: Rando Aav

Saaremaa rahvasprindil lendas kruusa, tolmu ja põhku

 Loe lisaks
Sander Siniorg saavutas 4WD klassis esimese võidu

«Ametnikud ei ole selleks, et kedagi konkreetselt kiusata»

Laupäeval peeti Saare maakonnas Kaarma vallas Eikla ja Piila vahelisel kruusateel Saare Kütus - Saaremaa rahvasprint, kus kõigi masinaklasside peale kokku osales 76 võistlejat üle Eesti.

Võisteldi teelõigul, mida on varem kasutatud osaliselt Saaremaa rallil nii testi- kui ka kiiruskatsena. Kuna ilm oli kuiv ning päikeseline, leidsid korraldajad võimaluse rajal mõningaid kohti kasta, et autod vähem tolmu üles keeraksid.

Avavoorus eksiti palju

26. juuli südapäeval anti start esimesele võistlejale. Kui esimese võistlusnumbri all sõitnud Heigo Tinno sai kohe Moskvich Liiga klassis parima aja, siis juba teisena startinud Tarmo Kikkatalo lõhkus oma Moskvitši teelt väljasõiduga ära ning katkestas avavooru. Ebaõnne kogesid esimeses võistlusvoorus paljud sõitjad. Päris õnnetult läks seekord Chrislin Sepal, kes ei suutnud ühte raja keskosas asunud paremkurvi välja võtta. Tema roolitud Honda Civic Type-R tõmbas puruks teeäärse elektriposti kinnitustrossi ning maandus ühele küljele. Tütarlaps pääses intsidendist ehmatusega, külast läks aga elekter ära.

Oma Žiguli sõitis üsna samas kohas mõned minutid varem vastu puud puruks Janno Pagar. "Võtsin teadlikult riski, et lähen kohe alguses täiega peale. Algus oli ilus, kõikjalt sain väga hästi läbi ja imestasin isegi, mis hooga sai kurve läbida. Kuid poole katse peal olin unustanud šikaani asukoha. Mäletasin, et on kaugemal kurvist. See oli V1 kurv, kus mul oli 4 käik praktiliselt lõpus väljas, kui äkki paistsid kurvist väljudes suured heinapallid. Tõmbasin veel käigu alla, et külg ees hoogu maha võtta, kuid juba oli hilja. Auto lendas juhiuksega palli ja see viskas omakorda tee ääres oleva kivi otsa, mis murdis rooliotsa ja lõi ratta koopasse. Edasi olin reisija ja vaatasin, kuidas puu tuleb. Pauk oli kõva ja auto kere on kõver," kirjeldas mees rajal aset leidnud sündmusi.

Avavoorus viimasena startinud Andris Truu roolitud ralliauto lennutas samas šikaanis laiali ühe suure põhupalli. Tema Žiguli sai kosmeetilisi vigastusi, mistõttu õnnestus startida ka teises voorus. See sõit lõppes saarlasele aga finišijärgsel põllul. "Läks lappama," kommenteeris sündmust pealt näinud kohtunik.

Võistlusraja valik ja korraldus teenis võistlejatelt kiidusõnu. Vaid tehnilise kontrolli ranguse üle oli nurinat. "Nii karmi kontrolli ei ole varem olnud," kinnitas mitu võistlejat.

Karm tehniline kontroll

"Tehnilise komisjoni esimees Tõnu Sepp oli ülekohtune osade võistlejate suhtes," sõnas Mait Pikkof, kes ei saanud võistlelda, kuna tema Mitsubishi Lanceri juhtaju ei vastavat tehnilistes tingimustes lubatule. "Ei pääsenud võistlema oma autoga ei mina ega Marek Haiba. Tehti ilmselt mingi valik, keda peale lubada. Leian, et see oli tehnilise komisjoni poolt äärmiselt ebakorrektne käitumine." Pikkof andis mõista, et 4WD klassis osalevate autode peajuhtplokki puudutaval teemal on vaidlus käinud juba paar aastat, kuna tehnilised tingimused ei ole piisavalt täpsed.

Võistlusautode tehniline kontroll venis planeeritust pikemaks ja seetõttu puudus Mait Pikkofi sõnul ka võimalus aruteluks. Samuti ei jõudnud kõik sõitjad tehnilise kontrolli sabas seismise tõttu rajaga tutvuma. Võistluse juht Teele Sepp lausus, et neid ei karistatud, kes rajaga tutvumise tõttu tehnilisse kontrolli hilinesid: "Tehniline kontroll venis 17 minutit hiljemaks. Kõik, kes kurtsid, et ei jõua tehnilise kontrolli tõttu rajaga tutvuma, said loa tulla tehnilisse hiljem." Teele Sepp ütles, et tehniline kontroll ei olnud tavapärasest karmim: "Kontrolli teostati vastavalt tehnilistele tingimustele. Vastavalt tehnilise komisjoni otsusele otsustati seekord kontrollida põhjalikumalt 4WD klassi ja ka kaherattaveoliste autode juhtajusid." Maif Pikkofi sõnul olnuks mõistlik võistlejaid sellest eelnevalt informeerida, pealegi, kui tehnilisel komisjonil on varasemast teada, millisel autol on "aju" vahetatud ja millisel üle kirjutatud. Seekord rajale mitte pääsenud võistleja lisas, et peajuhtploki oleks saanud ka kohapeal asendada, kuid see võtnuks sedavõrd palju aega, et eelnevalt rajaga tutvuma ei oleks ta jõudnud.

Päev varem kohale tulnud Marek Haibale laenas võistluseks autot Aiko Aigro. Saarlased Gert Virves ja Robert Virves pidid endale samuti kiiresti asendusauto leidma, nii võistles neist esimene Ain Lepa Nissan Sunnyga ja teine Siim Järveotsa BMW-ga.

"Mind ei lubatud oma autoga starti, kuna juhi pool ülanurgas oli klaasil täke. Oli paar lühikest pragu. Kui Tõnu Sepp seda nägi, lõi ta rusikaga vastu klaasi, mille peale tekkis "ämblikuvõrk" alla välja. Oleks piisanud ütlemisest, et mõra pärast võistlema ei saa. See klaasi täitsa puruks löömine ei olnud õigustatud. Oli kuulda, et osadele võistlejatele oli öeldud, et pange järgmiseks korraks uus esiklaas. Mõni auto enne mind tehnilisest läbi saanud BMW oli samuti esiklaasiga, millel pikk pragu," rääkis Gert Virves.

Kahtlustati, et range tehniline kontroll oli tingitud mitmest asjaolust. Näiteks sellest, et Otepää rahvasprindil leidis aset tõsisemat laadi väljasõit ning et üle pika aja viibis rahvaspordivõistlusel kohal rahvaspordikomitee esimees Talis Perosti.

Karel Tölp kindlustas võidukarika

MTÜ Tehumardi Ralli korraldatud rahvasprindil selgitati parimad kaheksas masinaklassis. Võidumehena väljus seekordsest võistlusest Karel Tölp, kes oma musta värvi Honda Integraga kindlustas endale tänavu Eesti Autospordi Liidu karikavõistlustel värskelt 2WD-A klassis esikoha. "Mul oli vaja vaid kolmanda koha punkte, seetõttu sõitsin päris suure varuga. Paar-kolm sekundit saanuks julgelt kiiremini tulla," lausus kahe esimese sõiduvooruga etapivõidu kindlustanud Pärnumaa autosportlane. "Edu tagasid mulle ilmselt kogemused. Raske öelda. Aga kitsastel teedel olen olnud konkurentidest kiirem, laiad teed mulle nii hästi ei sobi. Huvitav tehniline rada oli."

Karel Tölp on varemgi korduvalt Saaremaal võitnud. "Ühe sprindi ja ühe rahvaralli olen võitnud. Korra olen ka talvel Saaremaal võistelnud, aga siis nii hästi ei läinud," jätkas mees, kes ka mullusel Saaremaa sportrallil sai võidu sõita samal katsel, kus nüüd toimus rahvasprint.

Karel Tölp lisas, et alguses ei olnud kavas Saaremaal startida ning ta plaanis punkte jahtima minna hoopis Ohekatku rahvasprindile. Kuna ta võistleb ka Lätis minirallidel ja et sealset võistluskalendrit muudeti, oli tarvis nüüd võistelda sellel etapil. "Ohekatkus ja Kasari rahvasprindil ma ilmselt ei osale. Läti võistluste tõttu see ajaliselt ei sobi," lisas klassivõitja.

Teise tulemusega lõpetas äsjase Saaremaal peetud rahvasprindi 2WD-A klassis Argo Kästik (Honda Civic) ning kolmas oli Indrek Tuur (Volkswagen Golf).

Naiste arvestusklassis teenis esikoha Marin Aarn (Volkswagen Golf). Teise tulemusega lõpetas Saare Kütus - Saaremaa rahvasprindi selles klassis Sirje Potisepp (Honda Civic) ja kolmas oli Tiina Ehrbach (VW Golf). Lisaks Marin Aarnile jõudis Saare maakonna võistlejaist klassivõiduni ka Kermo Laus (Nissan Sunny), tulles võitjaks klassis 2WD sport.

Noorte arvestusklassis saavutas võidu Raplamaa võistleja Kaspar Kasari (Honda Civic), kellele järgnesid muhulane Lauri Peegel (Honda Civic Type-R) ja kolmandana saarlane Robert Virves (BMW 318).

Moskvitši-meeste omavahelise jõukatsumise võitis seekord Marko Eespakk (AZLK 2140). Heigo Tinno (IZ 412) lõpetas sõidu teisena ja Tarmo Kikkatalo (AZLK 2140) kolmandana.

SU klassis alistas rivaalid samuti ainsana Moskvitšil sõitnud mees - Urmas Roos (AZLK 2140). Egert Jakobi (VAZ 2107) oli kokkuvõttes teine ja Kalle Kruusma (VAZ 21073) kolmas.

Kõige tihedama konkurentsiga masinaklassis 2WD-B ehk üle 1,8-liitrise mootoriga autode arvestuses osutus võitjaks läänlane Marko Kukuškin (BMW 320i). Teise tulemuse sai 19 osalejaga masinaklassis kirja Honda Civicul võistelnud saarlane Sander Sepp ning kolmas oli Gert Kull (BMW 323Ti).

Neljarattaveoliste autode klassis käis rajal 13 võistlejat. Esikoha saavutas Sander Siniorg (Subaru Impreza STi), teine oli Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 9) ja kolmas Rainer Parik (Mitsubishi Lancer Evo 10).

Võistluse korraldusmeeskonna liige Margus Sepp avaldas võistlejaile tänu, et leiti võimalus üle aastate Saaremaal korraldatud rahvasprindile võistlema tulla. "Arvan, et esimese võistluse kohta oli täitsa OK," märkis ta.

Võistluse juht Teele Sepp kommenteeris: "Voorude vahed olid tee kastmise tõttu natuke pikad, aga muidu sujus. Väljasõite oli palju, enamus lisatakistustest tingituna."

Saare Kütus - Saaremaa rahvasprint oli Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste viies etapp, Lääne regiooni meistrivõistluste viies etapp, Hepa Premia karikavõistluste viies etapp, SU klassi karikavõistluste seitsmes etapp ja Moskvich Liiga sprindikarika kuues etapp.

Kõigis loetletud võistlussarjades saavad võistlejad punkte juurde teenida juba sel laupäeval Raplamaal Ohekatku krossirajal sõidetaval rahvasprindil.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia