Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
rahvaralli 2004
Autor: aivar 28.07.2003 14:20
panen siis teema üles nagu soovitatud. jäägu artikli alused kommentaarid artiklile, siin jahugem aga nii palju kui viitsime:))

paar copit reeglitest
Autor: aivar 28.07.2003 14:35
9.1 lisakatseteks võivad olla vigursõit, kiiruslikud lisakatsed, täpsuslõik, kiiruslõik.
- siin pole midagi targutada - võivad olla, aga ei pea olema. korraldaja suva, kas teeb ralli vigurkatsetest või kiiruslõikudest või kõigist kokku.

Kiiruslõigud (mäkketõus, sprint jne.):
9.19 kiiruslõik toimub üldiseks liikluseks suletud teedel, lõigu pikkus kuni 2,5 km. Teelõik tuleb valida võimalikult ohutu, keskmine kiirus kuni 70 km/h. Teelõigud ei tohi piirneda kurvide väljasõidualadel asuvate ohuallikatega.

- koer ongi siia maetud - kui korraldajad sellest nõudest täht-tähelt kinni peavad, siis ei tohiks turvalisusega problat tekkida. aga minu arust sellest viimasest nõudest enam täpselt kinni ei peeta

9.19 punkt
Autor: kalletamm 28.07.2003 14:37
Keskmine kiirus 70 km/h. Selle 2,5 kilomeetrisel lõigu saab tegelikult koostada küll nii, et keskmine kiirus jääb lubatu piiresse, kuid kuskil sirgel on tippkiirus kosmiline (150 näiteks)

aivar
Autor: aivar 28.07.2003 14:41
noh see "sinna ja tagasi" rada jäägu ikka rajameistri südametunnistusele. ja kui väljasõiduala on nagu reeglites ette nähtud, siis pole 150 sirgel just eriline suur oht

2004
Autor: RS Racing 28.07.2003 14:49
Mina isiklikult arvan, et selline "puuriga standardklass" oleks täitsa vaffa, 10 2,5 kilomeetri pikkust katset ralli kohta ja oleks täitsa huvitav võistlus. Ja ega need puurid ka meeletult ei maxa, samuti saab rehvidega mängida jne. Või mis?

aga B-liiga
Autor: aivar 28.07.2003 15:04
mõni aeg tagasi sai siin targutatud autoralli nn B-liiga teemal. aga äkki olekski mõistlik midagi sellist luua - teh tingimused paika, turvanõuded kah, rellid senistest rahvarallidest pisu pikemaks ja samas silm peale kuludele, et need ei kasvaks analoogseks suurte rallidega. smas võiks rahvaralli koos täpsuslõikude ja vigursõitudega säilida - eks aeg näitab, kas ja kui palju huvilisi kummassegi sarja jagub.

liiga
Autor: RS Racing 28.07.2003 15:30
vot mina olen ka Aivariga samal lainel, peaks tegema midagi taolist ka rallisse, nagu on see hobikross ja superkross või mis nad seal on. kulusid saaks kärpida paljude asjadega, näiteks kohustuslikult mingi ms prott alla, aegunud homolog. istmed - rihmad, auto kaal jne, peaasi, et korralik puur sees ja standardmootor või midagi sellist. huvitav oleks aga see, kui palju sellises liigas sõitjaid jaguks? ja kui võtta aluseks praegune rr, täpsuslõigud sealt välja jätta, ralli 250 km pikk teha, 10 paarikildist katset ja olekski väga vahva sari. kuidagi peame ju autospordis sommidele järele jõudma. arvan, et selline asi tooks autosporti uusi tegelasi juurde ja usun, et aitaks ka noori sportlikuks ette valmistada paremini. või mida arvate?
aga kui siin igasugu kommentaare lugeda, siis paljud poolt ja paljud vastu. ja asjapulgad kahjuks suht passiivsed.

sõitjaid peaks jaguma
Autor: aivar 28.07.2003 15:35
ma arvan, et sellisesse vaheliigasse tuleks sõitjaid juurde ka ülevalt poolt. palju on selliseid mehi, kelle rahakott pärisrallit hästi välja ei kannata, aga sõita tahaks. rahvaralli oma vigurite ja täpsuslõikudega aga ei paku kõvale sõidumehele midagi. ja tulemuseks on paar starti suures rallis ning poolik hooaeg

jutt
Autor: frankeh 28.07.2003 15:40
aga miks mitte siis juba kohe õigesse e rühma kobida.Kui torud niikuinii juba sees ja istmed,rihmad ka õiged on.Korraldamine on ju nii pikk ja keerukas protsess,et kardan et eestis selliseid võimalusi veel ei ole!Kui on mingi 20 korralikku b-liiga autot,siis see lihtsalt ei tasu ära.aga kui oleks 20 lisaekipaazi e-rühmas on kasu ja rõõm ju mitmepoolne!

sari
Autor: RS Racing 28.07.2003 15:41
Ma arvan ise ka samuti, sportralli on lihtsalt meeletult kallis ja usun, et sealt sellesse vaheliigasse sõitma tulijaid oleks kindlasti. Põhimõtteliselt on ju ringi vaadates autopark olemas, usun, et 30 - 40 autot saaks vast kokku küll. Sprint ja kross on natukene teine maailm.
Sellepärast, et teada saada huviliste arvamusi ja ettepanekui ning mõtteid oleks hea ka teiste kirjutisi siin näha.
Võimalik on kõik, lihtsalt on vaja entusiaste ja pealehakkajaid, kes asja käima tõmbaksid.

To frankeh
Autor: RS Racing 28.07.2003 15:49
Asjal iva juures aga kulud on kuradi suured. Kui katseid ikka oma 100 km on, siis tuleb ca 1,5 jooksu rehve ribadeks lasta, suur hunnik kütust osta, mehhaanikuid toita, pool palka osavõtumaksuks maksta jne. Ja kui siis oma odava autoga kõige lõpus tollerdad, siis ei maksa sulle ükski sponsor ka sentigi. Aga arvan, et mingisugune kompromisslahendus on selles teemas kindlasti olemas, sest nagu kommentaaridest näha on huvilised olemas.

EAL saaks omalt poolt aidata
Autor: aivar 28.07.2003 16:02
Eal-il oleks omapoolsete "meetmetega" võimalik vaheliiga kohe esimesel hooajal populaarseks muuta: nagu ma juba mingis varasemas arutelus kirjutasin, tasuks luua süsteem, kus uus mees kohe esimesel hooajal nn eliitrallit sõitma ei pääse. las omandab aasta madalamas sarjas kogemusi ja kui on mingid tulemused ette näidata, siis lasku käia - ostku kasvõi wrc ja andku minna.
iseasi, kas EAL-l sellise variandi vastu huvi oleks. B-liiga eeldab väiksemaid kulusid (ka madalama hinnaga litsentse jms.), EAL-i huvi on aga iga litsentsi pealt võimalikult palju teenida.

sari
Autor: RS Racing 28.07.2003 16:14
Seda küll, et aasta b liigas ja siis edasi aga siis kaob ära selle sarja mõte. Tuleb keegi, ostab evo, sõidab b liigas ja asi kisub jälle üle mõistuse kalliks kätte, et konkurentsis püsida. Minu arvates peaksid selle nn. ulmeliiga aluseks olema järgmised punktid:
1. Kuni 25 km katseid ralli kohta
2. Kaalupiirang
3. Turvapuur
4. Kindlad rehvid? (miks mitte teha kellegi kohaliku tootjaga sponsorleping??)
5. Istmed - rihmad aegununa?
jne, jne.
Esmatähtis oleks ju võimalikult väikeste kulutustega saada sõita pärisrallile võimalikult lähedast asja. Ja mitte täpsuslõigutada ja tokke sihtida :)

klassid
Autor: RS Racing 28.07.2003 16:15
Ja üks asi veel: samas saab ju ka sinna liigasse näiteks samad klassid teha, mis hetkel rahvarallis.

väljendusin ebaselgelt
Autor: aivar 28.07.2003 16:17
ma ei mõelnud, et b-liigas evoga sõita võiks:)) mõtlesin meest ennast - tahad rallisõitjaks saada, pead madalamalt alustama. ega edasi astuma ei pea, kui ei taha, aga pärisrallisse enne ei pääse, kui õpipoisiaasta selja taga

E rühm
Autor: Pug 28.07.2003 16:28
Asi lõhnab pigem E rühma järele. Seal suht väikesed kulud, kui Lada või Escortiga lasta.

Olen nüüd mitu aastat RR vaatamas-pildistamas käinud ja mulle praegune seisukord meeldib. On atraktiivsust, mis on just pealtvaatajate jaoks. Kuid RR tegijad on liiga palju võtnud asja enda mätta otsast. Pealtvaatajale pole eriti rõhku pandud. Pole kaarte ja info on suht puudulik. Eriti käis see Suurralli kohta. Tuusti netis, et leida katsete kohti jne. algusaegu polnud üldse.

Kiiruste koha pealt peaks kindlasti midagi ette võtma. Aga muidu on asi tasemel.

Eraldi liiga ajab asja ikka kallimaks. Puurid, rihmad jne ajavad asja kalliks. E rühmaga samasse klassi läheb eelarve.

ERK Standardi mehed teavad
Autor: aivar 28.07.2003 16:32
ehk on mõni ERK Standardi mees kuuldel ja oskab auto kohta (puur, rihmad, tool) käivate kulude kohta mõne numbri anda. põhimõtteliselt poleks ju neil asjadel vahet, kui võistluskulusid mitte arvestada (ja mis on nii puuriga kui ka puurita ühesugused:))

aga
Autor: Rallyphoto 28.07.2003 16:39
Aga mis saab tavalistest rahvaralluritest, siis neid jälle 30 tk. stardis ja taandareng rahvarallis sündinud?

To> E-Rühm
Autor: vaade 28.07.2003 19:26
Ei, siiski kõnealust rahvarallit ei anna E-rühmaga hinnas võrrelda, kui isegi sõidad odava Lada või Escortiga. Autode ehitamise raha võib tunduda võrreldav aga ralli pikkus teeb kulude vahe ikka kõvasti suuremaks eriti kui terve hooaja sõita. Üks ralli E-ühmas on ju 100 km auto lõhkumist - see on sama palju kui pool hooaega B-liigas.
Pealegi oleks B-liiga tehn. tingimustes määratud mõningad punktid mis kärbiksid kulusid auto ehitamisel (a la ERK Standard)

no aga.
Autor: epsum 28.07.2003 19:27
Kunagi ammu ka ee.autost läbi käinud teema.. Kuna ma alles algaja(4 rallit seljataga). Siiski avaldan arvamust. Kõik , kes soovitavad E- rühma sõitma hakata: vabandage. Ausõna, sõidaks e-rühma.. aga raha : valmis VFTS ~70 000 eek, nõuetekohane riietus ~15 000 eek 2, osalemistasu rallilt : ~ 2000 eek, pluss bensiin, tööpäevakaod, mehaanikud, treiler, tiimibuss, telgid, jnejne.. ehk kokku siis umbes vähemalt 20 000 eek ühe ralli kohta esimesel hooajal. Rahvarallis seevastu meie ekipaazhil kõige kallim Saaremaa oli , etapikulusid sai natuke üle 1500 krooni.. tavaetapil (mis meretagused ei ole) jäävad osalemiskulud 1000 krooni piiresse. Algusekulud meil olid : auto 5000 eek, uus mootor, 3500 eek, kiivrid 500 eek/tk, pluss pisividinaid... Rahvaralli võiks jääda. Ohutuse jaoks peaks olema igal inimesel ikka ise mõistlus peas.. kui ei ole, küll siis haiglapäevad mõistusel koju aitavad jõuda.
B-liiga kõlaks huvitavalt. aga miks mitte teda koos rahvaralliga läbi viia . sest ütleme 2.5km katsed pole ka tavaautole liiast( Vasalemma näiteks, või Kogula..). Kui tõesti tahetakse karmilt turvalisust reguleerida.. siis tõstku peale B-liiga autode läbisõitmist kiirematesse kohtadesse kumme ette..

ja veel..
Autor: epsum 28.07.2003 19:30
Lisaks. Autosport.ee's huvitavad täiendused võistlusmäärusesse viidud.. et rr legendis peab olemas olema katsete skeemid.. stenogramm võib olla lisatud ainult soovi korral. Aga no kuulge. Noor kukk ma veel küll, aga kui skeemil ei ole kurvide vahekaugusi, siis ma olen sunnitud sõitma palju ohtlikumalt, kui korralikult koostatud legendiga, kus kuvide vahekaugused ilusasti kirjas.

| 1-20 | 21-40 | 41-60 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia