Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
07. jaanuar 2014 23:20
Tagasi
Trüki lehekülg

Autosportlased loodavad muutusi allkirjade kogumisega

Kommentaare lisatud: 25

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
Kaido43, 12.03.2014 18:38
Huvitav, mis sest teemast siis kokkuvõtteks on saanud?

kalle666, 16.01.2014 20:55
http://autosport.ee/rallyreg/public/series_file/Protokoll130114.pdf

Asjad liiguvad paremuse poole.

Margus166, 12.01.2014 22:39
Tere! Ma loodan, et teised EALi alakomitee liikmed loevad seda foorumit ikka ka. Vähemalt mina üritan seda jõudumööda teha. 01.11 koosoleku protokoll jäi avalikustamisega väga hiljaks. Nõus. Koosolekul tõstatasin teema 2011 tehniliste tingimuste läbivaatamise osas, mis pole tänaseks kuhugi jõudnud. Seal on veel rida teemasid mille üle käis aktiivne arutelu. EALi sekretariaat ei suutunud oma kodulehele kahjuks protkolli kuu aja jooksul üles panna, samuti ei toimunud koosolekut tehnikakomitee esindajatega, kas ja mida uuest hooajast muudetakse. Samas näen, et muudatusi võistjejad soovivad, seetõttu tuleb sellega tegeleda. Lihtne on ju kinnitada vana dokument uute kuupäevadega, aga see pole ju eesmärk. Poolaasta jooksul pole laekunud minuni ühtegi dokumenti ega ettepanekut ei klubidelt ega sõitjatelt, et oleks tarvis midagi muuta. Kas on olemas aktiivseid inimesi, kes sooviks veel komitee liikmeks astuda, et asju ametlikult edasi viia? Määrame klassivanemad, toome korraldajate esindaja komitee liikmeks? Toon Teile lõpetuseks kentsaka näite - 30.09 oli 2014 kalendritaotluste esitamise tähtaeg EALis ja 01.11 (st 1 kuu hiljem) koosoleku lauataha istudes puudus komitee liikmetel info esitatud taotluste osas. Ei kuupäevi, ei etappide arvu, mitte midagi. Kurb, aga tõsi.

Parimat,
Margus Kluge

Autopilot, 11.01.2014 02:09
Njah! Tagasi punktis 0. See, et juhendid piisavalt vara ei tule, on kahjuks probleem mitte ainult rahvarallis. Aga need soovid, mida oodatakse reeglite muutmise osas ... need võivad olla isegi põhjendatud (ma ei oska hinnata), kuid ärge kasutage oma argumentides retoorikat, et muidu ei tule sportrallile järelkasvu jne. See ähvardus on nõrk ja kahjuks reaalsusest kaugel. Samas lubab selline väide naeruvääristada kõik muud Teie argumendid. Öelge EAL-ile ausalt ära, et tänane reeglistik on „vanadele olijatele“ igav, ei luba suure hooga panna, ei luba garaažis „tuunida“, vähendab ohutust, kuna mõned võtavad ülisuuri riske, tehnilisi tingimusi ei täideta vaikival kokkuleppel jne ... ehk kokkuvõttes ei luba ennast tänavasõiduautos rallisõitjana tunda. Punkt. NB! See ei olnud kriitika vaid ettepanek!

Kusjuures võib tõstatada hüpoteesi, et mida suurem on vahe rahva- ning sportrallil, seda suurem kiusatus on neil üksikutel, kellel üldse see (rahaline) võimalus ja soov on, proovida seda „õiget asja“. Ja need üksikud rahvarallist sportrallisse liikujad ilmselt oleks tulnud ja ka tulevad tulevikus olenemata sellest, kas rahvarallis on „koonusfilter“ on lubatud või mitte. Vaat võta nüüd kinni ...

RaoulR, 10.01.2014 20:47
Minu kommmentarid on eelmise artikli (03.012104) juures, kuid peamised muutused rahvarallis peaks olema:
1. Raja avaldamine päev varem, et vähemalt aerofotode järgi legendi kirjutada (kui midagi paremat teha ei saa). Või kolonnis kõik koos, nagu sprintidel.
2. Vigursõidulõikude lõpetamine- kõik katsed kiiruslikud
3. Keskimine kiirus vabaks (pole vaja 1-käigu šikaane), kuid ohtlikud kohad turvalisteks (heinapallid, kummivallid, lisašikaanid jne).

pran, 10.01.2014 14:44
Hästi ei usu et EAL ja rahvaspordikomitee liikmed seda foorumi teemat ei loe ja kursis ei ole ja samas ei usu, et jõuga elus parimaid tulemusi saavutatakse.
Mulle tundub, et kõige õigem lähenemine tekkinud olukorra lahendamiseks on pöörduda võistlejate ühiskirjaga EAL-i juhatuse poole ja teha ettepanek rahvaspordikomitee liikmeteks määrata vähemalt 2 esindajat võistleja/korraldaja ja pakkuda kohe ka kandidaadid. Kirjale tuleks koguda maksimaalselt palju allkirjasid mõnel võistlusel. Samas kirjas peaks üles lugema olulisemad puudused seni tehtu osas ja selgelt välja ütlema, et võistlejate esindajate lisandumisel on analoogsed olukorrad edaspidi välditavad. Igasugused pisiteemad nagu tehnilised tingimused jne. lahendatakse juba laiemapõhjalise rahvaspordikomitee poolt ja siis juba suure tõenäosusega mitte viisil, et aasta otsa ei otsusta ja kui otsustame, siis homme hakkab kehtima.
Arvatavasti on selle peale algatajad kindlasti ka juba mõelnud.

Väikevend, 10.01.2014 00:23
arvi...mina näiteks olen korraldanud nii sport-, kui ka rahvarallit. Mida sina teinud oled? Tegeled ainult kommenteerimise ja teiste mahategemisega? Kirjutad äkki oma nime all, siis ehk viitsiks sinuga isegi vaielda, kuid praegu oled mingi suvaline tühikargaja!

jliivak, 09.01.2014 21:45
Arvi27, esiteks ei ole kõik tingimuste vabaks laskmise poolt ja täiesti vabaks kindlasti ei saa seda, sest see teeks asja väga kulukaks ja see on selge, ka minu arvamus on, et vabamaks ei peaks laskma, aga see on mu isiklik arvamus. Pigem probleem ongi, et ei toimu piisavalt arutelusi ja selgitusi antud teemadel. Sportralli ja rahvaralli vahe on ilmselgelt kiiruses, otseloomulikult ei oleks see normaalne, kui rahvaralli katse keskmine kiirus oleks üle 100 km/h. Soomet võrdluseks tuua on tore, aga elatus taseme vahe on ka väga erinev. F-cup-i võrdluseks tuua on natuke liig, ma arvan, ega seegi ohutu ei ole ja seal toimub väga palju väljasõite, sest ka seal tahavad kõik samamoodi kiired olla, isegi kui tegemist on pimeralliga. Kuid seal on ka turvavarustus midagi muud ja kiirused palju suuremad, kui meie rahvarallis. Sammuti on ka Dakari võrdluse sissetoomine suhtelistelt asja kohatu. Palun tule tee mõned võistlused kaasa, ükskõik kellena, kas sõitja või kaardilugejana, ehk saad natukenegi aru.
Korraldamise kohapealt, et isegi mina, kes on seda eemalt siiani näinud ja natuke ka lähemalt, saan aru, et nende kahe asja korraldamis kulud on ka väga erinevad, ei ole mitte üks raas lihtsam korraldada sportrallit. Ei rahaliselt, ega ka muidu.
Me proovime luua argumenteeritud arutelu, mitte lahmimist ja kõiki ajudeta nõdrameelseteks pidada, see just selleks väga alust ei anna.

ennup, 09.01.2014 20:32
do arvi27!! delfi kommentaarium on mujal!

arvi27, 09.01.2014 19:54
Mida tähendab rahvaralli auto tehniliste tingimuste vabakslaskmine ? Kas sellise auto CO näitaja vastab ka mudelikohasele näidule rahvaralli tehnilises komisjonis kontrollides ? Tean juba vastust ette. Mis vahe on " petiteerijate " meelest sportrallil ja rahvarallil ? Kuhu liigitate Soomes sõidetava F-Cupi ? On see sportralli või rahvaralli - sõidetakse pimerallina ? Kas on vaja " Dakari legendi " - 30 km otse ? Omal mõistust , silmi , käsi ja jalgu ei jätku või ? Kes ei taha nende osavõtutasude juures korraldada rahvarallit korraldagu sportralli, seal osavõtutasud kopsakamad.

Väikevend, 09.01.2014 15:48
Meiz...mina sind küll vastaseks ei pea :) Igatahes oled tabanud just tõelist probleemi ja probleemide tekkimise alget. Selleks on suhtlus ja suhtlemine...seda ei ole. Sõitjad ei tea mis toimub ja miks nii toimub. Protokollid avaldatakse alles siis, kui kisa suureks ja talumatuks muututb.
Kui eilsest oleks pidanud algama esimese rahvaralli registreerimine, siis siiani pole ju veel üldjuhenditki...
Terviklahendust tekkinud probleemile lubati järgmiseks reedeks. Paraku on see juba väga hiljaks jäänud ja ma ei näe enam võimalust see aasta rallit korraldada.

meiz, 09.01.2014 14:29
to all:
vabandan, minu viga. tõesti, rahvaspordis on võistlejakaardid, mitte litsentsid.
kas see on probleem, et nende üle peetakse elektroonilist arvestust? kõik, kes on soovinud, on tegelikult saanud ka paberkujul, tuleb lihtsalt EAL-ist küsida. samas nende paberilipakate järgi puudub reaalne vajadus. seega kas see on probleem?
millal viimati tõusis litsentsi/kaardi hind? suured litsentsid on juba mitu aastat sama hinnaga olnud kui nüüd euro tulek välja jätta, kui hinnad korrigeeriti.
kindlustuskuludest jms ei oska ma tõesti rääkida, nii et minu peale pole mõtet ägestuda, lihtsalt olnuna seal sees, tean, et see on üks paljudest aspektidest, millega peab arvestama igasuguste reeglite tegemisel. ja ega siis hinda ei tõsta ainult kindlustusjuhtumid. aga tõesti, selle kohta oskab EAL vastata. rohkem seda teemat ei kommenteeriks.
kuigi sellega nüüd pigem mind paigutatakse vastaliseks, aga ma lihtsalt proovin mõtlema panna, miks mõned asjad on nii, nagu on. ei istu ka seal kontoris inimesed, kes mõtlevad ainult, et keelaks-pooks-laseks.
aga see ei õigusta kuidagi mitte midagi tegemist. ja sellega ma soovitaks teil küll tõsiselt tegeleda ja koostööd omavahel teha. klubide tasandil vms. alakomiteed tuleb tööle panna. ja läbi nende peavad saama oma hääle kuuldavaks teha nii korraldajad kui ka võistlejad.

All, 09.01.2014 12:21
meiz, mis litsentside osa puudutab, siis see on tegelikult omaette teema. Rahvaralluritel ei ole FIA mõistes litsentse üldse, seda esiteks. Juba paar aastat pole ka neid armetuid füüsilisi paberilipikuid, mida võistlejakaartideks nimetatakse. Teiseks on rahvasportlaste nö litsentsitasu läbi aastate tõusnud, ka masu ajal ja EAList ei ole tulnud kunagi vastust, missugusele analüüsile tuginedes ja põhjusel on "litsentsi" hinda tõstetud, kas ja kui palju on olnud kindlustuskahjusid jne. Teiseks, vabakslaskmine teeb auto samaks nagu sportrallis? See on nali, eks? N-rühma Evod on oluliselt enam piiratud, kui rahvaspordis sõitvad autod!

ennup, 09.01.2014 11:41
kodanik; arvi27!! Kas ikka tead sellest rahvarallist midagi???? solvangud paluks endale jätta!!

meiz, 09.01.2014 11:34
ma kindlasti ei soovinud üldistada. kui nii paistis, siis vabandan. kindlasti olen arvamusel, et teatud vabadused on mõistlikud, kuid üldises plaanis ei ole ma selle poolt, et rahvarallis nagu ka mujal rahvaspordis oleks eriti palju vabadusi. lihtsalt väga raske on tõmmata joont, kus kohast läheb see mõistlik piir lubatud vabaduste kohta. iga inimese jaoks on see erinevas kohas. selle tõttu ma täiesti mõistan, et joon on tõmmatud sinna, et auto peab olema selline, nagu vastavad seadused seda lubavad. lihtne ja selge. loomulikult, mida aeg edasi, seda keerulisem on seda kõike kontrollida, see on kindel. siin saab loota eestlasete omadusele, et kes hakkab liiga palju üle katla ääre ronima, tõmmatakse teiste poolt alla tagasi. :)
üks asi veel. räägitakse, et võiks ikka selle ja teise asja lubada, et see ei anna midagi juurde. kui ei anna juurde, siis pole ju tegelikult seda ka vaja. eks igaüks üritab sealt juurde panna, kust näeb endale kasu tõusmas.
kiirustest nii palju, et siin on lisaks kõigile muudele argumentidele ka selline nõme asi, nagu kindlustustingimused. kui mingi jama juhtub, siis kindlustusfirma esimese asjana vaatab, kuidas kiiruse ja ohutusega oli. kas on see nagu kokku lepitud. lihtustatult öeldes suuremad kiirused=kallimad võistlejalitsentsid. ja mitte natuke.

mp, 09.01.2014 11:16
Meizi esimese punktiga 100% nõus.
Teise punktiga ei ole kuna sa üldistad liialt.
Pole olnud ühtegi kommentaari, kus soovitaks kõike vabaks lasta. On olnud konkreetsed ettepanekud, mida on osaliselt komitees ka juba arutatud ja millele on arvatavasti olnud nii poolt kui vastu argumente. Võib olla on vähe arutatud või on liiga vähe praktilisi kogemusi, arutelude juurde pole kaasatud piisavalt võistlejaid. On olnud mitmeid ettepanekuid, mis teevad asja odavamaks, võrdsemaks, ohutumaks või viivad vastavusse tegeliku olukorraga. Iga ettepanekut tulebki nii käsitleda, eraldi, üldistamata.

vvallo, 09.01.2014 10:33
Olgem ausad, kuigi tahaks, siis eeltutvumist ei mahuta kuidagi praeguse rahvaralli ajakavasse.
Saaks mõne sõitja poolt koostatud legendigi iga ralli, oleks abiks, võrreldes selle joonega mis praegu on.
Tehniliste tingimuste ja juhenditega viivitamist on ei hakka isegi kommenteerida..

meiz, 09.01.2014 10:01
minu jaoks on siin kaks poolt.
1. see on lubamatu, et alakomitee tegelikult ei tegutse. olen ka varem öelnud, et väheste eranditega kehtib see ka teiste alakomiteede kohta. reeglite järgi peaksid asjad juba novembriks selged olema. seda enam aastaid ei juhtu. ja kedagi ei huvita. ehk siis alakomitee suhtumine ja võimekus on asi, mille suhtes protesti ja pahameele väljanäitamine on õigustatud. ja tegelikult peaks EAL ka lõpuks sõnadelt tegudele minema ja reageerima. seda ei saa lõputult eitada.
2. millega ma ei saa nõus olla, on võistlejate soov asjad vabaks lasta. inimlikult on see mõistetav ja kindlasti on asju, mis võiks vabad olla (a la koonusfiltrid). vabaks laskmine lõppeb sellega, et auto on sisuliselt sama, mis sportralli masin, kuid ilma turvavarustuseta. see pidavat hirmus kallis olema. ajude jms jaoks aga raha on. lisaks on teine külg, et see toob kaasa "võidurelvastumise", mis teeb asja kalliks ja uusi nägusid enam ei lisandu, mis lõpuks tapab ala.


Ove, 09.01.2014 09:39
Rahvaralli peaks just andma korraliku ülevaate ja kogemused mis see ralli üldse on ja mis see endast kujutab.
EAL! Ärge magage seal vaid aeg oleks midagi ära ka teha!

jliivak, 09.01.2014 01:12
Esiteks, on petitsiooni peamine eesmärk, siiski välja selgitada palju on rahulolematuid avaldada toetust korraldajate poolt välja toodud probleemidele. See steno kirjutamise idee ja need on puhtalt minu isiklik arvamus, mis artiklis välja on toodud. Pigem ongi see probleem, et täiesti pimesi sõitmine on see mis on mureks ja selle üle võiks vähemalt toimuda arutelu. Ideaal oleks muidugi, kui saaks ise legendi valmis teha või kontrollida, sest tõesti see joone järgi sõitmine on vahel ikka väga petlik kohati ja võib tekitab suhteliselt ohtlike olukordi. Päris kindlasti ei ole ohutum sõita pimesi, kui korraliku steno järgi. Ning selgituseks, juht ei sõidagi joone järgi, vaid selle järgi, mida talle kõrvalt öeldakse ja oleme ausad, selle nn. joone järgi sõitmisel on tükk tegemist, et midagi head ette lugeda, isegi ümberkirjutatuna.
Keegi ei soovigi sõita sportrallit tänavasõidu autodega, see oleks ilmselgelt liiga ohtlik. Soov oleks muuta just ala ohutumaks, et oleks teada kus ja millised on ohtlikud kohad, et nendega arvestada jne.
See, et meil on puudu nn. “entry-level” klass on juba teine probleem ja kuna seda hetkel ei ole, võiks just rahvaralli olla, suures osas elementidega sarnane sportrallile.
Minu arvamus on selline, et mida rohkem on sul aimu, kuidas toimuvad asjad sportrallis juba hea eelis, edasi liikuda, kuid jah see teeks ka mugavamaks asja nendele, kes aastaid rahvarallit sõitnud, kelle rahakott või aeg, ei luba edasi liikuda, aga kas rahvaralli ei võiks olla, siis koht mis hoiaks kasvõi neid vanu entusiaste rajal ja sellega hoida ala populaarsust?

 

| 1-20 | 21-40 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia