Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. jaanuar 2014 20:44
Tagasi
Trüki lehekülg

Rahvarallide korraldamisest ähvardatakse loobuda

Kommentaare lisatud: 33

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
mp, 08.01.2014 09:20
Tahaks teha ka ühe konkreetse ettepaneku tehniliste tingimuste osas, mis komitees arutati. Minu nägemusel peaks pidurisüsteem (kõik komponendid, mis mõjutavad pidurite tööd alates piduripedaalist kuni piduriketasteni) olema töökorras, ohutu ja ettenähtud kasutamiseks konkreetsele automudelile. Pidurisüsteemis ei tohi olla lekkeid.
Pole mõtet pigistada pidevalt silma kinni, et piduritorustiku viga saamisel või vigastada saamise ennetamiseks pannakse asemele vasktoru ja loomulikult ikka salongist läbi, mitte põhja alla ootama, millal see seal jälle viga saab. Sama tehakse ka kütuse torustikega. Jätkuvalt olen seisukohal, et rahvasportlasest võistleja ei peaks hakkama tõendama, et kas auto küljes olev detail on ikka automudelile tootja poolt ettenähtud või mitte. Kas keegi on mõelnud selle peale, et kuidas reaalselt peaks võistleja seda siis tõendama ja mida see sõna „automudel“ ikkagi tähendab? Kas on üldse vajadust minna nii detailseks, et võistleja midagi tõendama peab?

mp, 08.01.2014 09:12
Korra sai juba öeldud ja praeguses olukorras oleks komiteel mõistlik aktiivsemad rahvasportlased personaalselt kokku kutusuda, nad ära kuulata ja edasises tegevuses nende ettepanekutega arvestada, saaks õhku kindlasti puhtamaks. Kui täna asjaga tegelema hakata, siis äkki saab selle aasta sügiseks ka 01.01.2015 kehtima hakkavad korrigeeritud tehnilised tingimused ja ka üldjuhendid ja -määrused vähemalt 3kuud enne uue hooaja algust paberile. See annaks korraldajatele ja võistlejatele aega ka omi plaane edaspidi rahulikumalt teha.

pran, 08.01.2014 08:17
Näha on et hulka häid ettepanekuid on aja jooksul tehtud, asi seegi et novembris seda vähemalt arutati. Päris palju kära oleks ära jäänud kui protokoll oleks varem avalik olnud ja veel parem kui see arutelu oleks olnud aasta alguses kuna teemad on tuttavad juba ammu.
Kahju on, et tehnilistes küsimustes ei jõutud tegelikule olukorrale lähemale. Milleks nõuda enamus asjades nn. algupära, kui enamusel võistlevatel masinatel on aja jooksul midagi muudetud. See aju teema on ikka tõsiselt ajuvaba, no mis põhjusel ei või panna millist aju tahes – aju vahetamine ja programeerimine annab võimaluse ka vanemate ja lahjemate autodega konkurentsis püsida, muidu peavad varsti kõik endale Integrad ostma. Senini on kontrollijad olnud väga mõistlikud inimesed ja asjast aru saanud, kuid õigem oleks kui ka juhend tegelikule elule vastaks.

jliivak, 07.01.2014 16:27
Tegin teema kohta ka väikese petitsiooni
http://petitsioon.ee/toetame-rahvarallide-korraldajaid

Ladavfts1, 06.01.2014 22:30
Pm otsustati, et ei otsusta midagi :D Peale osavõtu tasude suurendamise ei suudetud ju midagi otsustada. Arutelu punkte oli nagu piisavalt ja täiesti mõistetavad. Kuid tulemus nadi.

vvallo, 06.01.2014 17:06
"Seega on põhjus tegelikult lihtne, et asjad venivad sellel põhjusel, miks nad ikka venivad,"

Kaido43, 06.01.2014 15:27
http://autosport.ee/rallyreg/public/series_file/RS_komitee_011113.pdf

myts, 04.01.2014 11:41
Kaido korraldajate soov oligi tõsta 150-le, 125 on kompromiss kuhu pidama jäädi, aga see selleks. Probleem selles ju, et puudub dokument mis lubaks kirjutada juhendisse 125-!
Elvis ei ole vana lugu uues kuues vaid hoopis uus lugu millele kähku vana kuub ümber tõmmati.
Mis puudutab keskmisi kiirusi, siis enamus kriitikat tuleb suunata minu pihta. Kuigi paljuski on tegu turvavaatleja, korraldaja, sõitja ja rajajulgestuse ühisprojektiga. Ma lihtsalt ei suuda ennustada milline šikaan mööda metsi laiali pillutakse ja millist neist omale kohale tagasi ei tõsteta. Samas kunstlike takistuste entusiastliku vastasena olen ka tihtilugu jätnud mõne loodusliku kurvi kiiremaks, kui et rikun selle täiesti ohtliku koha peale paigaldatava šikaaniga.
Olavi Pukk

Kaido43, 04.01.2014 11:22
Lugege uudist hoolikalt, seal on kirjas "novembris peetud koosolekul oli osavõtumaksude suurendamine päevakorral ja seal otsustati seda tõsta seniselt sajalt 125 eurole".

Kui sellest ei piisa, et korraldaja omadega välja tuleks ja kõik selle otsuse peale hoopis korraldamisest loobuvad, siis tuleb seda piirmäära veelkord muuta, max piiriks määrata 150 eurot???

õhkjahutus, 04.01.2014 09:00
Tore, et praegused tipptegijad on lisakatsete keskmise kiiruse teemaks võtnud. Siiani on see võistlejatele olnud nagu härjale punase rätiku näitamine. Tundub tõesti, et see 50km/h on väheke ajale jalgu jäänud ja Kareli pakutud 60km/h võiks olla optimaalne, kuid reaalsuses see ju ikkagi ei toimiks. Pandivere ja Pärnu, võib olla veel mõni korraldaja, on püüdnud keskmisega kiirusega reeglitest kinni pidada, siis teistel juhtudel oleme näinud 2WD puhul isegi ligi 90km/h. Kontroll ja sanktsioonid puuduvad, seega lubatud 60km/h puhul ei muutuks miskit.

TigeTigu, 03.01.2014 23:30
Oh jah... vana teema uues kuues :P
Olen isegi kirjutanud pikki kirju EAL'i, teinud ettepanekuid, jne. Kahjuks senini küllaltki edutult. Kül olen üht-teist õppinud.
Alustan siis sellest, et jagan oma kogemusi EAL'i ühest peamisest põhimõttest - kuskil foorumis avaldatud ideid/ettepanekuid EI ARVESTATA. Tundub õel, kuid nii see on ja seda on mulle ka korduvalt öeldud.

Et olla tõsiselt võetavam, võiks edasi minna nii, et rahvasportlased kutsuvad kokku ühe üldkoosoleku (soovitavalt võimalikult paljude osalejatega), kus arutada erinevaid ettepanekuid ja see kõik protokollida. Protokol allkirjastada osalejate poolt ja ettepanekud edastada EAL'i. Seejärel saab oodata ametlike vastuseid. No ja vastustest johtuvalt saab teha järeldusi ning planeerida edasisi samme :)

Elvis Pukk


karel45@ho, 03.01.2014 23:21
Odavama korralduse all pean silmas ca 150 eurose stardimaksu olemasolul.

Karel Tölp

karel45@ho, 03.01.2014 23:19
Ohutuse saab tagada radade valikuga ja loogilistel asukohtadel paiknevate šikaanidega. Julgen väita, et rahvarallidel asi toimib, EAL vaatleja töö on mõjunud, kuid kahjuks on ka seal olnud mõni liialt ohtlik koht sees. Vaatleja kohustus tuleks lisada ka sprintidele. Keskmise kiiruse ametlikule tõstmisele üle 60 km/h ma nõustuda ei saa, kuid kindlasti on radasid, kus see on võimalik. Sõidame siiski rallit aja peale ja tahame seda teha ohutult, kuid huvitavatel radadel. Platsidele pole meist ilmselgelt keegi nõus minema.
Rajad: esmane kindlasti ohutus, kuid EAL nägemus ohutust rajast on statistikast erinev. Suunamine spetsiaalradadele ja platsidele on kaasa toonud isegi oluliselt rohkem väljasõite k.a. katuseid kui muud rajad. Lisaks võib siia lisada kummalisel kombel kõige aeglasema keskmisega sõidetava rahvaralli, kus oma töö teeb ilmselt ilmastik.
Kokkuvõtteks: Tehnilised tingimused täna piisavalt head, legend tuleks anda kaart koos stenoga, kiiruste puhul lähtuda ca 60 km/h, kuid eelkõige ohutus. Mõnel rajal võib see olla ka väiksem, et ohutu tuleks. Rajad tuleks kõik EAL vaatlejal üle vaadata ja tuleks lubada kuni ca 7 km pikkused katsed (vähemalt talvel). Kindlasti tuleks lubada rallidel stardimaksu tõsta ja seda kiiremas korras. Pärnumaa RR peaks olema korralduse mõttes kalleim ja see 25 eurone tõstmine tegelikkuses pole piisav, kuid on kohti ja pinnaseid, kus saab odavamalt korraldada.

karel45@ho, 03.01.2014 23:17
Selge on, et igasugu dokumentatsioon peab olemas olema õigel ajal ja selles valdkonnas on piisavalt arenguruumi komiteel.
Kirjutan siia natuke oma mõtteid.
Tehnilised tingimused: igasugune vabadus tehnilistes tingimustes teeb rahavasporti kallimaks. Mõistan, et polnud võimalik kontrollida plokkide olemasolu, kuid vabaks lastult suurendas investeerimisvajadust oluliselt, et konkurentsis püsida. Sedasi juhtub iga sammuga. Läti rahvaspordis nähtu ei tundu kuidagi mõistlik, sisuliselt täielik vabadus, seal isegi autode üldine elementaarne ohutus kaheldav. Minu arust on tänaste tehniliste tingimuste juures nendele reeglitele vastavate autodega täiesti vabalt võimalik kiiresti liigelda. Vaadake näiteks Kehalas või Otepääl sportklassiga võrdlust.
Legend: Valmistume kaardilugejaga igaks rahvaralliks tõsiselt ja püüame iga ralli eel maaameti kaardi abil legendid ette kirjutada. Uute rallide puhul on seda teha raske ja oleme teinekord 10-12 km erinevate teede puhul koostanud üle 30 km legendi. Lähtudes oletatavatest kohtadest. Eelmise hooaja Hiiumaa ja Palivere teed olid peale ühe katse täiesti võõrad. Selle järgi saab sõita küll ja kui isegi ei tee ennem tööd, saab ka jooniselt teha legendi, et lugeja ikka saaks lugeda. Kuid jah, steno oleks õigem. Lätis antakse steno ja sellega jääb veel paar tundi aega majandada ennem starti. Legendi kirjutamine rahvarallil, eriti näiteks Pärnus, kus asfaldi tõttu peab sõitma asulates, sisuliselt võimalik ei oleks. Lisaks suurendaks see rallil päeva pikkust oluliselt ja kindlasti teeks ka korralduse veelgi kallimaks.
Kiirus: ennekõike ohutus. Selge on, et keskmine kiirus täit ülevaadet ohutusest ei anna. Ohutuse saab tagada radade valikuga ja loogilistel asukohtadel paiknev

JuKa, 03.01.2014 23:01
Lühidalt
Contra: Tehniliste tingimustega Eesti seadustele, määrustele, eeskirjadele mittevastavus. Sportklass ja 4x4 turboautod. Metsa-puude vahel toimuvad kiiruslikud lisakatsed.
Pro: Eesti seaduste, määrustega ja eeskirjadega kooskõlas olevad tehnilised tingimused. Täpsuslõigud, vigursõidud ning platsidel-teedel-tänavatel toimuvad kiiruslikud lisakatsed, kus tagatud minimaalne rajaäärsete staatiliste takistustega põrkumise oht ning max. kiirused 80 - 90 km/h.

traut50, 03.01.2014 21:32
point ongi selles et asju tuleb ühiselt arutada aga mitte tekkinud probleemide eest end peita ja kuulutada et rahvaralli enam ei toimu,mina kui osaleja tahaks et need toredad võistlused ikka jätkuksid

mp, 03.01.2014 21:23
To:All
Sinu arvamus versus minu arvamus ja just seetõttu tegin ettepaneku suurema hulga võistlejate kokkukutsumiseks. Eesmärk pole siin vaielda, kuid sinu vastusest saan aru, et saa ei lugenud minu postitust piisava põhjalikkusega. Ma pole soovinud äärmuslikke lahendusi vaid minu mõte oli selles, et tehniliste tingimuste liigne detailiseerimine viib osalejate vähenemiseni ja seab korraldajad raskete valikute ette. Samas on nii EAL-i, kui eeskätt võistlejate endi huvi ikkagi ka ohutus ja esmajoones saab seda saavutada radade ohutumaks muutmise abil. Kui on kogemustega korraldaja, siis suudab ta õiges kohas tehtud sikaanidega teha raja suhteliselt ohutuks, looduslikes kurvides kiirused üle 120 ja sirgedel üle 150 on minu arust liiast. Ma ei arva, et võistlused peaksid ainult platsidel toimuma ja lihtsalt paarutamisel puudub arvatavasti point. Vähemalt minu arvamus.
Mõistlikud inimesed tulevad kokku ja arutavad asju mitte ei tee teiste ettepanekuid anonüümselt maha.
Respekt nendele, kes teema katuseorganistatsiooni ja korraldajad-võistlejad kaugenemisest üles võtsid. Sellest tuleb kõigile kasu.

traut50, 03.01.2014 20:54
kaardilugejana leian küll et mingeid muutusi võiks asjas olla.eelmine aasta oli mul rahvarallis esimene etteaste ja sellisel näol nagu oli antud legend siis tõesti oli nagu sukeldumine pea ees tundmatusse vette,seega ei saanudki esimesel ringil sõita mingeid konkurentsi pakkuvaid aegu võrreldes nendega kes olid varasematel aastatel sama rada juba sõitnud.ja pärnu RR oli hoopis julm kus anti AKP-s alles rajalegendid kätte kuigi viimasel katsel anti normaalne legend millega ainult polnud aega tutvuda kuna start oli kohe käes,täielik jama asjas selle koha pealt.ei mõista mida kardetakse,kui on ikka ekipaazil normaalne legend siis on ka väiksem tõenäosus kuskil raskeid vigu teha ja siis ei sõltu see et see kiirus kohati tõuseb 100 ja enam SU klassis

All, 03.01.2014 20:49
to mp

>Vähemalt rahvaspordi puhul on ohutus eeskätt radade küsimus - imelik et sellest aru ei saada.

Komitees saadakse. Kas tõesti tahad vaid lennuväljal ja automi platsidel paarutada? Pole probleemi - seda on komitee juba aastaid tagasi nõudnud!

mp, 03.01.2014 20:46
Ohutuse lahendus ei ole tehnilistes tingimustes vaid ohutust tuleb reguleerida radadega. Kui ikka rada lubab kahe-sotiga põlispuude vahel lasta, siis pole mingit vahet kas auto vastab tehn.tingimustele või mitte. Vähemalt rahvaspordi puhul on ohutus eeskätt radade küsimus - imelik et sellest aru ei saada.

 

| 1-20 | 21-40 |
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia